Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laptop Dell Latitude D531 - nie uruchamia się

Przjaciel 25 Lut 2016 01:09 546 4
  • #1 25 Lut 2016 01:09
    Przjaciel
    Poziom 4  

    Witam!

    Mam problem z pożyczonym od kolegi laptopem Dell Latitude D531. Mianowicie.
    Od dłuższego czasu laptop miał problemy z ładowaniem baterii, aż całkiem doszło do tego że po podłączeniu zasilacza na chwilę (ok. 0.5sek.) zapalała się dioda ładowania baterii na zielono. Kolega się tym nie przejmował, bo i tak już nie zabardzo bateria trzymała i jej już nie używał. Po Jakimś czasie wynikł drugi problem. Na ekranie, zamiast obrazu, wyświetla on chaotyczne urywki obrazu migające w nie uporządkowany sposób. Monitor zewnętrzny działa ok, dlatego podejrzenia padły na tasiemkę od ekranu. Niedługo potem kolega kupił sobie nowy sprzęt, więc ten laptop poszedł w zapomnienie, jako sprzęt rezerwowy i tak leżał.
    Ostatnio padł mój laptop Aristo (część z was mogła wpaść na mój post na ten temat) i kolega użyczył mi tego swojego Dell-a. Niby widać było tylko na monitorze zewnętrznym, ale użytkować się dało. Dzisiaj, kulturalnie, jak codzień, siedziałem sobie na tym lapku przy internecie i segregowałem pliki na pendrive, i nagle straciłem obraz na monitorze zewnętrznym. Monitor zachowywał się tak jakby dostawał sygnał, ale miał cały czas wyświetlać czerń. Laptop nie reagował na nic, dopiero (ostateczność) przytrzymanie przycisku power go wyłączyło. Przy ponownej próbie włączenia - cisza. Laptop zapala kontrolkę power i po chwili bluetooth i tak stoi. Ani matryca ani monitor zewnętrzny nic nie wyświetlają. Po ok. 5sek. zaczyna chaotycznie pracować wentylator wyrzucając z laptopa gorące powietrze. Jak lapek postoi np. 2 minuty to robi się gorący HDD, obudowa pomiędzy gniazdem stacji dokującej a klapką od pamięci RAM i zasilacz. Powietrze z wentylatora ma zapach przepracowanej elektroniki, bardzo podobny do tego jaki wydobywa się z chińskiego zasilacza do PC (takiego co kable ważą więcej od zasilacza) który już trochę przepracował. Zdarza się też (nie zależnie ile postoi włączony) że w pewnym momencie wentylator osiąga maksymalne obroty i po 5 - 7 sekundach laptop się wyłącza samoistnie.

    Wiem że ten laptop Dell to przestarzałe stworzenie, ale przydało. by się móc na czymś pracować za nim postawie swojego na nogi.
    Co może być padnięte?

    Pozdrawiam Michał.

  • #2 25 Lut 2016 01:19
    Setel
    Poziom 25  

    Potrzebny jest fachowy, generalny serwis - wyczyszczenie w środku z kurzu, wymiana pasty termo-przewodzącej pod procesorem i układem grafiki, sprawdzenie i poprawienie lutów w obwodzie zasilania. Robota dla kogoś z praktyką...

  • #3 25 Lut 2016 01:28
    Przjaciel
    Poziom 4  

    Czyli dla osoby bez zaplecza serwisowego to raczej robota nie opłacalna?

    Chciałbym go udrożnić (chociaż spróbować) bo mam jeszcze jeden laptop, ale to na celeronie 700MHz, więc trochę "cienko" jak na wet na pracę w internecie.

    Co powinienem obstawiać za najprawdopodobniej uszkodzone? Mam trochę zwłok po innych laptopach, które z biegiem czasu się zgromadziły i jest szansa że miałbym jakiś procesor, RAM, czy coś innego na podmiankę, tylko nie wiem za bardzo w co celować najpierw.

  • Pomocny post
    #4 25 Lut 2016 12:02
    miecho18
    Spec od komputerów

    Na pewno do wymiany masz układ grafiki. Co jeszcze? Bez pomiarów można jedynie zgadywać. To, że na zewnętrznym monitorze miałeś prawidłowy obraz nie oznacza, że układ grafiki jest (był) sprawny.

  • #5 25 Lut 2016 14:26
    Przjaciel
    Poziom 4  

    Puffff...
    Czyli dla mnie gra nie warta świeczki, ponieważ grafika jest lutowana na płycie a lapka mam za free, który i tak miał posłużyć tymczasowo.
    Jeszcze coś przy min podłubie i poszukam w mojej okolicy kogoś kto byłby w stanie go tanio zrobić, ale raczej i tak trafi na stertę innych które zaniemogły.

    Dzięki za udzieloną pomoc i poświęcony czas.

    Pozdrawiam Michał.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME