Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

FSO polonez - Czy alternator wytrzyma pracę z UPS-em?

Daniel1300 29 Feb 2016 23:26 2883 42
Tespol
  • #31
    ociz
    Moderator of Cars
    Daniel1300 wrote:
    Zdrowsza dla alternatora?

    Dla silnika.
  • Tespol
  • #32
    rafbid
    Level 33  
    DJ ANNUS wrote:
    Samochód pracuje silnik się grzeje i co chwile załacza się wentylator chłodnicy 25A pobiera, czy ci nie zgasi twojej lampy wtedy?
    Włączone ogrzewanie powinno wystarczyć do chłodzenia silnika na wolnych obrotach. Ale polonezem nigdy nie jeździłem
  • Tespol
  • #33
    helmud7543
    Level 43  
    Te starsze miewały nędzne ogrzewanie, niestety (autor ma na gaźniku), nowsze - nie wiem.
  • #34
    rafbid
    Level 33  
    Sprawdziłem wczoraj ładowanie w golfie 2 1,3+lpg samochód inny ale alternator o tej samej mocy czyli 55A przy okazji sprawdziłem czy zwiększenie obrotów ma wpływ na wydajność alternatora silnik rozgrzany wolne obroty bez obciążenia 13,71V zwiększenie obrotów nic nie daje włączone światła+radio na wolnych obrotach 13,5V zwiększenie obrotów nić nie daje. Dodatkowo włączony nawiew na max+ogrzewanie szyby+ światło przeciw mgielne wolne obroty 13,25V zwiększenie obrotów nic nie daje dodatkowo włączył się wentylator chłodnicy obroty silnika spadły do 750-800 napięcie przy tych obrotach 12,98-13,01V zwiększenie obrotów i napięcie 13,1V
  • #35
    helmud7543
    Level 43  
    Do ilu zwiększałeś obroty? W większości aut jest tak, że alternator ładuje do ustalonego napięcia, różnie to jest - od 13,8 do 14,7 V na woltomierzu. Jak przysiądzie pod obciążeniem na wolnych obrotach to zwiększenie obrotów powoduje, że z powrotem dobija do nominalnego napięcia.
  • #36
    janek1815
    Level 38  
    rafbid wrote:
    wolne obroty 13,25V zwiększenie obrotów nic nie daje

    Jeśli mierzyłeś to na akumulatorze to są dwie opcje masz problem z alternatorem lub masz problem z miernikiem.
  • #37
    DJ ANNUS
    Level 31  
    rafbid wrote:
    Sprawdziłem wczoraj ładowanie w golfie 2 1,3

    Bo te alternatory mają wiecznie problem z trzymaniem napięcia.
  • #38
    rafbid
    Level 33  
    helmud7543 wrote:
    Do ilu zwiększałeś obroty?
    Nie patrzałem na obrotomierz ale na słuch to około 2 tys czyli dwa razy więcej nisz na wolnych.
    janek1815 wrote:
    Jeśli mierzyłeś to na akumulatorze to są dwie opcje masz problem z alternatorem lub masz problem z miernikiem.
    Miernik sprawny.
    DJ ANNUS wrote:
    Bo te alternatory mają wiecznie problem z trzymaniem napięcia.
    Podobno ten typ tak ma oryginalny regulator ładowania miał chyba 14V ładowanie rzeczywiste 13.8V. Zużyły się szczotki założyłem regulator że zwiększonym ładowaniem 14,6V ładowanie rzeczywiste to 13,85V to max jaki odnotowałem. Zużyły się drugie szczotki znowu założyłem regulator napięcia ze zwiększonym ładowaniem 14,6V rzeczywiste napięcie 13,8V
  • #39
    DJ ANNUS
    Level 31  
    rafbid wrote:
    Zużyły się drugie szczotki znowu założyłem regulator napięcia ze zwiększonym ładowaniem 14,6V rzeczywiste napięcie 13,8V


    Kolego trzeba diody mieniać a nie regulatory , diody kolego i to główne i czyścić styki przy okazji, styki diod i obudowy.
  • #40
    abart64
    Level 32  
    Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze tj. na śrubie + i korpusie alternatora.
  • #41
    helmud7543
    Level 43  
    rafbid wrote:
    Podobno ten typ tak ma oryginalny regulator ładowania miał chyba 14V ładowanie rzeczywiste 13.8V.

    Może, ale 13,8 V jest uznawane za minimum przy ładowaniu cyklicznym akumulatora 12 V. Mniej to może mieć co najwyżej na wolnych obrotach przy obciążeniu elektrycznym, bo zwiększasz ryzyko, że aku będzie regularnie niedoładowany.
  • #42
    rafbid
    Level 33  
    Piewsza wymiana szczotek z regulatorem była przy 197 tys druga przy 250 tys za pierwszym razem wyczyściłem wszystkie styki masę klemy.
    abart64 wrote:
    Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze tj. na śrubie + i korpusie alternatora.
    Różnica między akumulatorem wynosiła wtedy z tego co pamiętam 0,02V. Diod nie sprawdzałem nie widać migotania świateł nawet jak jest wszystko włączone i obroty na silniku siadają. Przeczytałem gdzieś że ten typ tak ma i odpuściłem wtedy temat.
  • #43
    DJ ANNUS
    Level 31  
    rafbid wrote:
    Diod nie sprawdzałem nie widać migotania świateł nawet jak jest wszystko włączone i obroty na silniku siadają


    Kolego diody nie mają nic do migotania świateł.

    Sprawa prosta tylko , nie używasz rozumu.

    Bo skoro regulator ma na wejściu 14,8V to dalej nie będzie podnosił napięcia.
    A za to diody główne plusowe będą miały pewną rezytancję na styku i wraz ze wzrostem obciążenia będzie napięcie malało, a regulator o tym nigdy się nie dowie.