Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 9N 1.4 TDi AMF - Turbina pobierająca olej

szamand-PL 25 Lut 2016 09:16 867 5
  • #1 25 Lut 2016 09:16
    szamand-PL
    Poziom 2  

    Witam,
    Jestem właścicielem VW Polo 9N AMF 1.4 TDI 55kw 2002r. Silnik zaczął nabierać maksymalnych obrotów. Pierwsze podejrzenie padło na turbosprężarkę, ponieważ po zdjęciu intercoolera stwierdziliśmy dosyć dużą ilość oleju. Oddałem turbinę do regeneracji. Po naprawieniu turbina została zamontowana w samochodzie i po przejechaniu około 150 kilometrów problem pojawił się znowu. Ciśnienie oleju na zimnym silniku wynosiło około 4.5 bar, po rozgrzaniu ciśnienie wynosiło około 2 bar.

    Turbina ponownie pojechała do regeneracji, a po powrocie problem nie ustąpił. Założyłem turbinę ze szrotu, jednakże bez efektu. Postanowiłem rozebrać silnik podejrzewając niedrożność magistrali olejowej (poprzednio ktoś, kto robił silnik nafaszerował go zbyt dużą ilością silikonu). Po rozebraniu, przeczyszczeniu całego silnika i zmontowaniu okazało się, że problem nie ustąpił (nadmieniam, iż głowica została sprawdzona na szczelność i splanowana).

    Może ktoś z użytkowników forum miał podobny przypadek i jest w stanie coś mi doradzić w tej kwestii?
    Pozdrawiam

  • #2 25 Lut 2016 10:01
    bearq
    Poziom 35  

    Ubywa Ci oleju z silnika że tak uparłeś się na turbosprezarke?

  • #3 25 Lut 2016 10:51
    szymon198312
    Poziom 29  

    A czy przed zdjęciem głowicy lub po założeniu sprawdzałeś ciśnienie sprężania? Czy silnik ma nadciśnienie w skrzyni korbowej? Układ dolotowy przed turbiną jak wygląda? Jest tam olej czy jest czysto? Chłodnica powietrza jest szczelna?

  • #4 25 Lut 2016 16:19
    szamand-PL
    Poziom 2  

    czepiłem się turbiny, ponieważ samochód pracuje przez dwie godziny na wolnych obrotach i zaczyna pobierać olej z silnika. Chłodnica powietrza jest szczelna, tylko turbina wywala do niej olej.Po zdjęciu przewodu z intercoolera przy pracującym silniku jest wyciek oleju od dołu turbiny. Jeśli byłoby duże ciśnienie w układzie korbowym to wywaliłoby miarkę oleju (miarka włozona jest luźno).

  • #5 25 Lut 2016 16:40
    szymon198312
    Poziom 29  

    szamand-PL napisał:
    Jeśli byłoby duże ciśnienie w układzie korbowym to wywaliłoby miarkę oleju (miarka włozona jest luźno).

    Ale Sprawdzałeś czy nie ma nadciśnienia? Czy tylko zakładasz ze jakby było to by wywalilo miarke. Co się dzieje po odkreceniu korka oleju?

  • #6 25 Lut 2016 18:44
    bula17
    Poziom 20  

    Przewód spływu turbiny jest drożny ??
    Odma w deklu nie jest zatkana ?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME