Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Philips 55PFL6008K/12 - nie uruchamia się - miga dioda (jaki to błąd?)

7Bears 24 Feb 2016 18:27 7728 24
  • #1
    7Bears
    Level 11  
    Witam,

    problem z uruchomieniem TV - tzn nie chce odpalić a jedynie miga dioda: dwa szybkie mignięcia i kilka sekund przerwy.

    Na co wskazuje ten kod błędu?

    Wcześniej nie było problemów z TV, poza faktem, że potrafił się sam wyłączyć. Po ponownym włączaniu z pilota po pewnym czasie ponownie się wyłączał. Ale było to bardzo sporadycznie. W takim wypadku wystarczyło wyłączyć TV z zasilania na parę minut i po ponownym uruchomieniu wszystko było OK.

    Aktualny problem z uruchomieniem nie był następstwem powyższego. TV wyłączyłem normalnie z pilota, wczoraj wieczorem, a dziś nie mogę go odpalić :-(

    Bardzo proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
    7Bears
  • #3
    7Bears
    Level 11  
    Już po gwarancji :-( Tv kupiony w czerwcu 2013

    ... a dzwonić dzwoniłem ale było tuż przed 18 i nie udało mi się połączyć z serwisem (pracują do 18)

    no i przewertowałem przed dzwonieniem do serwisu - dokumentacje do TV (tą również z linka) - ale tam nic nie ma


    Proszę o pomoc.
  • #4
    1 PAWEL
    Level 42  
    To i tak zadaj pytanie na - rozpocznij chat.
  • #5
    7Bears
    Level 11  
    Telewizory - Chat offline :-(
  • #6
    1 PAWEL
    Level 42  
    Czynne w określonych godzinach 8 - 18 ( 24 miesiące gwarancja producenta )
    Jeszcze niedawno miałem problemy z agd i wyjaśnił wszystko na chat.
  • #7
    7Bears
    Level 11  
    Teraz mają chat TV offline :-(
    Wysłałem do niech zgłoszenie mailowe - mają udzielić odp w ciągu dwóch dni :-(

    Nikt nie pomoże na co wskazuje kod błędu ..???
  • #8
    7Bears
    Level 11  
    Masakra - nikt z Philipsa nie jest mi w stanie pomóc. Tłumaczą się że nie takich mają możliwości. Dzwoniłem i mailowałem i WIELKIE nic.

    Jestem z W-wy wskazują mi serwis w Radomiu (jako jedyny!!). Za sam transport - bez diagnostyki śpiewają 120 zł.

    A że Philips to sprzęt który należy mijać wielkim łukiem znajdziemy http://www.supportforum.philips.com/en/showth...-technical-support/page2&highlight=55PFL6008K


    Ws problemu resetowania się TV (o którym wspominałem) inżynierowie Philips rozkładają ręce:
    https://www.youtube.com/watch?v=1E55HRSWZqI
    https://www.youtube.com/watch?v=As3I2wDJzoc

    Nikt nie pomoże..??
  • #11
    krzychu1729
    Level 1  
    Witam.
    Podłączając się do tematu... Niestety i ja mam ten sam problem z telewizotrkiem. Jak tylko skończyła się gwarancja zaczęły się z nim dziać różne "dziwne" rzeczy. To, że się wyłączał to było na porządku dziennym. Z każdym dniem zaczęło mu coraz bardziej odbijać. Normalnie cyrk na kółkach. Dużo by opowiadać. Z odrobina cierpliwości męczył się z tym jeszcze jakieś dobre ponad pół roku...do wczoraj. Wyłączył się sam i od tamtej pory zero reakcji. Mruga tylko lampka czuwania. Poradził sobie może już ktoś z tym problemem!? Bardzo proszę o jakąś podpowiedź.
    Pozdrawiam
  • #12
    LightOfWinter
    Level 33  
    Witam

    Rada jest taka sama jak powyżej.
    Jeśli masz odpowiednią wiedzę należy zacząć od sprawdzenia zasilacza.
    Czyli w jakim jest stanie i czy daje odpowiednie napięcia.

