Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

X16XEL - Astra F (I) Brak iskry, nie słychać przekaźnika pompy paliwa.

pietraś_12 22 Feb 2016 18:33 1578 20
  • #1
    pietraś_12
    Level 10  
    Witam. Na drodze zgasła mi Astra, najpierw przy 2500 rpm przerywała. Nie było słychać przekaźnika ani pompy paliwa, więc na drodze dobrałem się do tego przekaźnika i zwarłem odpowiednie piny, pompa ruszyła lecz samochód nadal nie odpalał. Dociągłem astre pod dom, sprawdzam iskre a jej brak !
    Kabel od czujnika wału kobrbowego cały.

    Znajomy mi powiedział że sterownik dzięki temu czujnikowi widzi obroty i jeżeli on nie jest sprawny to nie poda iskry jak i również włączy pompy paliwa. Co do iskry się zgodzę, lecz tak samo jest tutaj z pompą paliwa? Brak sygnału o obrotach nie pozwala na jej uruchomienie? Logicznie myśląc to ma sens.

    Pozdrawiam, rok astry to 95/96
  • #2
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Sprawdz czujnik walka.
  • #3
    pietraś_12
    Level 10  
    czujnik wałka rozrządu z tego co mi się wydaje nie powoduje unieruchomienia samochodu tylko jego prace w trybie awaryjnym. Sterwonik samochodu to multec.

    Dodano po 1 [minuty]:

    a wiem to z tego gdyż gdy podejrzewałem jego uszkodzenie (samochód jeździł w trybie awaryjnym) po jego odpieciu nadal normalnie odpalał, jeździłem również bez niego i samochód ciagle był w trybie awaryjnym. Jak się okazało powodem tej usterki był uszkodzony przewód od czujnika spalania stukowego.
  • #5
    szymon198312
    Level 30  
    Instalacja jest dosyć prosta. Sprawdzilś wszystkie połączenia, kostkę stacyjki? A masz tam immo?
  • #6
    pietraś_12
    Level 10  
    tak mam immo. Check się świeci. Sterownik silnika ? Myślałem nad tym, ale wtedy raczej by się check nie świecił.
  • #7
    szymon198312
    Level 30  
    Sprawdź czy sterownik ma zasilanie. Od tego trzeba zacząć. Jeśli nie ma to po kolei bezpieczniki, stacyjka. Jeśli ma zasilanie to jest jeden bezpiecznik od immo. Jako, że pojazd dosyć stary to nie bardzo pamiętam, ale jest pod maską taka okrągła kostka, w niej chyba idzie plus po stacyjki do sterownika.
  • #8
    pietraś_12
    Level 10  
    najprawdpodobniej czarny i czerwony we wtyczce do ecu?
  • #9
    szymon198312
    Level 30  
    Czerwony napewno. Najlepiej znajdź opis pinow do sterownika

    Dodano po 3 [minuty]:

    Możesz zrobić diagnostykę za pomocą kodów blyskowych
  • #10
    pietraś_12
    Level 10  
    Witam usterka usunięta. Mianowicie przewód masowy od aparatu zapłonowego do bloku silnika był delikatnie zaśniedziały, tzn, miał przejsce bez obciązenia lecz na obciązeniu jego nie było styku. Dokladne wyczszczynie i odtłuszczenie pomogo. Pojawił się problem taki iż, samochód szarpie jest mulasty, brakuje mu mocy. Czy to mogłoby oznaczać przestawiony pasek rozrządu ?
  • #11
    szymon198312
    Level 30  
    Ciągałeś go żeby odpalić?
  • #12
    pietraś_12
    Level 10  
    tak ciągłem, ale ruszałem z 3 biegu i delikatnie zero szarpnieć, natomiast jak mi zgasł to było słychać strzał, nie wiadomo skąd.
  • #13
    szymon198312
    Level 30  
    Sprawdź ustawienie rozrządu, to chwila. Na kole pasowym jest znak i dwa znaki na walkach. Obudowa górna ma trzy śruby. Jeśli był strzał, to może zapłon w kolektorze ssacym uszkodził przeplywomierz
  • #14
    pietraś_12
    Level 10  
    jutro rzuce na to okiem. Pasowałoby pewnie obrócić kołem pasowym by znaki się pokryły?
  • #15
    szymon198312
    Level 30  
    No tak. Jak nie obrocisz to nie będziesz wiedział czy jest dobrze
  • #16
    pietraś_12
    Level 10  
    Witam. Rorząd wygląda na ok. Z konsultacji telefonicznej z mechanikiem wynika że świeżo co, bo 5 tyś temu przeskoczenie rozrządu bez mocnego szarpniecia nim jest nie możliwe, a takie ów nie powstało bo samochód był palony z 3-go biegu. Wydaje mi się że to może być wina aparatu zaplonowego który wtedy padł, gdyż ma normalnie było, ale po obciązeniu zanikała. Samochód szarpie na niskich obrotach, przy ruszaniu, słychać jak delikatnie przerywa ale podczas postoju pracuje równiutko i oborty nie spadają ani nie przygasa. Jak można sprawdzić poprawność działania takiego modułu zaplonowego? Zaznaczam iż check engin nie świeci się w ogóle podczas pracy silnika.
  • #17
    szymon198312
    Level 30  
    Jeśli silnik odpala i pracuje normalnie, to nie ma możliwości aby uszkodzony był aparat zapłonowy. Nie ma wypadania zapłonów, wiec świece dostają iskre w tym momencie w którym powinny. Problemu bym szukał w układzie dolotowym. Tak jak pisałem, możliwe że nieprzepalone paliwo nazbierało się w dolocie i zagubiona iskra spowodowała zapłon w dolocie. Takie strzały w dolot zdarzały się często przy instalacjach gazowych pierwszej generacji dlatego zakladalo się tzw bezpieczniki przed przeplywomierzem- taka gumowa opaska która była szczelna podczas zasysania powietrza ale w przypadku strzału w dolot guma podnosiła się i wystrzal nie uszkadzal przeplywomierza. Bardzo możliwe, że przepływomierz jest uszkodzony. Sprawdź czy nie zalewa świec po próbie wkrecenia go na obroty. Odlacz przeplywke, wtedy sterownik wywali błąd i zadziała w trybie awaryjnym. Będziesz miał porownianie, bo w trybie awaryjnym napewno chodzi lepiej jak z uszkodzonym. Jakie masz tam złącze diagnostyczne?
  • #18
    pietraś_12
    Level 10  
    Nie mam gazu w samochodzie i nigdy go nie miałem. Jutro mechanik będzie sprawdzał rorząd dokładnie, a jak nie to odłącze czujnik wałka rorządu spowoduje on przejscie w tryb awaryjny ale nie uruchomienie pojazdu. Jutro napisze co i jak.
  • #19
    szymon198312
    Level 30  
    Czytaj ze zrozumieniem. Nie twierdzę że masz gaz tylko podałem przykład jak bardzo wrażliwy jest przepływomierz na strzał w kolektor. Nie odlaczaj czujnika tylko przepływomierz. Pytałem jakie masz złącze diagnostyczne.
  • #20
    pietraś_12
    Level 10  
    obd2, bledy czytam zazwyczaj multidiagiem pro + i program delphi.
  • #21
    szymon198312
    Level 30  
    Skoro masz delphi to zrób podgląd parametrów, jaką jest masa powietrza na jałowym i na obrotach. Czy ta wartość się zmienia.