Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 b4 ABT - Problem z automatyczną skrzynią - przełącznik wielofunkcyjny

krzysio117 20 Lut 2016 18:22 2340 7
  • #1 20 Lut 2016 18:22
    krzysio117
    Poziom 2  

    Ze swoją skrzynią problemy mam od dłuższego czasu, ostatnio postanowiłem się tym zająć. Podłączyłem komputer - wyskoczył błąd 293. Mój problem polega na tym, że na wyświetlaczu cały czas jest pokazany bieg D, a biegi czy są w pozycji 2,3,D i tak zachowują sie tak, jakby były na D. Postanowiłem zrobić podjazd dzisiaj i wejść pod auto. Następnie ledwo, ale udało mi się wyjąć dwie kostki od skrzyni automatycznej. Popryskałem WD, powycierałem i złożyłem do kupy. Skasowałem błąd 293 i wsiadłem się przejechać. Ku mojemu zdziwieniu biegi na wyświetlaczu pokazywały się w porządku, jedynie nie mogłem wrzucić 3 bo pokazywało 2, a na 2 pokazywało 1. Na 1- 1. Po chwili jednak wszystko wróciło do poprzedniego stanu- czyli wszystko na D. Chciałbym odnaleźć przełącznik wielofunkcyjny, odkręcić go i wyczyścić. Niestety nie jestem w stanie sam go odnaleźć. Załączam zdjęcia, może ktoś mógłby mi zaznaczyć gdzie to jest i jak się do niego dostać w celu przeczyszczenia. Z góry bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
    Auto to Audi 80 b4 ABT-90koni.Audi 80 b4 ABT - Problem z automatyczną skrzynią - przełącznik wielofunkcyjnyDSC079..JPG Download (2.32 MB) Audi 80 b4 ABT - Problem z automatyczną skrzynią - przełącznik wielofunkcyjnyDSC079..JPG Download (3.72 MB)

    0 7
  • Pomocny post
    #2 22 Lut 2016 10:12
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Dobrze trafiłeś. Przykręcony jest śrubką na klucz 10. Jest to element nie rozbieralny. Audi 80 b4 ABT - Problem z automatyczną skrzynią - przełącznik wielofunkcyjny Audi 80 b4 ABT - Problem z automatyczną skrzynią - przełącznik wielofunkcyjny

    0
  • #3 22 Lut 2016 18:58
    krzysio117
    Poziom 2  

    Super kolego, a wiesz może w co on wchodzi? Chodzi mi o te metalowe końce.
    W internecie są zdjęcia, że przełącznik wygląda tak:
    Audi 80 b4 ABT - Problem z automatyczną skrzynią - przełącznik wielofunkcyjny
    Może ta część, którą mi pokazałeś właśnie wchodzi w ten przełącznik, który mógłbym rozebrać i wyczyścić?
    Nie wiesz gdzie mógłbym kupić taki nowy?

    0
  • Pomocny post
    #4 22 Lut 2016 19:41
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Przełącznik, który przedstawiłeś nie jest od Twojej skrzyni, on jest od ZF. U Ciebie jest AG4 01N. Wykręć śrubkę kluczem nasadowym 10 i wyciągnij go. Przy montażu przełącznik wciskamy w otwór, nie wolno obracać bo wyłamiesz bolce. Możesz kupić nowy lub używany, numer katalogowy: 095919823F. Używane są tu: http://www.samko.pl/sklep/ag4-pozycjoner-p-768.html?osC
    Audi 80 b4 ABT - Problem z automatyczną skrzynią - przełącznik wielofunkcyjny

    0
  • #5 22 Lut 2016 21:27
    krzysio117
    Poziom 2  

    Dzięki wielkie kolego nie wiem jak Ci dziękować. Nikt na forach nie chciał mi pomóc, być może nie wiedzieli. W weekend wezmę się do roboty, powiedz mi jeszcze jak możesz i wiesz, gdzie jest komputer od automatycznej skrzyni biegów w audi 80 sedanie?

    0
  • Pomocny post
    #6 23 Lut 2016 09:43
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Komputer sterujący skrzynią biegów jest na podszybiu.

    0
  • #7 23 Lut 2016 18:46
    krzysio117
    Poziom 2  

    Oki, to jeszcze jedno pytanko, ostatnie już i bedę wszystko wiedział. Chcę zmienić olej i filtr w skrzyni. Odkręcę normalnie na dole tę misę i spuszczę olej, natomiast którędy go wlać?
    Taki olej byłby dobry? 5 litrów wystarczy do wymiany statycznej tak?
    Link

    0
  • #8 23 Lut 2016 19:41
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Przed odkręceniem miski olejowej powinieneś najpierw spuścić olej. W misce masz śrubkę na imbus 5, odkręć ją (zleci ok. 0,5 litra). Następnie ponownie włóż w otwór klucz imbus i wykręć plastikową rurkę pomiarową. Ostrożnie zdejmuj miskę bo jeszcze będzie w niej olej i możesz się ochlapać. Jak będziesz miał miskę na zewnątrz to zobaczysz rurkę z korkiem, i właśnie przez tą rurkę zalewamy olej do skrzyni. Korek zdejm mając miskę na zewnątrz. Jak wykonasz wszystkie czynności związane z wymianą filtra wlej olej do skrzynki aż będzie wyciekał przez otwór spustowy (nie zapomnij wkręcić rurki pomiarowej). Następnie uruchom silnik i uzupełnij olej do stanu, tzn. aż będzie wyciekał przez otwór. Zakręć korek spustowy i możesz wyłączyć silnik. Nie zapomnij rurkę wlewową zamknąć korkiem. Powodzenia.
    Ps. oleju starczy, jeszcze zostanie, ale dlaczego chcesz zalać drogi olej, wystarczy Dexron III (ok. 4L)

    0