Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Re: Citroen ZX 1.4 -Strzały , szarpanie na LPG

WiciK18 23 Feb 2016 21:02 1941 27
  • #1
    WiciK18
    Level 7  
    Witam , tak jak w temacie jezdze citroenem , zawsze tankuje gaz na orlenie . Ostatnio zaczął szarpac przy redukcji biegu np z 3 na 2 . Nie trzyma wolnych obrótów , przy dodaniu na wolnych obrotach gwałtownie gazu potrafi wybuchnac i zsunac pokrywe z wtrysku. Wymieniłem juz :
    filtr gazu
    świece
    przewody WN
    przekaźnik odcinajacy wtrysk przy pracy na lpg
    przekaźnik pompy paliwa
    Bez zmian co to może byc bo juz nie mam pomysłów ,
  • #2
    adamblonsky 2012
    Level 18  
    Jedź do gaziarza niech wymieni filtr i prze reguluje gaz i moze będzie chodzić.
  • #3
    WiciK18
    Level 7  
    adamblonsky 2012 wrote:
    Jedź do gaziarza niech wymieni filtr i prze reguluje gaz i moze będzie chodzić.

    Byłem dzisiaj to powiedział ze to na 99 procent wina gazu zatankowanego, i ze wystarczy gaz wypuscic albo wyjezdzic do zera i wymienic filterek i powinno byc ok .
  • #6
    andrzej20001
    Level 43  
    WiciK18 wrote:
    wystarczy gaz wypuscic
  • #7
    WiciK18
    Level 7  
    Tak spuscic tylko jak i jak wymienic filterek ?
  • #8
    pepe150
    Level 36  
    Jak masz filterek przy elektrozaworze to rozkręcasz go. Jak masz na przewodzie, to wymieniasz na przewodzie.
    Na podstawie postów nie wiemy jaką masz instalację, i jaki filterek.
    Gaz spuścić musisz z butli - tam też jest elektrozawór.
  • #9
    andrzej20001
    Level 43  
    WiciK18 wrote:
    spuscic tylko jak

    to wie i umie spec od lpg,sam tego nie rób :)
  • #10
    WiciK18
    Level 7  
    Wyjeździłem gaz a reszte wypusciłem . Zatankowałem na orlenie normalnego gazu i sytuacja sie powtarza tyle że np przy redukcji biegu np z 3 na 2 przerywa strzela itd . Nie trzyma wolnych obrotów a przy gwałtownym dodaniu gazu strzela i nie chce pracowac . Po chwili wszytko wraca do normy i mozna jechac normalnie. co moze byc z nim nie tak? Wymieniłem przekaźnik od gazu , przekaznik pompy, filtr gazu, swiece ,przewody WN. Ciagle to samo
  • #11
    adamblonsky 2012
    Level 18  
    Jedź do gaziarza na regulacje ewentualnie wymiane parownika.
  • #12
    WiciK18
    Level 7  
    Regulacja przeprowadzona i ciagle to samo
  • #13
    adamblonsky 2012
    Level 18  
    A co gaziarz na to?
  • #14
    WiciK18
    Level 7  
    Gaziarz stwierdzil ze to przewodt WN I WILGOC W POWIETRZU

    Dodano po 30 [sekundy]:

    Przewody nowe swiece itd i dalej to samp wiec sie mylil
  • #15
    adamblonsky 2012
    Level 18  
    Jeśli na benzynie chodzi ok to odpuść sobie układ zapłonowy.
  • #16
    WiciK18
    Level 7  
    To co moge jeszcze sprawdzic?
  • #17
    adamblonsky 2012
    Level 18  
    To jak z tą benzyną pracuje prawidłowo?
  • #18
    WiciK18
    Level 7  
    na benzynie idealnie nie przyerywa nie strzela . Na emulatorze sondy sa diody czerwona pomaranczowa i zółta . na wolnych pali sie czerwona : bogata mieszanka . jak ją wyregulować zeby była optymalna ?
  • #19
    adamblonsky 2012
    Level 18  
    No to sam sobie odpowiedziałeś że problem stoi po stronie gazu.
    wniosek taki zmień gaziarza.
    Wyczyścić filtr,parownik ew. wymienić
    p.s. a kiedy ile lat ma parownik?
  • #20
    WiciK18
    Level 7  
    filtr jest nowy , nie wiem ile lat ma parownik. pokazuje że mieszanka jest bogata jak ja wyregulowac moja instalacja LPG nie posiada komputera,
  • Helpful post
    #21
    pepe150
    Level 36  
    Jeżeli twoja instalacja nie posiada komputera, czyli masz instalację I gen (zwykły przełącznik) to pomiędzy parownikiem, a mikserem masz śrubę do regulacji.
    Tam musisz wyregulować.
  • #22
    WiciK18
    Level 7  
    wyregulowałem i mam wykręconą na registrze o półtora obrotu a na parowniku o 3 . Dalej wybucha po dodaniu gwałtownie gazu, co to moze byc? Przy redukcji szarpnie strzeli i potem jedzie dalej normalnie :(
  • #23
    Voytu$
    Level 19  
    Nie ma jak dobra regulacja: półtora na registrze, 3 na parowniku :D Dobre, dobre. Zła szkoła. Register registrowi nie równy a reduktor reduktorowi. Jeśli nie masz komputera a raczej go nie masz jeśli register, to musisz wyregulować albo "na czuja" (~1,5 na registrze, na refuktorze zmieniasz o ~1/4 obrotu, jedziesz kawałek - sprawdzasz czy już dobrze i tak do skutku) albo z sondą w wydechu w jakimś warsztacie.

    Możesz też wstawić Bingo3 z krokowcem zamiast registra koszt 300~400zł (części + montaż w zakładzie), później regulujesz wszystko ładnie przez komputer. W Vectrze kiedyś sobie tak wymieniłem.

    Nie wspomniałeś też jaki masz redukor i jaki jego wiek/przebieg. Tańsze reduktory jak Tomasetto HP100 i jego bliźniaki (a jest ich trochę) jak poczytasz potrafią padać po roku. Sam jeden wyrzuciłem i zmieniłem na Lovato.
  • #24
    WiciK18
    Level 7  
    smiejesz sie z mojej regulacji lecz po niej spalanie spadło do 9-10 litrów gazu na 100 km a przyspieszenie ma w miare dobre. Okazało sie że przewody WN Bosch kupione za 130 zł nie wytrzymały nawet 1000 KM. Problem rozwiązany pozdrawiam :)
  • #25
    Voytu$
    Level 19  
    Śmieję się bo kiedyś sam czytałem o takiej regulacji a później jeszcze długo walczyłem z 1 gen ;) Założyłem 2, też walczyłem. Obecnie mam 3 i niestety też walczę ;) Gratuluję rozwiązania problemu. Wątek możesz zatem zamknąć.

    P.S. Nie patrz na spalanie, zaoszczędzisz parę złotych na gazie a uśmiercisz zaraz parownik lub silnik jeśli jeździsz na ubogiej. Warto sprawdzić sondą w wydechu w dowolnym warsztacie.
  • #26
    WiciK18
    Level 7  
    Problem rozwiazany , okazało sie ze przewody WN .
  • #27
    sebap
    Level 41  
    No bo przewody Bosch to najgorszy bubel ostatnich lat.
  • #28
    WiciK18
    Level 7  
    wymiana swiec i przewodów WN