Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra C 2004 1.6 - Czy to już koniec akumulatora?

Madmix 22 Lut 2016 12:15 1044 26
  • #1 22 Lut 2016 12:15
    Madmix
    Poziom 8  

    Cześć, dzisiaj była zimna noc no i padł akumulator. Sprawdziłem napięcie i zarówno podczas uruchomionego silnika jak i na postoju akumulator pokazuje 12.6V. Oczko oczywiście czarne, nawet po godzinnej jeździe autem bez żadnej elektroniki.

    Czy da radę jeszcze jakoś odratować ten akumulator czy tylko nowy? Dodam jeszcze, że auto jest z 2004 roku a akumulator jest oryginalny od GM, oczywiście nie wiem czy poprzedni właściciel nie wymieniał go wcześniej.

  • #2 22 Lut 2016 12:18
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Czyli nie masz ładowania.

  • #3 22 Lut 2016 12:24
    Xantix
    Poziom 39  

    Madmix napisał:
    dzisiaj była zimna noc no i padł akumulator

    Na pewno? Przecież piszesz, że
    Madmix napisał:
    na postoju akumulator pokazuje 12.6V

    12.6V to prawidłowe napięcie w pełni naładowanego akumulatora.
    Czym mierzysz to napięcie na akumulatorze?

  • #4 22 Lut 2016 12:36
    Madmix
    Poziom 8  

    jakimś Chińskim miernikiem, ładowanie jest bo jak odpaliłem to po 5 minutach już sam odpalał. Sprawdzałem napięcie dopiero po 5 minutach pracy silnika, wcześniej nic nie sprawdzałem

  • #5 22 Lut 2016 12:39
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    I ile miał tego ładowania?

  • #6 22 Lut 2016 12:46
    Madmix
    Poziom 8  

    obecnie jestem na uczelni, sprawdzę za 3 godziny. A jakie powinno być?

  • Pomocny post
    #7 22 Lut 2016 12:49
    Xantix
    Poziom 39  

    Książkowo powinno być między 13,8V a 14,4V.

  • Pomocny post
    #8 22 Lut 2016 13:03
    jendrek.pzl
    Poziom 9  

    Zapewne masz akumulator do wymiany.A ładowanie może być i książkowe ale jeśli Aku się kończy nie będzie miał odpowiedniej pojemności.sprawdz połączenia klem z akumulatorem.

  • #9 22 Lut 2016 15:30
    Madmix
    Poziom 8  

    No więc sprawdziłem ładowanie.

    Sam silnik - 14V
    Silnik + (wiatrak na maxa + światła + radio) - 13.5V
    Silnik + (wiatrak na maxa + światła + radio + długie + awaryjne) - 13V

  • Pomocny post
    #10 22 Lut 2016 15:40
    Xantix
    Poziom 39  

    Czyli ładowanie niby jest (choć napięcie bez obciążenia dodatkowymi odbiorami mogłoby być nieco wyższe).

  • #11 22 Lut 2016 16:16
    Madmix
    Poziom 8  

    Xantix napisał:
    Czyli ładowanie niby jest (choć napięcie bez obciążenia dodatkowymi odbiorami mogłoby być nieco wyższe).

    No tak jak pisałem wcześniej, ja rano na popych odpaliłem i potem odpalał już sam więc ładować musiał. Wczoraj w nocy było -4 stopnie i aku nagle padł, jeżeli chodzi o to ładowanie to pewnie wystarczy dobrze wyczyścić klamry i ładowanie będzie lepsze.

    Czyli co, wymiana akumulatora?

  • #12 22 Lut 2016 16:17
    Xantix
    Poziom 39  

    A sprawdziłeś czy przypadkiem coś nie podbiera ci prądu z akumulatora?

  • #13 22 Lut 2016 16:30
    Madmix
    Poziom 8  

    Xantix napisał:
    A sprawdziłeś czy przypadkiem coś nie podbiera ci prądu z akumulatora?

    nie ale przyznam, że nie wiem jak to sprawdzić

  • Pomocny post
    #14 22 Lut 2016 16:50
    Xantix
    Poziom 39  

    Na wyłączonym zapłonie i przy wyłączonych wszystkich odbiornikach zdejmij klemę "—" akumulatora (uwaga na kodowane radio czy alarm - mogą być problemy) i wepnij miernik ustawiony na pomiar prądu DC szeregowo między odpiętą klemę a biegun aku. Miernik powinien ci wskazać prąd jaki pobiera instalacja z aku. Jeśli wynosi kilkaset mA albo więcej to oznacza, że coś podbiera prąd na postoju i rozładowuje akumulator.

  • #15 22 Lut 2016 17:31
    Madmix
    Poziom 8  

    Xantix napisał:
    Na wyłączonym zapłonie i przy wyłączonych wszystkich odbiornikach zdejmij klemę "—" akumulatora (uwaga na kodowane radio czy alarm - mogą być problemy) i wepnij miernik ustawiony na pomiar prądu DC szeregowo między odpiętą klemę a biegun aku. Miernik powinien ci wskazać prąd jaki pobiera instalacja z aku. Jeśli wynosi kilkaset mA albo więcej to oznacza, że coś podbiera prąd na postoju i rozładowuje akumulator.


    Podłączyłem (10A na mierniku) i wychodzi około 3.4 dodatkowo jak sprawdzałem to było widać iskierki przy dotykaniu klamry miernikiem, czy to jest normalne?

  • Pomocny post
    #16 22 Lut 2016 17:32
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    To za dużo.

