Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter 4t przegrzewa się po wymianie cylindra?

KAPI35 24 Lut 2016 17:44 1047 24
  • #1 24 Lut 2016 17:44
    KAPI35
    Poziom 11  

    Witam, mam skuter Romet 747 czterosów, przebieg mniej niż 1500 km, skuter od początku po zakupie miał falujące obroty, czasem potrafił zgasnąć, po kilku km było już normalnie, pracował równo i dobrze, nawet jak na 50 ccm był bardzo szybki i zrywny, miał moc, ale ja postanowiłem zmienić cylinder, tłok, głowicę na 80 (dokładnie to 72) , z racji niskiego przebiegu nie zmieniałem wału, ogólnie nie ruszałem nic poza cylindrem, tłokiem i głowicą, przy składaniu okazało się, że nowa głowica ma niedotarte zawory, tak więc postanowiłem założyć starą od 50, skuterem do teraz na nowym cylindrze nie zrobiłem nawet 10 km, ponieważ na kolanko kapał olej, dziś zmieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów i dokręciłem porządnie głowicę(poluzowały się trochę śrubki) teraz się przejechałem, olej niby już nie kapie, ale kolanko wydechu nawet po odpaleniu prawie że od razu ''paruje'', czyli że jest bardzo gorące, tak to wygląda, prawie że od razu po odpaleniu, tak może z minute pochodzi i takie coś występuje, cały czas falują obroty(jak nie będę dodawał gazu co chwilę, to zgaśnie) I po dwóch dniach stania odpaliłem i dymił chwile na niebiesko, potem było ok, za parę godzin odpaliłem i znowu chwile dymił, co to może być? Czy po prostu muszę nim jeszcze pojeździć, żeby się bardziej dotarł i przestanie dymić po odpaleniu? Dodam jeszcze że na drugiej jeździe doszedłem do 60 km/h i zwolniłem, pokusa była silniejsza, tak normalnie to jeżdzę 30-40 i mniej czy mogłem przez to przytrzeć cylinder? Przepraszam, że tak się rozpisałem, ale chciałem wszystko w miarę dokładnie opisać :)

  • Pomocny post
    #2 24 Lut 2016 21:08
    paweld69
    Poziom 22  

    Po prostu musisz nim jeszcze pojeździć, żeby się bardziej dotarł i 60 km/h to o wiele za szybko na docieranie .

  • Pomocny post
    #3 24 Lut 2016 21:10
    PATAFIAN_PATAFIAN
    Warunkowo odblokowany

    No właśnie wszystko źle opisałeś i mało co z tego da się zrozumieć ;-)
    No ale nie obchodzi mnie to :D
    Do rzeczy ;)
    Jeśli dobrze rozumiem to zrobiłeś taki "myk", że założyłeś nowy tłok, pierścienie a starą głowicę tak? Jeśli tak to wybacz mi mój drogi ale nie wróżę temu silnikowi długiej wieczności gdyż należy wiedzieć, że zawsze wymienia się wszystko na raz to znaczy:cylinder, pierścienie, uszczelki, głowicę, no i łańcuch od rozrządu przydało by się też zmieniać co 1200km ;-) Zawsze jak wszystko wsadzasz razem wtedy wszystko się równo i powoli dociera i potem chodzi ci dłużej.

    KAPI35 napisał:
    I po dwóch dniach stania odpaliłem i dymił chwile na niebiesko, potem było ok, za parę godzin odpaliłem i znowu chwile dymił, co to może być?

    Do wymiany uszczelki bo z jakiegoś powodu łapie ci do komory spalania olej.
    Świecy mam rozumieć też nie wymieniłeś bo się nie chciało?
    KAPI35 napisał:
    Czy po prostu muszę nim jeszcze pojeździć, żeby się bardziej dotarł i przestanie dymić po odpaleniu? Dodam jeszcze że na drugiej jeździe doszedłem do 60 km/h i zwolniłem, pokusa była silniejsza, tak normalnie to jeżdzę 30-40 i mniej czy mogłem przez to przytrzeć cylinder? Przepraszam, że tak się rozpisałem, ale chciałem wszystko w miarę dokładnie opisać

    Też zrobiłem taki myk, że pokusiło mnie przyspieszyć do 110km na ledwo co dotartym cylinderku 50ccm ;) Kosztowało mnie to wymianę całego cylindra, pierścieni, tłoków, głowicy, rozrządu no i gaźnika także głupota ludzka nie zna granic i jest bardzo kosztowna :)

  • #4 24 Lut 2016 21:10
    KAPI35
    Poziom 11  

    Wiem, teraz jeżdzę max 40, nawet mniej, bo staram się 30 nie przekroczyć, tak tylko chciałem sprawdzić, od razu jak doszedłem do 60 to zwolniłem, ok w takim razie będę po prostu nim jeździł i go docierał, zobacze co się będzie działo, dzięki :)

  • Pomocny post
    #5 24 Lut 2016 21:11
    PATAFIAN_PATAFIAN
    Warunkowo odblokowany

    paweld69 napisał:
    Po prostu musisz nim jeszcze pojeździć, żeby się bardziej dotarł i 60 km/h to o wiele za szybko na docieranie .

    Najlepiej to niech autor tematu niech sobie założy blokady :)

  • #6 24 Lut 2016 21:14
    KAPI35
    Poziom 11  

    świeca jest nowa, a głowice chciałem zmienić, ale miała niedotarte zawory, a ja nie miałem jak dotrzeć, a w internecie pisali, że do tej pojemności nie trzeba głowicy zmieniać, dzwoniłem do znajomego mechanika, on też stwierdził, że nie trzeba, sam już nie wiem

    Dodano po 1 [minuty]:

    A jeśli chodzi o ten ''dym'' z kolanka, co to jest, od czego to może być?

  • Pomocny post
    #7 24 Lut 2016 21:22
    PATAFIAN_PATAFIAN
    Warunkowo odblokowany

    KAPI35 napisał:
    A jeśli chodzi o ten ''dym'' z kolanka, co to jest, od czego to może być?
    Chodzi ci o kolanko wydechowe? od wydechu?
    Czy takie metalowe przy głowicy, cylindrze?

  • #8 24 Lut 2016 21:56
    KAPI35
    Poziom 11  

    Od wydechu, przykręcone do głowicy, przez nie wylatują spaliny do tłumika

    Dodano po 30 [minuty]:

    A co do tej głowicy jeszcze, mogę tą nową oddać do zaprzyjaźnionego mechanika, który dotrze zawory, tylko jak je porównywałem(z tą starą) to wydawało mi się, że wyglądają tak samo, jak sprawdzić, czym zmierzyć, czy różnią się one czymś? o 72ccm ma mieć chyba głębiej zawory, jaką głębokość ma 50 a jaką powinna mieć m/w taka do 72, wiesz może?

  • #9 25 Lut 2016 20:57
    KAPI35
    Poziom 11  

    Ten ''dym'' z kolanka to pewnie po prostu spaliny są gorące, na dworze jest dość zimno, i tak to wygląda, skuterem teraz dzisiaj jeździłem, jeździ okey, olej już nie cieknie, jest ok dzięki za pomoc :)

    Dodano po 49 [minuty]:

    Proszę was o jeszcze jedną odpowiedź, czy głowica 72ccm ma większe zawory niż 50ccm i czy różnica jest na tyle duża, żeby było ją widać gołym okiem? Bo przed zmontowaniem moto porównywałem obie głowice, na oko były takie samiuśkie, coś mi się wydaje, że dali mi głowice 50ccm do cylka 72ccm :/

  • Pomocny post
    #10 27 Lut 2016 18:52
    instal1
    Poziom 10  

    Głowica 72ccm ma wizualnie większe zawory od głowicy 50ccm ma też większą komorę spalania.Zakładając głowicę 50ccm na cylinder 72ccm podniosłeś ciśnienie sprężania co odbije się trwałością łożysk wału korbowego i korbowodu.Silnik wcale nie będzie mocniejszy będzie się grzał i będzie miał problem z wkręcaniem się na obroty ponieważ dusi się swoimi spalinami.Proponuję wraz z wymianą głowicy na 72ccm wymienić również dyszę paliwa i dyszę wolnych obrotów w gaźniku.

