Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW e46 - Nowe Car Audio i obroty w głośnikach

siolek1 25 Lut 2016 01:42 1062 13
  • #1 25 Lut 2016 01:42
    siolek1
    Poziom 9  

    Bolączka muzyków czyli BMW. Słychać obroty (pisk) w głośnikach.

    Bezpośrednio na głośniki z radia wszystko gra cacy, tak na oryginalnym radiu jak i pionierze. Problem pojawia się po podłączeniu wzmacniacza. Pisk słychać tylko i wyłącznie w głośnikach z przodu, subwoofer działa bez zarzutu. Standardowo kable zasilające mam puszczone po prawej stronie, akumulator w bagażniku. Kable sygnałowe puszczone są tunelem na środku samochodu, głośnikowe wymienione na nowe dobrej jakości.

    Dzisiaj wymieniłem szczotki oraz komutator w alternatorze licząc na rozwiązanie problemu jednak pisk jest dalej. Kolejną próbą było założenie kondensatora na alternator, potem na akumulator, potem przed wzmacniaczem i zero poprawy. Filtr przeciwzakłóceniowy również nic nie dał, a po wmontowaniu go bezpośrednio przed kable głośnikowe wyciszył dźwięk prawie do 0. Masa do wzmacniacza leci z akumulatora, próbowałem również z (+) oraz masą z akumulatora do radia bez powodzenia. Wymieniałem chinche, puszczałem kable na zewnątrz samochodu a nawet podłączyłem drugi zestaw na krótko po za samochodem i ciągle ten sam problem. Ewidentnie zakłócenia zbiera wzmacniacz, nie wiem tylko czemu nie ma zakłóceń za subwooferze.

    Kable są takie same pociągnięte, chinche ekranowane, głośnikowe porządne nowe. Wzmacniacz przykręcony pod półkę do konstrukcji metalowej bagażnika, głośniki dociśnięte do drzwi (dopiero będę robił dystanse).

    Wzmacniacz: Audio System C series CO 65.4

    Proszę o porady co jeszcze można zrobić, z tego co wyczytałem w necie jestem pewien dobrze podłączonego sprzętu i odpowiednio pociągniętych kabli, a renowacja akumulatora (która rzeczywiście była potrzebna) kompletnie nie zmieniła nic.

    0 13
  • #3 25 Lut 2016 12:36
    siolek1
    Poziom 9  

    Jedno mnie tylko zastanawia, gdzie bym nie podłączył w głośnikach z przodu słychać obroty natomiast w subwooferze nie. Teraz pytanie jak sprawdzić ta masę czy jest problem w radiu czy wzmacniaczu?

    0
  • #4 25 Lut 2016 16:48
    powalla
    Moderator CarAudio

    siolek1 napisał:
    jak sprawdzić ta masę czy jest problem w radiu czy wzmacniaczu?


    Miernikiem... w 30 sekund. Wpisz w google "masa na rca" , zresztą patrz >


    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1150430&highlight=


    Dlaczego na subie tego nie masz? Jak wycinasz pasmo LPF powyżej np. 80Hz, to jak ma być słychać? Wyłącz LPF na próbę ;)
    Kombinacjami z kablami na odpalonym sprzęcie lub przez słabo dokręconą masę na wzmacniaczu i wzmacniacz "pociągnął" sobie masę poprzez kable RCA i spalił się bezpiecznik na wyjściu RCA .

    PS: wzmacniacz też nie może być przykręcony do karoserii (masy) więc popraw to

    0
  • #5 25 Lut 2016 21:59
    siolek1
    Poziom 9  

    Wzmacniacz odkrecony, lpf oczywiście wyłączone i w żadnej kombinacji obrotów z suba nie słychać. Sprawdzałem masę na omomierzu między radiem a wzmacniaczem i jest stała na poziomie 3.25. Podobno to dobrze. Wychodzi na to że muszę rozebrać wzmacniacz i wymienić bezpiecznik?

    Zapomniałem dodać że zwieranie obudowy radia z masą rca nie pomaga.

    0
  • #6 25 Lut 2016 22:29
    powalla
    Moderator CarAudio

    Odepnij kable RCA od wzmacniacza i zobacz czy piszczą głośniki .

    siolek1 napisał:
    Sprawdzałem masę na omomierzu między radiem a wzmacniaczem i jest stała na poziomie 3.25


    Ty masz sprawdzić masę pomiędzy obudową radia a potem tak samo wzmacniacz, a zewnętrznym pierścieniem wyjścia RCA (ekranem) i to bez podpiętego kabla RCA . Jego ekran też możesz "przedzwonić", bo czasem można kupić (nie napisałeś jaki masz) kabel kierunkowy i może podpiąłeś go odwrotnie?



    Zamień też suba z głośnikami na wzmacniaczu , czyli jeśli suba masz pod mostkiem CH3 i CH4 , to daj go pod mostek CH1 i Ch2 , a głośniki podepnij pod CH3 i CH4 . Zobaczysz czy piski to wina tych kanałów pod które podpięte są teraz głośniki przednie.

    0
  • #7 25 Lut 2016 23:01
    siolek1
    Poziom 9  

    Kanały już przepinałem i pisk w głośnikach jest na każdym kanale, na subie nie ma. Masę między rca wzmacniacza a jego obudową sprawdzałem i jest na poziomie 2.66 natomiast za radio zabiorę się później ponieważ mam trochę rozkręcania.

    Co do pisków:

    -Odłączenie RCA głośników jest pisk,
    -Odłączenie RCA suba jest pisk,
    -Odłączenie wszystkich RCa nie ma pisków

    0
  • #8 25 Lut 2016 23:30
    powalla
    Moderator CarAudio

    Twoje 3 ostatnie punkty sugerują brak masy na RCA radia , czyli norma w Pionku. Odepnij wszystkie RCA od wzmacniacz i sprawdź czy będzie przejście pomiędzy zewnętrzną częścią wtyku RCA , a masą samochodu . Jakie masz te kable RCA? Holywood? Przemierzyłeś ekran tych kabli i jest przejście? Gdzie masz umieszczone zwrotnice od głośników? Zmień na próbę ich położenie w aucie...o ile są zwrotnice, bo nie dajesz żadnych konkretnych informacji (oprócz wzmacniacza i auta) i łamiesz tym samym regulamin!

    0
  • #9 26 Lut 2016 00:02
    siolek1
    Poziom 9  

    Radio Pioneer deh mp3900
    Zwrotnic nie ma w samochodzie.
    Rca nie wiem jakie są, pochodzą z innego samochodu.
    Pomiędzy rca a masa jest 13-15.

    0
  • #10 28 Lut 2016 14:56
    siolek1
    Poziom 9  

    Sprawdziłem radio i po zlaczeniu masy rca z obudowa zero poprawy, wypialem rca całkiem i w głośnikach dalej słychać piski. Znacznie ciszej słychać po odlaczeniu subwoofera. Idąc tym tropem zrobiłem to samo z wzmacniaczem jednak po połączeniu masy pisk jest glosniejszy i dodatkowo szumy się pojawiły.

    Po sprawdzeniu sam sprawa wygląda następująco:

    Rca w radiu sprawne, rca w wzmacniaczu sprawne
    Masa na głośniki padła. Po pociagnieciu masy na głośniki pisk jest mniejszy natomiast:
    Pojawiło się mocne buczenie, głośniki zaczynają działać po kilku sekundach, po podkręcaniu vol na 12 przestają grać.

    0
  • #11 28 Lut 2016 15:11
    powalla
    Moderator CarAudio

    Sprawdź czy ekran kabli RCA ma przejście i czy przypadkiem nie masz kabli kierunkowych położonych odwrotnie?

    Piszesz strasznie chaotycznie i niedokładnie ...

    siolek1 napisał:
    wypialem rca całkiem i w głośnikach dalej słychać piski




    Skąd wypiąłeś ? Z radia, czy ze wzmacniacza?

    siolek1 napisał:
    Znacznie ciszej słychać po odlaczeniu subwoofera


    Co znaczy odłączeniu? Odłączeniu RCA suba, czy odłączeniu kabla głośnikowego od subwoofera? Pisz dokładnie!

    Inaczej, jeśli po odłączeniu kabli RCA od wzmacniacza dalej słychać pisk, to masz uszkodzony wzmacniacz i musi iśc do serwisu.

    0
  • #12 28 Lut 2016 16:38
    siolek1
    Poziom 9  

    Tak to jest jak się ktoś nie zna i nie wie co i jak opisywać. Radio wychodzi na to że jest sprawne, po odlaczeniu rca z radia piski dalej są. Po odlaczeniu rca subwoofera od wzmacniacza piski są cichsze. Kable wychodzi na to że są sprawne. Podobno im mniejszy opór tym lepiej, na rca radia wynosił 2, na rca wzmaka wynosił 2, na masę głośników wynosił 161 natomiast na masę suba ponad 1000.

    0
  • #13 28 Lut 2016 23:17
    Mr Killer
    Poziom 13  

    A masa Wzmaka skąd jest brana? Gdzieś do karoserii przykręcona czy idzie przewód bezpośrednio do akumulatora?
    U kumpla było słychać piski gdy miał wpięty wzmacniacz w karoserie, po dociągnięciu masy bezpośrednio z klemy akk problem ustał.
    I zobacz to co Powalla napisał, sprawdź czy kierunkowość (jeżeli masz) RCA jest zachowana, na przewodzie powinna być strzałka pokazująca kierunek drogi sygnału - od radia do wzmaka.

    0
  • #14 01 Mar 2016 06:03
    siolek1
    Poziom 9  

    Masa jest bezpośrednio z aku. Kierunkowosc jest zachowana. Spróbuję puścić masę z aku przez filtr bezpośrednio na wejście głośników, bez filtra pisk jest dużo cichszy ale za to pojawia się buczenie.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo