Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra C 2004 1.6 - Czy to już koniec akumulatora?

22 Lut 2016 12:15 1389 26
  • Poziom 8  
    Cześć, dzisiaj była zimna noc no i padł akumulator. Sprawdziłem napięcie i zarówno podczas uruchomionego silnika jak i na postoju akumulator pokazuje 12.6V. Oczko oczywiście czarne, nawet po godzinnej jeździe autem bez żadnej elektroniki.

    Czy da radę jeszcze jakoś odratować ten akumulator czy tylko nowy? Dodam jeszcze, że auto jest z 2004 roku a akumulator jest oryginalny od GM, oczywiście nie wiem czy poprzedni właściciel nie wymieniał go wcześniej.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 31  
    Czyli nie masz ładowania.
  • Poziom 40  
    Madmix napisał:
    dzisiaj była zimna noc no i padł akumulator

    Na pewno? Przecież piszesz, że
    Madmix napisał:
    na postoju akumulator pokazuje 12.6V

    12.6V to prawidłowe napięcie w pełni naładowanego akumulatora.
    Czym mierzysz to napięcie na akumulatorze?
  • Poziom 8  
    jakimś Chińskim miernikiem, ładowanie jest bo jak odpaliłem to po 5 minutach już sam odpalał. Sprawdzałem napięcie dopiero po 5 minutach pracy silnika, wcześniej nic nie sprawdzałem
  • Poziom 31  
    I ile miał tego ładowania?
  • Poziom 8  
    obecnie jestem na uczelni, sprawdzę za 3 godziny. A jakie powinno być?
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Książkowo powinno być między 13,8V a 14,4V.
  • Pomocny post
    Poziom 9  
    Zapewne masz akumulator do wymiany.A ładowanie może być i książkowe ale jeśli Aku się kończy nie będzie miał odpowiedniej pojemności.sprawdz połączenia klem z akumulatorem.
  • Poziom 8  
    No więc sprawdziłem ładowanie.

    Sam silnik - 14V
    Silnik + (wiatrak na maxa + światła + radio) - 13.5V
    Silnik + (wiatrak na maxa + światła + radio + długie + awaryjne) - 13V
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Czyli ładowanie niby jest (choć napięcie bez obciążenia dodatkowymi odbiorami mogłoby być nieco wyższe).
  • Poziom 8  
    Xantix napisał:
    Czyli ładowanie niby jest (choć napięcie bez obciążenia dodatkowymi odbiorami mogłoby być nieco wyższe).

    No tak jak pisałem wcześniej, ja rano na popych odpaliłem i potem odpalał już sam więc ładować musiał. Wczoraj w nocy było -4 stopnie i aku nagle padł, jeżeli chodzi o to ładowanie to pewnie wystarczy dobrze wyczyścić klamry i ładowanie będzie lepsze.

    Czyli co, wymiana akumulatora?
  • Poziom 40  
    A sprawdziłeś czy przypadkiem coś nie podbiera ci prądu z akumulatora?
  • Poziom 8  
    Xantix napisał:
    A sprawdziłeś czy przypadkiem coś nie podbiera ci prądu z akumulatora?

    nie ale przyznam, że nie wiem jak to sprawdzić
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Na wyłączonym zapłonie i przy wyłączonych wszystkich odbiornikach zdejmij klemę "—" akumulatora (uwaga na kodowane radio czy alarm - mogą być problemy) i wepnij miernik ustawiony na pomiar prądu DC szeregowo między odpiętą klemę a biegun aku. Miernik powinien ci wskazać prąd jaki pobiera instalacja z aku. Jeśli wynosi kilkaset mA albo więcej to oznacza, że coś podbiera prąd na postoju i rozładowuje akumulator.
  • Poziom 8  
    Xantix napisał:
    Na wyłączonym zapłonie i przy wyłączonych wszystkich odbiornikach zdejmij klemę "—" akumulatora (uwaga na kodowane radio czy alarm - mogą być problemy) i wepnij miernik ustawiony na pomiar prądu DC szeregowo między odpiętą klemę a biegun aku. Miernik powinien ci wskazać prąd jaki pobiera instalacja z aku. Jeśli wynosi kilkaset mA albo więcej to oznacza, że coś podbiera prąd na postoju i rozładowuje akumulator.


    Podłączyłem (10A na mierniku) i wychodzi około 3.4 dodatkowo jak sprawdzałem to było widać iskierki przy dotykaniu klamry miernikiem, czy to jest normalne?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    To za dużo.
  • Poziom 8  
    czyli co, odłączać po bezpieczniku i sprawdzać czy coś się zmienia?
  • Poziom 31  
    Kolego jeśli to nie jest alternator to nie ogarniesz tego.
  • Poziom 40  
    Madmix napisał:
    Podłączyłem (10A na mierniku) i wychodzi około 3.4 dodatkowo jak sprawdzałem to było widać iskierki przy dotykaniu klamry miernikiem, czy to jest normalne?

    Znaczy, że coś ci jednak ten prąd kradnie.

    Madmix napisał:
    czyli co, odłączać po bezpieczniku i sprawdzać czy coś się zmienia?

    Można tak zrobić - przynajmniej dowiesz się, który obwód jest winowajcą...
  • Poziom 31  
    Madmix napisał:

    Podłączyłem (10A na mierniku) i wychodzi około 3.4 dodatkowo jak sprawdzałem to było widać iskierki przy dotykaniu klamry miernikiem, czy to jest normalne?

    Lampki oświetlenia wnetrza podczas pomiaru wyłączone?
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Podłączasz miernik, niech nawet dziesięć amperów pokazuje. Zostawiasz podłączony i po około 10 minutach sprawdzasz odczyt.
  • Poziom 8  
    posprawdzałem bezpieczniki i po odłączeniu bezpiecznika 25 (napięcie akumulatora) pobór prądu spada do 1.4A. Po odłączeniu tego bezpiecznika nie działa automatyczny zamek bagażnika oraz lewa lampa. lewy migacz przedni miga jak zwariowany.

    Mam lekko ułamaną tylną lampę, którą czasowo zakleiłem taśmą, może woda dostała się do środka i robi się jakieś spięcie przez co pobierane jest więcej prądu?
  • Poziom 43  
    jendrek.pzl napisał:
    Zapewne masz akumulator do wymiany.A ładowanie może być i książkowe ale jeśli Aku się kończy nie będzie miał odpowiedniej pojemności.sprawdz połączenia klem z akumulatorem.
    Madmix napisał:
    No tak jak pisałem wcześniej, ja rano na popych odpaliłem i potem odpalał już sam więc ładować musiał.
    Klasyczny przykład mocno zasiarczonego akumulatora o małej pojemności faktycznej i dużej oporności wewnętrznej. Tydzień temu podładowałem sąsiadowi akumulator, który nie był w stanie odpalić silnika, mimo że z trudem zakręcił rozrusznikiem.
    Po dwóch nieudanych kilkusekundowych próbach, napięcie wynosiło 12,4 V. Po 1,5h ładowania prądem ok. 3A odpalił bez problemu. Akumulator 6-letni, pierwsze wyposażenie auta.
    Twój prawdopodobnie jest drugim z kolei, 12-letni aku to byłby cymes :)
  • Poziom 1  
    co ma ukruszona lampa do tego jak tam nie ma żadnego napięcia to co ma spowodować jakieś spięcie sposób szukania dobry ale szukaj dalej
  • Poziom 10  
    Ja sprawdzam akumulator pod względem obciązenia. Mianowicie jeśli masz drut oporowy to to możesz użyć ale ja np. do testowania akumulatorów mam taki zestaw 3 żarówek H4 z samochodu połączonych szeregowo obydwa włókna.
    Test polega na tym, że podłączasz woltomierz do akumulatora i potem podłączasz obciążenie (czyli ten układ 3 żarówek w moim przypadku) i obserwujesz spadek napięcia akumulatora. W zależności jaka pojemność i stan techniczny akumulatora po kilku minutach napięcie leci w dół (nawet poniżej 9 V) jesli akumulator jest zasiarczony.
    Problem z diagnozą takiego uszkodzenia jest taki, że w momencie pomiaru napięcie będzie ok ale po chwili pracy pod obciążeniem już spada i są problemy.
    Jestem zdania co mój poprzednik vodiczka. Prawdopodobnie już masz zużyty akumulator i wymaga wymiany. Częstym objawem jest w takim przypadku również sytuacja kiedy rozrusznik jeszcze jakoś kręci ale auto nie zapali. Słyszałem że to jest spowodowane tym, że podczas kręcenia napięcie w instalacji spada poniżej 9 V i wtedy działa zabezpieczenie przeciw uszkodzeniu elektroniki, które wyłącza układ zapłonowy aby go nie uszkodzić.
  • Poziom 43  
    Yelonek88 napisał:
    3 żarówek H4 z samochodu połączonych szeregowo obydwa włókna.
    Chyba równolegle?
  • Poziom 10  
    vodiczka napisał:
    Yelonek88 napisał:
    3 żarówek H4 z samochodu połączonych szeregowo obydwa włókna.
    Chyba równolegle?


    Jasne, że równoległe. Pomyliłem się. Sorry.