Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B3 1,8L 92r. monowtrysk benzyna+gaz -spalanie.

rae0113 05 Wrz 2005 23:53 35170 45
  • #31 05 Wrz 2005 23:53
    miszagrom
    Poziom 21  

    Czasami jeszcze wypadało by wspomnieć o filtrze powietrza.Pozdrawiam

  • #32 06 Wrz 2005 00:26
    jozek75
    Poziom 11  

    Witam wszystkich ponownie:D.Zastosowałem się do porad p.Staszka i to moje spostrzeżenia:założyłem ręczną regulacje zamiast silniczka krokowego ,jeżdziłem naprawde ekonmicznie max100km/h obroty silnika do 3tyś ,a przy dystrybutorze 11l gazu na 100 .Jzada c cyklu mieszanymz przewagą trasy coś za dużo ????? w między czasie wymiłem termostat bo temperature pokazywał raz 65 st a raz 95 teraz wszystko z temperaturą ok90 st .wróciłem więc do silniczka krokowego i efekt jest taki ze przy bardzo nieekonomicznej jeżdzie (V max160)obroty do 4 tyś spalił mi 10 litrów gazu na 100 km, więc wynik chyba zadawalający dodam że wymieniłem drugi termostat bo poprzedni miałem krótko bo szkak go trafił i zaczoł działać jak ten zepsuty (warto nieraz wydać więcej kaski)więc mój problem chyba dotyczył niedogrzanego silnika!!!!! Zobacze jak sie dalej będzie passacik spisywał napewno odpisze .

    kwanga napisał:
    ,
    Zużycie paliwa „Gaz” ok. 8L/100km benzyna przy jeździe na gaz w zależności od komputera (w moim przypadku auto zawsze odpala na benzynie i nie ma możliwości przełączenia na odpalanie z gazu gdy silnik jest ciepły) ok. 5L na miesiąc może być więcej lub mniej od 3-6L na miesiąc.
    Silnik 1,8 ABS
    Paliwo benz-gaz
    Zużycie
    GAZ 8L /100km
    Benzyna ok. 5L na miesiąc
    Jeżeli tak przedstawia się sytuacja to wszystko jest w normie,
    Pare słów do kolegi ja mam taki sam silnik ten sam roczek instalacje mam z komputerem STAG50 podobno jeden z lepszych z czujnikiem temperatury ustawionym na 15 stopni z obroty na 2tyś .Po jakimś czasie użytkowania tej instalki doszedłem do talich spostrzeżeń a mianowicie;moge jak chce odpalić autko zawszw na gazie bez używania bęzyny :D przekręcam kluczyk ,zapalają się kontrolki dioda od gazu mryga naciskam raz na na sterownik od gazu dioda gaśnie i w tym momęcie autko chodziłoby tylko na benzynce ale jak nacisne na sterownik jeszcze raz to dioda się zapali na stałe i w tym momęcie mobe bez problemu odpalić tylko na gazie .Tak jest u mnie może warto sprobować czy u ciebie sie uda.Co do bęnzynki to stanowczo za dużo ci spala na miesiąc ja mam instalke 5 miesięcy zatankowałe za 80zł na początku na shelu VPR 99+ PRZEJECHAŁEM 15 tyś i mam jeszcze zdecydowanie więcej niż połowe tego paliwka w zbiorniczku .dzięki za uwage pozdrowienia dla wszystkich ,Napisze jeszcze co dalej ze sp-alaniem jak zaczne jeździć do pracy po urlopie:cry:

  • #33 06 Wrz 2005 21:47
    Stanisław Mikulec
    Poziom 14  

    Witam serdecznie.
    Ostatnie moje notowania:
    Zatankowałem 34litry gazu a przejechałem 384km- spalanie 8,85l/100km cykl mieszany.:D
    Czytam tutaj na temat benzyny i chciałbym wtrącić coś od siebie.
    Znacie powiedzenie „POLAK MĄDRY PO SZKODZIE”.
    Taką szkodę przeżyłem osobiście a związane to jest z - benzyną.
    Jeździłem sobie spokojnie na gazie utrzymując poziom paliwa na jednej kresce ponad czerwonym paskiem rezerwy. Doszło do rezerwy – tankowałem. Niestety , wysiadła mi pompa.:cry: W związku z tym musiałem dostać się do niej i po otworzeniu pokrywki, stwierdziłem, przy takim poziomie, do zakrycia pompki jeszcze daleko. To, że powinna ona być zanurzona w benzynie to chyba każdy wie lecz , że może się zatrzeć to niestety nikt nie chce przyjąć do swojej świadomości do momentu jej awarii. Wymieniłem, poniosłem koszty i od tego czasu utrzymuję poziom na połowie skali. Zamierzam także zastosować przekaźnik odcinający zasilanie pompki w momencie przełączenia na gaz. Tutaj jeszcze jedna ciekawostka, o której nie wszyscy wiedzą. Po przekręceniu stacyjki słyszymy pracę pompki, która po chwili milknie osiągając ciśnienie w układzie zasilania. Pokusiłem się do tego aby podłączyć równolegle z pompką bzyczek informujący mnie kiedy w ogóle pracuje pompa. Co się okazało- pompa pracuje przez cały czas gdy silnik jest odpalony i nawet wtedy jeśli już układ przełączył na zasilanie gazem. :cry:
    Pozdrawiam
    Stanisław

  • #34 06 Wrz 2005 21:58
    witux
    VIP Zasłużony dla elektroda

    longines po przeczyszczeniu sondy oraz po tym że dałem mu w pupę już nie wyskakuje bład sondy na komputerze, ale okazuje się że mam napięcie za duże na kablach bo 19000V a powinno byc 10000V. Może coś źle podaje ale staram sie pisac to co mechanik mówił.
    Jutro musze kable wymienic bo świece wymieniałem niedawno.
    Aha teraz sonda pracuje już lepiej powiedział mechanik.
    Co do spalania - bede testowal po wymianie kabli.

  • #35 09 Wrz 2005 09:10
    Serwis1

    Poziom 23  

    Ja mam Pasata 92 silnik ABS regulator ręczny. Spala średnio 12 L / 100KM w trasie rzadko schodzi poniżej 10 L. Regulator mam ustawiony najlepiej jak można było doświadczalnie ustawić i zgodnie zresztą z regułą regulacji Stanisława jest dokładnie w tym samym miejscu . Podejrzewam że jeszcze może źle jest wyregulowany na parowniku bo mam taki dość dziwny efekt, do zbiornika wchodzi 53 L, ale gdy się kończy gaz tzn. gdy jest poniżej 10 L czyli jakieś ostatnie sto kilometrów to wyraźnie silnik lepiej pracuje , ma większą moc , dynamikę . I teraz pytanie jak ustawiacie na parowniku tym plastykowym regulatorem. Dodam że mam ten pojazd około czterech lat i gdy go kupiłem gaz był już zamontowany i bardzo rozregulowany ,a palił jakieś 16 L i jakoś doświadczalnie regulując ustawiłem że jest średnio 12L, ale jednak na trasie np. nad może około 1000Km bez obciążenia (2 osoby) w miarę spokojna jazda 90 – 130 km/h schodzi zużycie najwyżej do 9,5 L .

  • #36 12 Wrz 2005 10:37
    witux
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A więc testach odpisuję.
    Wymieniłem kable, oczyszczona została sonda, wyregulowany, silnik pracuje równo - a tu zonk.
    Auto zachowuje sie tak jakby sie sprzegło ślizgało ( wymienione było 4 mies temu więc to nie to ) silnik ryczy a prędkość pomału rośnie, słabo się wkręca na obroty jest bardzo mułowate na gazie jak i na benzynie - bez różnicy (silnik 1.8 a zbiera sie jakby byl 1.1). No i jak zwykle pali od szlaka.

    Co się z nim dzieje ? już niewiem do kogo podjechać żeby mi tą usterkę naprawił. Obieździłem kilku mechaników i nic.

    Moim zdaniem chodź nieznam sie na autach to:
    - albo sonda całkowicie do wymiany
    - albo remont silnika

  • #37 12 Wrz 2005 20:09
    longines
    Poziom 26  

    witux napisał:
    A więc testach odpisuję.
    Wymieniłem kable, oczyszczona została sonda, wyregulowany, silnik pracuje równo - a tu zonk.
    Auto zachowuje się tak jakby się sprzegło ślizgało ( wymienione było 4 mies temu więc to nie to ) silnik ryczy a prędkość pomału rośnie, słabo się wkręca na obroty jest bardzo mułowate na gazie jak i na benzynie - bez różnicy (silnik 1.8 a zbiera się jakby byl 1.1). No i jak zwykle pali od szlaka.

    Co się z nim dzieje ? już niewiem do kogo podjechać żeby mi tą usterkę naprawił. Obieździłem kilku mechaników i nic.

    Moim zdaniem chodź nieznam się na autach to:
    - albo sonda całkowicie do wymiany
    - albo remont silnika


    Sprawdź jeszcze silnik krokowy obrotów, w razie potrzeby go oczyść.

  • #38 17 Gru 2005 10:10
    JACU626

    Poziom 26  

    Odnośnie spalania
    silnik 2,0 16V 9A wtrysk mechaniczny
    Miałem zwykłą instalacje na śrubę jak kupiłem autko paliło 17/100 zaczołem dokręcać i zeszło do 11-12 przy delikatnej jezdzie na mieście ale czasami nie było czym wyprzedzić. Postanowiłem zakupić instalacje z kompem STAG-100. Kupiłem założyłem i szok pali tak jak sie ustawiła automatycznie 15-17 l. Więc po h ja to zakładałem, ale zaczołem przeprogramowywać kompa inaczej niż to było w instrukcji. Wyłączyłem kontrole z lambdy, głównymi parametrami sterującymi sa tps i cewka informująca o obrotach. Ustawiłem pozycje silnika krokowego dla 900 odr tak że silnik chodzi równo ale czuć że ma przykręcony gaz następnie pozycje dla 3000 tyś gdzie juz dostaje gazu więcej i dla 7000 tyś bawka konkretna. Tps mam tak ustawiony że po zdjęciu nogi z gazu i hamowaniu silnikiem zamyka dopływ gazu ponizej wolnych obrotow a gdy obroty zejdą poniżej 1300 silnik krokowy ustawia się na pozycje dla 900 i nie gaśnie.
    Wygląda to tak że w zakresie do 3500 obro dawka gazu jest odpowiednie dla oorotów silnika i jezdzi ekonomicznie. Powyżej tych obrotów dawka wzrasta i autko dostaje mocy do wyprzedzania. Trasy jeszcze długiej nie robiłem a na miejscu spalanie wynosi około 10-11 l także osobiście silnik krokowy uważam za dobrodziejstwo tylko trzeba umieć go ustawić.

  • #39 30 Lis 2006 21:38
    Gustek81
    Poziom 2  

    Witam!
    passat B3 1,8 silnik PF
    od miesiąca zalewa go paliwem przy uruchamianiu silnika i podczas jazdy na gazie! w kolektorze ssącym znajduje sie sporo paliwa chodz spalał gaz! gdy sie rozgrzeje falują obroty! odcięcie wtrysków działa! czy to moze byc walnięta sonda?
    proszę o pomoc

  • #40 27 Sty 2007 13:33
    twimpex
    Poziom 20  

    Witam wszystkich w temacie , tez jestem uzytkownikiem passata 92 benz-gaz i w sprawie spalania to mam takie osiągi od 8 lat : miasto ok. 10l/100 km , poza miastem ok. 8l/100 km , byłem na regulacji tylko raz jak sie kończyła gwarancja na instalacje i od tamtej pory dzieki Bogu i partii jest ok. ale wczoraj przejechałem odleglosc ok 150 km i wszystko bylo spoko do momentu jak sie zatrzymałem pod domem zeby pogadac ze znajomym - silnik w tym czasie chodzil na wolnych obrotach i po 2-3 min sobie zgasł , ale co tam sobie mysle zgasl to go odpale i juz . no niestety od tamtej pory rzucił palenie i nie gada ze mna skubany , sprawdziłem bezpiecznik - dobry , gaz dochodzi , mam podejrzenie co do parownika ale wydaje mi sie ze gdyby tak bylo to bylby caly oszroniony a nie byl , nie jestem mocny w tym temacie i prosze bardziej wtajemniczonych o rade od czego zaczac , co sprawdzić zeby znalezc usterke , dziekuje i pozdrawiam

  • #41 27 Sty 2007 20:13
    robmaz
    Poziom 20  

    A czy pracuje na benzynie?Jeżeli nie to sprawdź czy jest iskra.

  • #42 12 Kwi 2007 09:15
    aandrzej23
    Poziom 1  

    Witam,niedawno kupiłem passata 1.8 automat juz przerobionego na gaz,instalacja z silniczkiem krokowym,spala mi okolo 15 litrów w mieście i 13 na trasie przy prędkości tak 90-120km/h.Dwa dni temu wymieniłem sondę lambda i zobacze czy to cos zmieni.
    :|

    Chce spróbować sposobu pana Stanisława,mam nadzieję,że to coś da.


    I jeszcze pytanko,dlaczego jak nieraz przyspiesze zaczyna mi w środku dziwnie śmierdzieć jakby sprzęgło sie paliło a jest przecież nowe???????

  • #43 13 Kwi 2007 18:01
    ANDYW6
    Poziom 24  

    Moj pasek 1,8RP.Instalacja gazowa I generacji.Dwa lata temu zorientowałem się że tak jak tu piszą niektórzy ubywa mi za dużo benzyny ,a używałem jej tylko czasami do rozruchu.Po zajżeniu do układu wtryskowego okazało się że podczas pracy na gazie kapie benzyna z wtryskiwacza.Czyli jeździłem "na dwu gazach",a ciągnął super tylko że z dwu zbiorników.Winny był nieszczelny wtryskiwacz (pompa pracuje cały czas i wytwarza ciśnienie).

  • #44 24 Lip 2007 21:39
    zatorandy
    Poziom 2  

    Witam !!!
    Mam passata 89 silnik RP z gazem instalacja Lovato. U mnie po silniku krokowym została tylko obudowa, w środku nie ma już tłoczka regulacyjnego, ale mam śrubę regulacyjną. Z czytanych postów na temat zużycia gazu łatwo można dojść do wniosku, że silnik krokowy nie jest takim dobrodziejstwem jak by się mogło wydawać. Jeżeli gazownik nie ma doświadczenia to nie ma zbyt dużych szans na wyregulowanie silnika krokowego i pozostaje stara dobra metoda regulacji śrubą. Mi osobiście udało się zejść do zużycia w mieście ok 10,3 l/100 km, ale silnik jest naprawdę mułowaty. Co do dużego zużycia benzyny to poruszyłem ten temat na forum i najprawdopodobniej jest to nieszczelny wtryskiwacz. Na obecną chwilę po przejściu na gaz wyciągam bezpiecznik od pompy paliwowej i wszystko jest ok. Ale......... jestem na etapie zakupu przekaźnika odcinającego pompę,

  • #45 02 Sty 2009 13:04
    endrzer
    Poziom 9  

    Cytat:
    Na obecną chwilę po przejściu na gaz wyciągam bezpiecznik od pompy paliwowej i wszystko jest ok.


    Tylko, po wyjęciu bezpiecznika od pompy paliwowej odcinasz również sondę lambda. Działa ona na tym samym bezpieczniku. Nie jest więc to najlepszy pomysł ;/

  • #46 06 Sty 2009 02:15
    malik222222
    Poziom 11  

    witam wszystkich i pozdrawiam mam taki sam problem i wlasnie wylaczam bezpiecznik od pompy passat 91r 1,8 benzyna czy wyjecie tego bezpiecznika i tym samym odlaczenie sondy ma duzy wplyw na spalanie gazu?jak mozna rozwiazac ten problem aby pompa nie chodziła razem z gazem..jaka moze byc przyczyna przepalania bezpiecznika pompy?pompa sprawna 100% dziekuje za odp