Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 2 1.9dCi 2001r. Gaśnie na wolnych obrotach

Lynnu 24 Lut 2016 22:13 2028 3
  • #1 24 Lut 2016 22:13
    Lynnu
    Poziom 2  

    Witam. Od kilku dni Renata gaśnie mi na wolnych obrotach. Czasem kilka sekund po odpaleniu silnika z rana przy niskich temperaturach (zaznaczam, że odpala bez problemów). Czasami raz zgaśnie, odpalę i chwilę jest ok, czasem gaśnie co chwilę i muszę co chwilę odpalać (aku to odczuwa). Czasem odpali i dopiero gdy przejadę parę km i wtedy gaśnie na czerwonym świetle lub przy zmianie biegu, gdy wciskam sprzęgło. Generalnie, nie ma reguły czy silnik zimny czy ciepły. Gaśnie zawsze na luzie bądź gdy wciśnięte jest sprzęgło. Poniżej 1000obr. i duża szansa, że zgaśnie. Powyżej 1000obr. na biegu tylko czuć czasem rwanie. W przewodzie paliwowym (przed filtrem) pokazują się pęcherzyki powietrza, pompuje gruszką, odpowietrzam, za chwilę znowu gruszka miękka i dalej powietrze. Po wciśnięciu gruszki widać jak paliwo wlatuje do filtra, aby za chwilę z jeszcze większą ilością pęcherzyków cofnąć się do przewodu między gruszką a filtrem. Wymieniłem właśnie filtr paliwa (chodziło mi głównie o uszczelki, bo myślałem, że tamtędy ciągnie lewe powietrze) ale auto dalej gaśnie. Jakiś czas temu jechałem na rezerwie i podczas wchodzenia w łagodny zakręt to się stało po raz pierwszy. Akumulator odłączany od tego czasu x-razy bo robiłem spaloną przetwornice xenon (mogę podpowiedzieć coś w temacie, zrobiłem prawie za darmo bez kupowania nowej/używanej). Do tego naprawiany był "kluczyk", nie wiem czy to może mieć znaczenie ale zbiegło się w czasie z tym gaśnięciem silnika. Taki mały chip tam musiałem na nowo przylutować. Czytnik czyta "kluczyk" bez problemów i nigdy nie gasną kontrolki, więc to pewnie nie to ale wspominam mimo to. Czasem miga(błyska delikatnie) kontrolka świateł przeciwmgielnych. Czy to pompa? Może elektryka? Może elektrozawór? Jutro spróbuję połączyć przewody paliwowe tak aby ominąć filtr i zobaczę czy dalej gaśnie. Czytałem wiele postów, niby podobne problemy ale nie do końca. Proszę o poradę. Z góry dziękuje[/align]

    0 3
  • #2 24 Lut 2016 22:21
    szymon198312
    Poziom 30  

    Jak mocno dokreciles pokrywę filtra paliwa?

    2
  • #3 25 Lut 2016 13:14
    Lynnu
    Poziom 2  

    Dynamometrem nie sprawdzałem, wiem, że powinno byc 6N. Rzecz w tym, że przed i po zmianie filtra zachowuje się podobnie. Dzisiaj np. odpaliła rano bez problemów, pochodziła chwilę jak skrobałem szyby( ciii 😃) a po paru minutach jazdy, zatrzymałem się pod pracą i jak tylko zaparkowałem sama zgasła. Zajrzałem pod maskę, wielki bombek w przewodzie przed filtrem. Pompuje gruszką, ciągnie coraz więcej powietrza z filtra. Próbuje przytrzymać wciśniętą gruszkę i jednocześnie odpowietrzać nic nie daje, ciągnie powietrze w stronę gruszki. Nie widziałem, żeby bąbelki szły od strony pompy przez ten karbowany wężyk. Podejrzewam obudowę filtra. Wcześniej myślałem, że to elektrozawór ale chyba by ssało powietrze od strony pompy, właśnie tym karbowanym wężykiem do filtra a pózniej w stronę gruszki, a tam jednak nie widziałem pęcherzykówpowietrza. Sam nie wiem... Spróbuje dzisiaj zamontować taki mały filterek z pominięciem mojego filtra i zobaczę co się będzie działo. Tak jak wcześniej, proszę o porady jeśli ktoś miał podobny problem. Dam znać co dało ominięcie oryginalnego filtra.

    0
  • #4 01 Mar 2016 13:59
    Lynnu
    Poziom 2  

    Witam. Ominięcie filtra pomogło, teraz jeżdżę z takim małym filtrem i nie gaśnie. Jestem już pewny, że to obudowa filtra paliwa lub wężyk między filtrem a pompą. Założę teraz nowe przewody i będę wiedział czy to była wina filtra czy przewodów. Obyło się bez wizyty u mechanika. Jakby ktoś kiedyś też miał taki problem, to sugeruję zacząć od sprawdzenia tego karbowanego przewodu za filtrem paliwa.

    0