    Jeśli nie masz wiedzy proponuję oddać do serwisu.
  • #13
    7Bears
    Level 11  
    Witam,

    problem z TV załatwiony ale trochę to trwało.
    Najpierw dałem do naprawy do gościa (zakładu naprawy RTV) .... według diagnozy uszkodzenie elementu na płycie głównej. Cena diagnostyki 20 zł naprawa 400 zł. Naprawił pochodziło 2 tyg i to samo - gość udzielił gwarancji 3 miesiące więc oddałem ponownie. Naprawił, tv pochodził i znowu naprawa .... i tak 5 razy.... za szóstym razem jak zadzwoniłem do gościa, powiedział żebym przyjechał po zwrot kasy za naprawę i dostałem 400 zł.
    Kolejny krok to tel do autoryzowanego serwisu PHILIPS - mieści się w Radomiu.
    Tym musiałem zapłacić za transport (ich kurier) coś koło 100 zł (może 80 zł) i za naprawę 280 zł. Więc w sumie mniej niż dostałem zwrotu za pierwszą naprawę (łał serwis autoryzowany tańszy od nieautoryzowanego). Zostało jeszcze na piwo.
    TV naprawili w tydzień i od ~2 miesięcy telewizorek gra jak powinien.
  • #14
    radziej100
    Level 10  
    Witam.
    Od dzisiaj mam identyczny problem. Nie orientujesz się co naprawili? Czy problem był w zasilaczu, czy płycie głównej? Płytę zasilacza mogę zamówić w Internecie, nie wiem na 100% czy on jest powodem migania diody x2 i (wcześniej) kilkuminutowego oczekiwania na załączenie obrazu. Co w tym Radomiu naprawili? Swoją drogą, jeżeli jest to fabryczna usterka pojawiająca się po kilku latach u większości klientów, to taki serwis w/g mnie ma obowiązek zdradzić, co jest powodem takiego zachowania się telewizora.
  • #15
    kli
    Level 13  
    Witam,

    Może znajdziesz coś w instrukcji serwisowej: http://portaldaeletronica.com/manual-de-servico-tv-philips-40pfl8008s12-chassis-qfu1-2e-la/ . Są tam kody błędów.
    Można sprawdzić czy zasilacz generuje 12V (3.5V na pewno generuje skoro dioda miga). Ew. z tyłu obudowy jest gniazdo mini-jack na którym wyprowadzony jest UART - można się podpiąć i zobaczyć co wypisuje proc (w załączonej instrukcji jest schemat, jaki baud itd.).
    Generalnie ta seria ma jakieś buble produkcyjne, pisałem o tym do philipsa kilka razy ale stać ich tylko na odpowiedź że im przykro (tym bardziej mają to gdzieś że teraz philips rtv to jakaś chińska firma krzak).
    Od serwisu autoryzowanego pewnie nic się nie dowiesz bo lepiej im kasować po kilka stów za naprawę. Żałosna firma.

    Pozdrawiam
  • #16
    radziej100
    Level 10  
    Najsmutniejsze jest to, że goście proszą o pomoc, a jak im się uda jakoś rozwiązać problem to składają śluby milczenia i człowiek dalej nic nie wie. Dobrą manierą byłoby zakończenie tematu, co naprawił serwis (zasilanie czy płytę główną) ew. że z faktury za usługę dalej nic nie wiadomo. Nawet nie wiem ile serwis dał gwarancji - jeśli 3 msc. to chyba szkoda zachodu. Napisałem do nich z podaniem usterek - wcześniejsza: załączanie po kilku minutach obrazu i obecna: dwukrotne miganie diody (niestety cały czas)) i odpisali mi, że jeżeli płyta główna to 470zł z transportem. Swoją drogą - pełny kod błędu składa się z dwóch kodów - tego drugiego nie znam. Przeglądałem dla innego modelu kody wtórne i chyba wszystkie odnosiły się do płyty głównej. Być może uszkodzona pamięć i przez to wysypuje się oprogramowanie - trzeba wymienić. Zasilacz wygląda na idealny, ale sprawdzę napięcia - na allegro jest ich trochę - chyba ludzie dali sobie spokój z naprawami i opychają sprawne części. Ciekawe, że usterka jest masowa i fabryczna, a przeglądając Internet dalej nic nie wiemy odnośnie źródła, pomimo, że ludzie jednak naprawiają je. Odnośnie tego gościa co mu naprawili, to mam wrażenie (hipotezę), że pierwszy serwis po prostu przywracał oprogramowanie na uszkodzoną pamięć i dopóki oprogramowanie nie natrafiło na uszkodzoną komórkę to wszystko chodziło, dopiero wymiana tej pamięci i wrzut oprogramowania na nową zlikwidowała całkowicie problem. Ale to tylko moja prywatna hipoteza.
  • #17
    kli
    Level 13  
    2 krótkie mignięcia wskazują na kod błędu 2. Niestety z poziomu użytkownika kod 2 może oznaczać kilka różnych rzeczy. Żeby dowiedzieć się jaki jest serwisowy kod błędu (tzn. layer 2) trzeba wejść w tryb SDM (strona 20 manuala - kombinacja klawiszy na pilocie albo podłączenie pinu SDM do gd). Jak odczytać kod - strona 31. Z twojej wypowiedzi rozumiem że podejrzewasz usterkę NAND flash albo DDR3 (czyli błąd 53). Projektowałem kiedyś podobne urządzenia i nigdy nie spotkałem się z uszkodzeniami nand flasha (ddr owszem) ale chyba jest to możliwe (może na okrągło coś się tam zapisuje i 'wyczerpał' się limi zapisów). Tak czy siak wymiana nand flasha to nie trywilna sprawa bo jest na nim zapisany też numer MAC, nr seryjny telewizora i cholera wie co tam jeszcze.
  • #18
    radziej100
    Level 10  
    Dziś go miałem spakować do pudła i wysłać do Radomia, ale (o dziwo) się włączył i na razie działa.....Po tygodniu odpoczynku...Przepracował 16 tys. godzin. Nie wiem, czy przy włączonej funkcji szybkiego startu liczy czas, bo wtedy na czuwaniu czerpie ok. 20W. Kiedyś z tym walczyłem (pobór tak dużej mocy przy wyłączonym telewizorze - nie znałem przyczyny). Wyłączenie szybkiego startu obniżyło pobór do poniżej 1W.
  • #19
    kli
    Level 13  
    To ciekawe. A dasz radę teraz odczytać bufor błędu?
    Wstukujesz na pilocie 062596 OK, wtedy odpala się tzn. tryb SAM - tam gdzieś będzie zakładka/pole "Errors". Z trybu SAM wychodzisz naciskając BACK albo STANDBY.
    Co do 'fast start' - nie polecam używania tego, nie dość że TV jest tak naprawdę włączony (tylko z wygaszonym wyświetlaczem) dlatego pobiera te 20W, to ilość bugów i dziwnych zachowań w tym trybie rośnie chyba eksponencjalnie z minuty na minutę. W ogóle o dziwnych zachowaniach tych modeli można chyba napisać solidną książkę.
  • #20
    radziej100
    Level 10  
    Sprawdzałem pobieżnie zakładki błędów, ale chyba nic tam nie było. Dziś wieczorem jeszcze raz dokładnie sprawdzę i napiszę. Rano też odpalił się bez problemu.
  • #21
    radziej100
    Level 10  
    Brak błędów w zakładce . Sprawdziłem.
  • #23
    radziej100
    Level 10  
    Jest 16.02.2017r. Miesiąc temu zaktualizowałem "ręcznie" firmware do najnowszej wersji. Mam wrażenie, że pomogło. Od tej pory nie wyłączył się samoistnie tak, żeby go nie można było włączyć. Taka ciekawostka. Może przypadek?
  • #24
    kli
    Level 13  
    Możesz rozwinąć? Masz na myśli firmware nand czy standby? Ręcznie tzn programatorem czy przez USB/internet? I najnowsza to jaka (chociaż miesiąc podaj) :) Z góry dzięki za odpowiedzi - może komuś się przydadzą te informacje...
  • #25
    radziej100
    Level 10  
    Jest to ostatnia wersja do tego modelu ( QF2EU-0.173.67.0). W sumie to ma ona już rok. Zawsze aktualizowałem poprzez Internet. Ta jest "ukryta", dlatego nie wiedziałem o jej istnieniu. Aktualizacja tylko poprzez pendrive USB. Ściągnąłem z oficjalnej strony Philipsa. Zauważyłem, że po aktualizacji częściej występuje czarny ekran po załączeniu - po minucie, kilku jest już OK. Na razie NIE MAM problemu z brakiem możliwości włączenia (miganie podwójne diody). Oczywiście ten firmware też jest niedorobiony - patrz forum http://www.supportforum.philips.com/en/showth...-QF2EU-0-173-67-0-for-6xx8-7x08-8x08-and-9708. W sumie zakup nowego telewizora odłożyłem......Planowałem SAMSUNG UE55K6300 za 2660zł. Ceny spadają...