Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Grand Vitara - Wada typu "słabe ciśnienie oleju"

22 Lut 2016 22:16 4842 16
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich serdecznie. Od jakiegoś czasu posiadam Suzuki Grand Vitara II 2.0 pb.
    Mam pytanie odnośnie wad "fabrycznych " silnika. Poprzedni właściciel wymieniał rozrząd (łańcuszek) i za długo na nim nie pojeździłem bo napinacz (olejowy) odmówił posłuszeństwa "puścił" i zaczęła się reakcja łańcuchowa. Na gwarancji powiedziano mi że może tak się dziać bo silniki te mają taka wadę i występuje u nich słabe ciśnienie oleju.
    Czy to prawda i mam się martwić czy też taka jakość części?
  • Poziom 8  
    Odświeżam temat. Po wymianie rozrządu po poprzedniej "przygodzie" zrobiłem niecałe 3 tyś. km. i profilaktycznie zajrzałem pod pokrywę zaworów. Okazało się że ślizg górny łańcuszka jest już nadpęknięty, kręcąc wałem łańcuszek nie jest wcale napięty i to jest przyczyną pękniętego napinacza bo wychylenie łańcuszka jest tak duże że powoduje jego uszkodzenie.
    Co jest tego przyczyną? Ciśnienie oleju, taki napinacz czy coś?
  • Poziom 24  
    Górny napinacz oryginalny czy zamiennik. Robiłem ten silnik i zamienniki nie dają rady. Jaki olej, co ile wymieniany?
  • Poziom 13  
    Jedno pytanie.Jakie jest cisnienie oleju na rozgrzanym silniku?
  • Poziom 8  
    Przebieg 240tys, olej był Castrol 5W40 (ale spalał go jak paliwo) obecnie Valvoline 5w40 (trzyma stan).
    Co do ciśnienia nie wiem jakie, kontrolka nie świeci. Wiem, wiem trzeba sprawdzić. Dolny napinacz, nie wiem czy są powiązane ze sobą ale jest "twardy".
    Napinacz oczywiście zamiennik bodajże BGA, wsadzili taki jaki był poprzednio "w ramach gwarancji".
  • Poziom 43  
    Straszny fajans. Szok.Kup oryginalny lub renomowanej firmy.
  • Poziom 24  
    Nie lej Castrola, możesz zrobić płukanie silnika. Problemem tego silnika jest tylko górny łańcuch i jego napinacz. Zamieniając go na podróbę nic nie zdziałasz.
  • Poziom 8  
    To co dzieje się z tym napinaczem to już czytałem.
    W sumie nie miałem dużego wyboru co wsadzają. Ogólnie na reklamacji chciałem zwrot kasy i zakup oryginalnego rozrządu sklep i mechanik wykorzystali sytuację i moje zmęczenie tym wszystkim (byłem poza domem 500km i raczej chciałem auto szybko) i sklep wydał rozrząd mechanik wsadził i kazał płacić. Co do rezultatu czy reklamacja została uznana czy nie można się domyślać (wydano nowy rozrząd) ale kwitu żadnego nie dostałem.
    Obecnie czekam na napinacz oryginalny, ślizg przyszedł i jakość wizualna mówi sama za siebie. Oryginał to kawał blachy wzmocniony wybrzuszeniem a zamiennik to jakiś odlew z materiału wtórnie odzyskanego (chłam)
  • Poziom 13  
    Napinacz czy tani czy orginał i tak padnie tylko sprawdz cisnienie oleju to jest podstawa.
    Bedzie za wysokie może go uszkodzic bedzie za niskie tez go uszkodzi.
    A orientujesz sie czy była może w tym silniku wymieniana uszczelka pod głowicą?
  • Poziom 43  
    Prosty patent z silników Forda 2.0 2.3 16v tłok napinacza z wyskakujacym pierścieniem blokującym jego powrót i finito , nikt na to doskonałe rozwiązanie nie wpadł?? Celowe działanie konstruktorów?
  • Poziom 8  
    Uszczelka była wymieniana była ściągana głowica bo pogięło zawory (ostatnia awaria) a wcześniej nie wiem.
    Na razie czekam na napinacz, następnie płukanie zrobię (może pomoże) i sprawdzenie ciśnienia.
  • Poziom 8  
    Nadal czekam na napinacz. Jak skleję do kupy to te ciśnienie sprawdzę. Co do ciśnienia oleju gdzie znajdę ten czujnik?
    A tu załączam zdjęcie. Przeszedł by taki patent. Skok został około 2-3mm. Raczej nie będę próbował ale jakby co.
  • Poziom 8  
    Ciśnienie według mechanika książkowe. Czujnik też sprawny. Napinacz i ślizg założony oryginał, zobaczymy co będzie.
  • Poziom 10  
    Witam
    Powiedz jak mozesz jak sie silnik zachowuje po ostatniej wymianie napinacza? Ja czekam na caly rozrzad, bo dzwoni mi cos a nie rozbieralem. Przyjda czesci bedziemy rozbierac i wymieniac. Jestem ciekaw jaki bedzie wynik. Czytalem o oleju ze ten silnik lubi jak jest wysoki poziom oleju ale czy to prawda czy tylko powielany mit, nie wiem. Pozdrawiam
  • Poziom 24  
    Don de Leon napisał:
    Problemem tego silnika jest tylko górny łańcuch i jego napinacz. Zamieniając go na podróbę nic nie zdziałasz.


    Wymieniałem u klienta na oryginał i bez problemu jeździ do tej pory ponad dwa lata. Te łańcuchy już nie są tak wytrzymałe, szczególnie jak przeciągasz wymiany oleju a i jazda na wysokim biegu przy niskiej prędkości (duże obciążenie) też mu nie pomaga.
  • Poziom 8  
    Witam. Mohinder przepraszam, że tak późno odpowiadam. Zrobiłem już 12tyś i na razie się wszystko kręci (odpukać). Co do oleju to mam 3-4mm pod max na bagnecie.
  • Poziom 10  
    Dzięki za odpowiedź. Ja już wymieniłem dawno rozrząd kompletny na oryginał i już przejechałem ponad 7000km i wszystko nadal pięknie działa. Olej wlany to Castrol 5W30 i wymieniłem pirwszy raz po 4000km i teraz jeszcze tysiąc i znowu wymienie. Następna wymiana będzie po 10000km i tak już następne. Teraz częściej zrobiłem bo silnik u poprzedniego właściciela jeździł chyba po 30000 od wymiany i był trochę taki ciemny i chciałem go trochę "umyć" olejem. Nie lałem żadnego specyfiku do płukania bo to na pewno nie pomaga silnikowi. Jak widzieliście średnicę otworków olejowych w napinaczach to wiecie dlaczego.
    Pozdrawiam