  • #17 22 Lut 2016 17:35
    Madmix
    Poziom 8  

    czyli co, odłączać po bezpieczniku i sprawdzać czy coś się zmienia?

  • #18 22 Lut 2016 17:37
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Kolego jeśli to nie jest alternator to nie ogarniesz tego.

  • #19 22 Lut 2016 17:39
    Xantix
    Poziom 39  

    Madmix napisał:
    Podłączyłem (10A na mierniku) i wychodzi około 3.4 dodatkowo jak sprawdzałem to było widać iskierki przy dotykaniu klamry miernikiem, czy to jest normalne?

    Znaczy, że coś ci jednak ten prąd kradnie.

    Madmix napisał:
    czyli co, odłączać po bezpieczniku i sprawdzać czy coś się zmienia?

    Można tak zrobić - przynajmniej dowiesz się, który obwód jest winowajcą...

  • #20 22 Lut 2016 17:55
    psilos1
    Poziom 29  

    Madmix napisał:

    Podłączyłem (10A na mierniku) i wychodzi około 3.4 dodatkowo jak sprawdzałem to było widać iskierki przy dotykaniu klamry miernikiem, czy to jest normalne?

    Lampki oświetlenia wnetrza podczas pomiaru wyłączone?

  • Pomocny post
    #21 22 Lut 2016 18:10
    kortyleski
    Poziom 40  

    Podłączasz miernik, niech nawet dziesięć amperów pokazuje. Zostawiasz podłączony i po około 10 minutach sprawdzasz odczyt.

  • #22 22 Lut 2016 18:47
    Madmix
    Poziom 8  

    posprawdzałem bezpieczniki i po odłączeniu bezpiecznika 25 (napięcie akumulatora) pobór prądu spada do 1.4A. Po odłączeniu tego bezpiecznika nie działa automatyczny zamek bagażnika oraz lewa lampa. lewy migacz przedni miga jak zwariowany.

    Mam lekko ułamaną tylną lampę, którą czasowo zakleiłem taśmą, może woda dostała się do środka i robi się jakieś spięcie przez co pobierane jest więcej prądu?

  • #23 22 Lut 2016 19:16
    vodiczka
    Poziom 42  

    jendrek.pzl napisał:
    Zapewne masz akumulator do wymiany.A ładowanie może być i książkowe ale jeśli Aku się kończy nie będzie miał odpowiedniej pojemności.sprawdz połączenia klem z akumulatorem.
    Madmix napisał:
    No tak jak pisałem wcześniej, ja rano na popych odpaliłem i potem odpalał już sam więc ładować musiał.
    Klasyczny przykład mocno zasiarczonego akumulatora o małej pojemności faktycznej i dużej oporności wewnętrznej. Tydzień temu podładowałem sąsiadowi akumulator, który nie był w stanie odpalić silnika, mimo że z trudem zakręcił rozrusznikiem.
    Po dwóch nieudanych kilkusekundowych próbach, napięcie wynosiło 12,4 V. Po 1,5h ładowania prądem ok. 3A odpalił bez problemu. Akumulator 6-letni, pierwsze wyposażenie auta.
    Twój prawdopodobnie jest drugim z kolei, 12-letni aku to byłby cymes :)

  • #24 22 Lut 2016 19:53
    zibi242000
    Poziom 1  

    co ma ukruszona lampa do tego jak tam nie ma żadnego napięcia to co ma spowodować jakieś spięcie sposób szukania dobry ale szukaj dalej

  • #25 22 Lut 2016 20:13
    Yelonek88
    Poziom 10  

    Ja sprawdzam akumulator pod względem obciązenia. Mianowicie jeśli masz drut oporowy to to możesz użyć ale ja np. do testowania akumulatorów mam taki zestaw 3 żarówek H4 z samochodu połączonych szeregowo obydwa włókna.
    Test polega na tym, że podłączasz woltomierz do akumulatora i potem podłączasz obciążenie (czyli ten układ 3 żarówek w moim przypadku) i obserwujesz spadek napięcia akumulatora. W zależności jaka pojemność i stan techniczny akumulatora po kilku minutach napięcie leci w dół (nawet poniżej 9 V) jesli akumulator jest zasiarczony.
    Problem z diagnozą takiego uszkodzenia jest taki, że w momencie pomiaru napięcie będzie ok ale po chwili pracy pod obciążeniem już spada i są problemy.
    Jestem zdania co mój poprzednik vodiczka. Prawdopodobnie już masz zużyty akumulator i wymaga wymiany. Częstym objawem jest w takim przypadku również sytuacja kiedy rozrusznik jeszcze jakoś kręci ale auto nie zapali. Słyszałem że to jest spowodowane tym, że podczas kręcenia napięcie w instalacji spada poniżej 9 V i wtedy działa zabezpieczenie przeciw uszkodzeniu elektroniki, które wyłącza układ zapłonowy aby go nie uszkodzić.

  • #26 22 Lut 2016 20:23
    vodiczka
    Poziom 42  

    Yelonek88 napisał:
    3 żarówek H4 z samochodu połączonych szeregowo obydwa włókna.
    Chyba równolegle?

  • #27 22 Lut 2016 20:27
    Yelonek88
    Poziom 10  

    vodiczka napisał:
    Yelonek88 napisał:
    3 żarówek H4 z samochodu połączonych szeregowo obydwa włókna.
    Chyba równolegle?


    Jasne, że równoległe. Pomyliłem się. Sorry.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson