Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo 2001 mk3 - Ustawienie rozrządu 1.8 benzyna

ran2001 17 Mar 2016 11:15 25662 49
  • #31
    ran2001
    Poziom 9  
    Nie ma się co kłócić. Dziękuje za rady od podstaw jak będę składał to już będę mądrzejszy. Kolego mam jeszcze pytanie czy trzeba po raz kolejny robić szlif głowicy ? i dać nową uszczelkę sądząc, że głowica była z odpowiednią siłą skręcana. Myślę, że bez uszczelki się nie obędzie ale chodzi o samo planowanie bo to już było robione 2 razy.
  • #32
    marek1977
    Poziom 33  
    Planować nie musisz, ale uszczelka jest jednorazowa.
  • #33
    ran2001
    Poziom 9  
    szymon198312 napisał:
    A ogólnie to co mają tam pierścienie do rzeczy, skoro jak przekreci wałek to na przemian ma kompresje na 1i 4 lub 2 i3

    Kolego źle mnie zrozumiałeś chyba bo kompresji nie mam na 2 i 3 nawet po przekręceniu wału o 180 stopni.

    Dodano po 5 [minuty]:

    marek1977 napisał:
    Planować nie musisz, ale uszczelka jest jednorazowa.

    No właśnie.
    z tym ciśnieniem to problem miałem od samego początku od pierwszego ustawienia. Trzpień mi dorobił tokarz taki sam jak ta śruba która jes w to miejsce wkręcana tylko dłuższy tak żeby wał zablokować. No chyba, że wtedy się dotknęły ale to by musiało być mikro dotknięcie bo kręciłem na sucho i nic nie czułem.
  • Pomocny post
    #34
    marek1977
    Poziom 33  
    Gwint to M10, w blok kołek wchodzi na 39mm razem z gwintem. Średnica kołka 5mm

    Ford Mondeo 2001 mk3 - Ustawienie rozrządu 1.8 benzyna

    Po lewej stronie kołek do silników Zetec (nie dotyczy 1.8 i 2.0) o średnicy 8mm, po prawej do Duratec HE o średnicy 5mm
    Cofaliście wał przy zakładaniu głowicy?
    A jak dokręcaliście koło na wale? :)
  • #35
    ran2001
    Poziom 9  
    No to właśnie dorobiłem taki czpień tylko ze miał ok 6.5 mm ale na samym rancie łapał wału. No głowica z tego co pamiętam tłoki były wszystkie w jednym poziomie ale teraz sobie nie dam ręki uciąć. A wał blokowaliśmy przy odkręcaniu i dokręcaniu poprzez wykręcenie rozrusznika i koło zamachowe. ?? Bo nie miałem bardzo koncepcji żeby go z odpowiednią siłą dokręcić.
  • #36
    marek1977
    Poziom 33  
    Jeżeli nie masz ciśnienia na 2 i 3 to podejrzewam, że coś schrzaniliście przy montażu głowicy :/ Coś musiało być źle ustawione. Bo nie chce mi się wierzyć, że akurat na parze cylindrów zawiesiły się zawory. Teraz trzeba zdjąć dekiel, założyć blokady PRAWIDŁOWE i sprawdzić jak jest ustawiony rozrząd. Potem głowica ponownie w górę.

    Pisałeś, że musiałeś obrócić wał o 180 stopni. Jak to zrobiłeś? Po prostu obróciłeś wałem?
  • #37
    ran2001
    Poziom 9  
    Nie, Odkręciłem Dolne koło Opuściłem tłoki do połowy. Później kręciłem wałkami a żeby mi płaskownik wszedł.
    No nic dziękuje kolego za cenne rady. za podanie trzpienia dokładnych wymiarów. Za tydzień będziemy kombinować i dam znać co jest nie tak pozdrawiam.
  • #38
    ran2001
    Poziom 9  
    Nie wiem co jest grane. Silnik odpalił po wymienia świec. Tylko problem jest taki, że jak się zagrzeje to słychać bulgotanie w filtrze powietrza. I po odpaleniu i zgaszeniu na drugim wyszło 8 barów. Tak jak by dmuchał w filtr, generalnie jest też taki problem, że jak składaliśmy to nie dało się za bardzo ustawić zapłonu. gdyż śruba została urwana w obudowie i przy dokręcaniu wału zawsze się trochę wykrzywiało i nie szło za bardzo zblokować tego koła od zapłonu. Już nie wiem o co chodzi.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Na wolnych obrotach rzuca silnikiem i bulgota w filtrze jak dam ok 2 tyś to juz nie bulgocze tylko delikatnie silnik drga. No i podczas jazdy przy wciśnięciu sprzęgła gaśnie.
  • #39
    ran2001
    Poziom 9  
    No i problem rozwiązany okazało się, że na drugim był tylko pierścień olejowy założony na pierwszym odwrotnie korba przykręcona także dobrze, że tłoki były wyjęte. Głowica pojechała jeszcze raz do zakładu tym razem do sprawdzonego. Auto śmiga jak się należy. Dzięki wszystkim za pomoc i cenne rady.
  • #40
    slaw0808
    Poziom 2  
    Witam, panowie proszę o pomoc bo mam coraz więcej wątpliwości. Ustawiam rozrząd w volvo z silnikiem 1.8 benzyna duratec, wałki to nie jest problem płaskownik 5 mm , problem sprawia mi wał. Mam zrobiony przyrząd o długości 39 mm razem z gwintem, i grubości 5mm.
    Pierwszy problem, czy ten przyrząd ma się oprzeć i bok przeciw wagi czy może o jej górną krawędź. bo jeśli o bok to dlaczego musi mieć grubość 5 mm.
    Problem drugi, jak ustawić koło pasowe względem wału korbowego , czy otwór na kole o średnicy 6 mm musi się pokrywać z otworem na osłonie rozrządu gdzie jest on gwintowany pod śrubę 6 mm. Będę zobowiązany za pomoc, pozdrawiam i z góry dziękuję.
  • #41
    slaw0808
    Poziom 2  
    Tak jak pisałem wyżej, ustawienie rozrządu jest banalnie proste, ale trzeba wiedzieć. Blokada wału 39 mm z gwintem do boku przeciwwagi, wałki płaskownik 5 mm. Otwór na kole pasowym 6 mm musi się zgrać z otworem na osłonie rozrządu. Ważne jest to aby za każdym razem wymienić podkładki cierne na wałe korbowym.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Wracając do tematu blokady, nie musi mieć ona 5 mm średnicy bo i tak opiera się ona o bok, a nie o górną krawędź przeciwwagi wału korbowego.
  • #42
    Joker1994
    Poziom 1  
    Mała prośba ja jestem kompletnym laikiem jeżeli chodzi o mechanikę ale może ktoś z Was ma jakiś schemat jak powinien być ustawiony rozrząd przed demontażem (zamówił nie ten co powinien I na nowy rozrząd muszę czekać a auto jest mi potrzebne na już wiec musi mi to złożyć) bo mój genialny mechanik wszystko popie...... I oczywiście nie wie jak doprowadzić to do ładu

    Dodano po 1 [minuty]:

    Aaa a i zapomniałem o najważniejszym czy rozrząd w wersji 1,8 będzie tak samo wyglądać jak w 2,0 16v ghia?
  • #43
    Codreanu
    Poziom 8  
    Witam,

    Co do blokady wału korbowego to jeśli mówimy o boku przeciwwagi to jak rozumiem jest to miejsce zaznaczone na czerwono ?

    Mam małą zagwozdkę bo zamówiłem sobie blokadę z allegro niby do mojego silnika, ale okazuje się, że ma ona 37,5mm, a nie 39mm. Blokada opiera się o zaznaczone miejsce. Gdyby miała 39mm pewnie oparłaby się minimalnie wyżej. Czy taka różnica ma jakieś znaczenie ? No i czy w ogóle w dobrym miejscu blokuje wał ?
    Ford Mondeo 2001 mk3 - Ustawienie rozrządu 1.8 benzynawał korb..y.jpg Download (13.59 kB)
  • #45
    Codreanu
    Poziom 8  
    Twój trzpień ma równo 39 mm ? Zastanawiam się teraz czy sobie dorobić czy zostawić ten o długości 37,5mm. U mnie trzpień blokuje się w miejscu zaznaczonym na zdjęciu. Silnika nie rozbierałem nigdy i nie wiem czy może mieć to jakieś znaczenie
    Ford Mondeo 2001 mk3 - Ustawienie rozrządu 1.8 benzynawał.JPG Download (1.45 MB)
  • #46
    abart64
    Poziom 30  
    Jak może opierać się wyżej skoro blokada wchodzi w nagwintowany otwór w bloku?
    Krótsza blokada może jedynie nie pozwolić na ustawienie wału w dokładnie pionowej pozycji
  • #47
    Codreanu
    Poziom 8  
    Sprawdzę jeszcze raz, możliwe, że coś mi się pomyliło.

    Dodano po 13 [godziny] 46 [minuty]:

    Dobra, trochę się pomyliłem, ale porównując do zdjęcia Daro122 wydaje mi się, że u mnie trzpień opiera się trochę niżej, prawie na krawędzi płaskiej powierzchni przeciwwagi. Jest git czy dorabiać trzpień o długości 39mm ?
    Ford Mondeo 2001 mk3 - Ustawienie rozrządu 1.8 benzyna111111.jpg Download (4.21 MB)
  • #48
    Daro122
    Poziom 30  
    Jutro w pracy zmierzę długość blokady .

    Dodano po 11 [godziny] 4 [minuty]:

    Moja blokada ma 38,5 mm , robiłem rozrząd już kilka razy i nie było problemu .
  • #49
    Codreanu
    Poziom 8  
    Dzięki, nie wiem jakie to może mieć znaczenie dlatego sobie dorobię przyrząd 1mm dłuższy.