  • #11 27 Lut 2016 18:55
    KAPI35
    Poziom 11  

    Moto nie dusi się wcale, wręcz przeciwnie, jest to istny szatan :) A teoretycznie kupiłem głowice 72ccm, była taka sama jak ta do 50, więc tak czy siak nie mam na wymianę drugiej do 72, bo ta też jest do 50, i jest lipa :/

  • Pomocny post
    #12 27 Lut 2016 19:16
    instal1
    Poziom 10  

    Kolego obejrzyj ten filmik on wiele wyjaśni.https://www.youtube.com/watch?v=vZ5wkH3BtlA

  • #13 27 Lut 2016 19:26
    KAPI35
    Poziom 11  

    Oglądam filmy tego pana, w sumie dlatego trochę zaniepokoiłem się, że założyłem serję, ale sporo sporo ludzi pisze, że nie warto zmieniać do tej pojemności, że taka wytrzyma, a typowo do 72 nic nie daje, tak słyszałem, u mnie moto lata bardzo dobrze na seryjnej, sam nie wiem, co zrobić, można by tą 50 głowicę przerobić na 72, zrobić większe kanały, kupić zawory do 72, wydrążyć większe kanały wylotowe i zasysające itp i ile by to mogło kosztować?

  • Pomocny post
    #14 27 Lut 2016 19:32
    instal1
    Poziom 10  

    Pewnie taniej będzie kupić całą głowicę 72,bo robota też swoje kosztuje.

  • #15 27 Lut 2016 19:45
    KAPI35
    Poziom 11  

    Szukałem a allegro, olx, nie ma głowic 72 ccm do 139qmb, więc skąd ja mam to wziąć? Przecież nie wyczaruje, kurde, znasz jakiś sklep, gdzie mają takie głowice? I ile by takowa kosztowała?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Znalazłem głowicę, używka, tyle że pod 90 ccm, mogła by być?

  • #16 27 Lut 2016 19:54
    instal1
    Poziom 10  

    Z powodzeniem możesz zastosować głowice o średnicy komory spalania 47mm bo taką średnicę ma twój cylinder.A taką głowicę dostaniesz w każdym sklepie z częściami do motorowerów.

  • #17 27 Lut 2016 20:00
    KAPI35
    Poziom 11  

    A jak zmierzyć tą średnicę komory spalania, to jest to wgłębienie, gdzie są zawory? Jeżeli tal, to jeszcze raz dokładnie zmierzę tą głowice, co mam

  • #19 27 Lut 2016 20:04
    KAPI35
    Poziom 11  

    Ma 46 mm, tak mi wyszło, od krawędzi zaworu do krawędzi drugiego zaworu jest około 36 mm, to to chyba jest do 50ccm tak?

  • #20 27 Lut 2016 20:07
    instal1
    Poziom 10  

    Do silnika 50ccm komora spalania miała by średnicę 39mm,tak że tą głowicę co teraz zmierzyłeś masz na 100% do silnika 72ccm.

  • #21 27 Lut 2016 20:14
    KAPI35
    Poziom 11  

    Tak? jak tak mówisz, to się bardzo cieszę, różni się ona od tej, co dałeś linka, ale jak tak mówisz, to spoko, oddam ją do zaprzyjaźnionego mechanika, dotrze zawory i założę ją, dzięki :)

    Dodano po 3 [minuty]:

    I z tego, co pamiętam, miała ona takie same zawory(średnica)jak ta 50ccm, czy mogła mieć minimalnie większe i mogłem nie zauważyć?

  • #22 27 Lut 2016 20:26
    instal1
    Poziom 10  

    Mogła mieć takie same zawory jak 50ccm ponieważ są z zaworami standardowymi z 50 i zaworami powiększonymi ,przy czym te z zaworami od 50ccm mają powiększone kanały dolotowe i wylotowe.Także to przewietrzanie komory spalania jest troszkę polepszone.

  • #23 27 Lut 2016 20:52
    KAPI35
    Poziom 11  

    Okey, spk, a na tej głowicy 72 polepszą się osiągi czy raczej pozostanie to, co jest teraz?

  • #24 27 Lut 2016 20:56
    instal1
    Poziom 10  

    Poprawią się ,silnik będzie się wyżej wkręcał będzie szybszy i nie będzie się przegrzewał.I oczywiście zyska na trwałości.

  • #25 27 Lut 2016 22:14
    KAPI35
    Poziom 11  

    Ok, czyli na pewno zmieniam, bo zależy mi, żeby moto trochę pojeździł, dzięki za pomoc :)

    Dodano po 1 [godziny] 1 [minuty]:

    Orientujesz się, czy pasty ''malwa'' do docierania zaworów są dobre? jest na allegro komplet 0, 1 i 2 za 10 zł, powinny się sprawdzić?(postanowiłem, że sam to dotrę, nie będę tego już nigdzie woził)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME