Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Schemat instalacji elektrycznej Iveco Turbo Daily 35-10

19 Lut 2016 22:49 9861 5
  • Poziom 17  
    Witam. Potrzebuję schematu do Iveco Turbo Daily 35-10 1998r. Nie działa mi licznik, obrotomierz, zegarek i w części licznika podświetlanie
  • Poziom 9  
    I co poradziłeś sobie z tym Ivanem, czy dalej potrzebujesz pomocy?
  • Poziom 17  
    Chwilowo sprawa stanęła w miejscu. Jest trochę roboty przy moście.
    Co do licznika to mam trop. Gdzieś czytałem o czerwonym przewodzie który podłączony jest bezpośrednio do akumulatora. A pamiętam też że był u mnie taki przewód, tyle że możliwe iż przy okazji prac przy rozrządzie gdzieś się zapodział.
    Zasadniczo mam dwa problemy. Pierwszy to to że jestem informatykiem i na mechanice lub elektryce zasadniczo się nie znam. Bazuje raczej na logice, a obiekcje przekazuje bratu-mechanikowi.
    Drugi to nie działający licznik i zegarek. Wygląda to tak że nad licznikiem jest zegarek cyfrowy. Dopóki nie włączę świateł zegarek trochę świeci i działa.
    Po włączeniu zegar znika, po zgaszeniu pojawia się zresetowany.
    Doszedłem do wniosku że może gdzieś brakuje masy (miałem kiedyś przypadek ze światłami z tyłu auta, po włączeniu kierunku gasły mi pozycje, okazało się że brakowało masy).
    Informacja o czerwonym kabelku może być dobra, tyle że jest kolejne pytanie, czy idzie on bezpośrednio do licznika czy też licznik jest na końcu jakiejś ścieżki.
    Ma ktoś jakąś wiedzę na ten temat?
    Lub ewentualnie owy schemat do tego auta?
  • Poziom 9  
    Jeżeli chodzi o sam licznik to ja już to przerabiałem na swoim kilka lat temu, teraz mam innego i jest to samo. Poniżej masz link do mojego posta gdzie podałem trochę informacji o tym co mierzyłem i co szukałem, powinno ci pomóc.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10335263&highlight=#10335263
    Odnośnie tego kabelka o którym mówisz, to jest brązowy kabelek bezpośrednio na akumulator z licznika i jak tej masy nie ma to masz taki efekt.
  • Poziom 17  
    Ok, dzięki. Jak będę miał wieści to dam znać.
  • Poziom 25  
    Jeżeli chodzi o obrotomierz to z lewej strony silnika przy kole zamachowym dostępny od dołu jest impulsator,częstym przypadkiem tam właśnie oberwane przewody. Sprzęt nie jest pierwszej młodości więc w instalacji można się spodziewać niespodzianek.Natomiast o liczniku tez tu pisało https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=3073720&highlight=