Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat stilo 1,9 Mjet 8v 2006 - Skoki ciśnienia paliwa

23 Feb 2016 19:28 1467 6
  • Level 6  
    Witam,

    1. czy to normalne iż na włączonej stacyjce bez uruchamiania silnika czujnik na listwie CR wskazuje od
    10,9bar do 13,9bar i tak sobie skacze - załączem rysunek
    Fiat stilo 1,9 Mjet 8v 2006 - Skoki ciśnienia paliwa
    2. podczas pracy na wolnych obrotach ciśnienie zmierzone skacze w zakresie +/- 20bar od wartości zadanej.
    Fiat stilo 1,9 Mjet 8v 2006 - Skoki ciśnienia paliwa
    3. załączam wykres ciśnienia na rozruszniku
    Fiat stilo 1,9 Mjet 8v 2006 - Skoki ciśnienia paliwa
    czy to może czy brać się za czujnik czy raczej jest to problem regulatora ciśnienia albo gorzej samej pompy..

    czasem po dłuższym postoju auto zapala i gaśnie, ale jak już zapali można zgasić i wtedy startuje na dotdyk za każdym razem, jakby się coś zapowietrzało...

    Pozdrawiam
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 6  
    naprawdę nikt nie wie...
  • Level 9  
    Może pompa. Miałem tej zimy nieprzyjemną sytuację z zapowietrzeniem rozszczelnionej pompy. Spadała temperatura do około 2-3 stopni i zaczynały się problemy: wsadzam kluczyk, grzeję świece, kontrolka gaśnie, rozrusznik kręci. Samochód "odpala", czyli wchodzi na 900 obrotów, niby załapał i gaśnie. Po 20 minutach kręcenia rozrusznikiem jak już pompa chyba przepchnęła powietrze nagle odpala.
    Sprawdź czy nie masz wilgotnej pompy - wyciek powinno być widać, a u mnie dodatkowo było czuć. Po odpaleniu silnika z wentylacji wydobywał się zapach ON.
    Po uszczelnieniu pompy wszystko OK.

    Drugą rzecz jaką sprawdź to EGR. Jeżdżę samochodem na dłuższych trasach i lubię go przegazować, a pomimo to zaczęły mi się dziać cuda (samochód gasł dojeżdżając do skrzyżowania, nie chciał się zbierać, check engine przy dodawaniu gazu 120km/h i 3500 obr/min, turbina nie chciała startować przy powolnym dodawaniu gazu itp.). Komputer nie pokazywał żadnych problemów z EGRem, a po jego demontażu okazało się, że jest totalnie zawalony i praktycznie nie działa.
  • Level 6  
    egr czyściłem, generalnie czasem auto się przydławi przy ruszaniu ale bardzo rzadko więc chyba dam sobie spokój to auto żyje swoim życiem a to guma w zawieszeniu trzeszczy a to coś stuka, skrzynia a szczególnie mechanim różnicowy z kosmicznymi luzami .. generalnie przestałem się dziwić dlaczego to auto się nie sprzedawało...

    na 3 wtrysku mam korekcję +3 przy dawce paliwa 5,5mg więc może to jest przyczyną, że czasem przydławi się, co ciekawe ta korekcja do temperatury ok 70st. jest na -2 dopiero kiedy silnik osiągnie pełną temp. korekcja wędruje na + może to kompresja może wtrysk ..

    Pozdr,
  • Level 9  
    Kurczę, a ja właśnie lubię Stilacza za jego niską awaryjność i tanie naprawy. Wcześniej jeździłem Saxo 1.1 i przy 240 000 km był wyeksploatowany i od spodu zdrowo przerdzewiały. Stilo ma już 310 000 i korozji nie widać, a poza akumulatorem i wspomnianymi problemami z pompą wtryskową nigdy mnie nie zawiódł:)
    Naprawy są też dużo tańsze niż Saxo.
    MM
  • Level 6  
    może musimy się "dotrzeć" :)
  • Level 6  
    Część problemów udało mi się rozwiązać a mianowicie

    problemy z przydławianiem auta oraz tak duże skoki ciśnienia paliwa powodem były:
    przycierający się wtryskiwacz na 3 cylindrze oraz zaśniedziałe styki w kostkach pod bezpiecznikami, po zrobieniu wtrysku oraz czyszczeniu elektryki inne auto

    zostało mi jeszcze uszczelnić pompę CR, bo jest lekko zapocona, zamówiłem także drugą skrzynię biegów podobno nie ma żadnych luzów,.

    Także powoli zaczynamy się lubieć...z stilonem