Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vw Passat b5 1.9tdi AHH - Przestawiający się kąt wtrysku a wartości adaptacji

ford76 25 Feb 2016 21:09 11001 6
NDN
  • #1
    ford76
    Level 11  
    Mam taką zagadkę: W passat b5 1.9tdi AHH (już mnie to nie śmieszy ahaha) przestał odpalać. Koledze pomógł jakiś mechanik i na parkingu odpalił mu go z plaka za 50zł i auto przyjechało do mnie. Dźwięk pracy miał prawie jak benzyniaka, odpalał tylko z plaka, chodził nie równo na wolnych obrotach, szarpał albo gasł, a na komputerze BRAK BŁĘDÓW tylko kąt wtrysku skakał z 31 na 255, więc sprawdziłem, (nie piszę tego w kolejności jakiej to było robione):
    -paliwo, wlana pewna czysta ropa
    -wymienione koło rozrządu na wale (stare miało widoczny ślady luzu ale nie było rozbite)
    -ustawiony rozrząd na blokadach (koło na wałku rozrządu było przestawione o pół zęba)
    -wyczyszczony smok w zbiorniku
    -wymieniony filtr paliwa (stary podciekał od dołu pomimo dokręcenia plastikowej zakrętki)
    -wymieniony zaworek zwrotny w filtrze paliwa, przewody paliwowe OK
    -wymieniona pompa paliwa na używaną pompę z gwarancją (stara po rozebraniu miała bardzo wytarty talerz i zatarty tłok od ustawienia kąta wtrysku???? ten na dole w poprzek pompy i po całodniowym maratonie z jej czyszczeniem i próbami reanimacji leży smutna w kącie nie wiedząc za co)
    -wyczyszczony kolektor ssący i zaślepiony EGR, który otwierał się co kilka sekund na wolnych obrotach (później się okazało dlaczego)

    ...tak wiem, robota głupiego lubi...

    -wymieniony czujnik położenia wału (stary miał przetartą izolację i widoczne ślady zwarcia w miejscu przetarcia)
    -sprawdzone świece żarowe, olej i filtry (oprócz filtra paliwa) wymienione 2000km temu
    -nowy przepływomierz (założony z dwa tygodnie przed tą awarią)
    -ustawiony kąt wtrysku (tu jest istota problemu ale to potem)
    -ustawiona dawka paliwa (a tu jest zagadka)

    Problem polega na tym, że po kilkudniowym boju w eliminacji wszystkiego co przyszło do głowy i co udało się znaleźć na różnych forach samochód zaczął względnie normalnie pracować ale na wolnych obrotach nie chodził równo. Jak się okazało wszystkie parametry w adaptacji od kanału 01 do 05 miały wartość 32768 (stąd wariacja EGR i zagadka ze złą dawką). Pompa (ta na gwarancji) miała też przestawioną dawkę mechanicznie (ktoś chciał z diesla wyścigówkę zrobić) i w bloku 001 jej wartość oscylowała wokół 0,0-0,5 mg/r. Przestawiłem na 4,8-5,0 i samochód zaczął pracować normalnie ale...

    Ustawienie kąta wtrysku jest za każdym odpaleniem inne tzn ustawiłem na DEAD ON (48-50) ale po zgaszeniu i odpaleniu jest inne np 05, 30, 95, 105, 22 i tak za każdym razem coś innego choć i czasem trafia na 50. Już myślałem że mi tu passat numery w totka podaje ale w lotto nie ma takich wysokich liczb :/ Tak czy inaczej pomimo takich zmian kąta nie słyszę zbytnio zmiany w charakterze pracy silnika i chodzi sobie ot tak jak to "klekotuszczaja maszyna"

    Co to K.R.A może być bo jeszcze mi zostało do sprawdzenia koło od czujnika położenia wału (jak by było luźne to były by takie zmiany kąta wtrysku?) ale nie chce mi się miski ściągać (ktoś już tam był bo śliczna czerwoniutka firanka z silikonu wisi dookoła [ja używam czarnego]). Myślę co by zajrzeć endoskopem przez dziurkę od czujnika ale czy coś zobaczę???
    Czy to może być wina komputera sterującego, że ten kąt wtrysku się tak zmienia? Zwarcie może ten czujnik zrobił, stąd dziwne zmiany parametrów kanałów 01-05... Nie wiem co myśleć bo ja nie elektryk.
    Passat ma LEDy do jazdy w dzień z pajęczyną kabli poskręcanych na taśmę co uprzyjemnia zdjęcie zderzaka, jeden zasuwał dookoła akumulatora aż do zaworka na pompie co było dość wesołym elementem tej przygody lecz po odłączeniu go nic się nie zmieniło tylko -5 do tuningu ale ja nie o tym...
    Żarty na bok, ma ktoś jakiś pomysł? Może komuś się poluzował ten pierścień czujnika obrotów i już wie jak to jest? Mógł paść komputer? Może jeszcze jakieś pomysły? Sprawdzę nawet bezpieczniki i przekaźnik 109 jeśli to może coś zmienić.

    Pomocy bo jeszcze przyjdzie mi z tym do mechanika pojechać :D :D
    Wszystkim z tekstami "google nie boli" życzę w najbliższym czasie kolonoskopii, jednakże swobodny ton rzeczowych wypowiedzi mile widziany ;)
  • NDN
  • Helpful post
    #2
    domex32
    Moderator of Cars
    Spróbuj na początek podmienić wtrysk z czujnikiem wzniosu iglicy bo to na jego podstawie jest czytany kąt wyprzedzenia wtrysku.
  • NDN
  • Helpful post
    #3
    michal200848
    Level 23  
    Sprawdź n108 na początek, druga opcja dolne koło .
  • #4
    ford76
    Level 11  
    Zmierzyłem wartości oporu wtrysku sterującego. Na zimnym silniku mój miał 90 Ohmów, na ciepłym 112 Ohmów. Sprawdzałem w drugim passacie na ciepłym silniku miał 116 Ohmów więc raczej wtrysk sterujący odpada...

    Co do N108 to jest następny w kolejce tylko ta pompa na gwarancji jest znaczona w tym miejscu i może już gwarancji nie być... :/

    Co do wartości w kanałach adaptacji silnika to w drugim passacie wszędzie było 32768, to normalne wartości? Myślałem że powinny być różne w zależności od kanału...
  • Helpful post
    #5
    michal200848
    Level 23  
    To nie wtrysk sterujący, drzyj n108 szkoda czasu na gdybanie, jak nie 108 to koło dolne robi kuku, temat wiele razy przerabiałem. Wartość 32768 to normalna wartość fabryczna.
  • Helpful post
    #6
    domex32
    Moderator of Cars
    Opór oporem, najpewniej podmienić że sprawnego, chyba że masz oscyloskop i możesz skonfrontować sygnał wału i wałka, w tym przypadku wtrysku sterującego.

    Sprawdź jeszcze przewody do wtrysków czy nie są beczki pozagniatane.

    Jeszcze jedno. W puszcze sterownika jest bezpiecznik 10A zasilania zaworu stop, dawki paliwa i zaworu wyprzedzenia wtrysku, sprawdź go czy nie zielony.
  • Helpful post
    #7
    ford76
    Level 11  
    Dla potomnych, sytuacja się wyjaśniła. Cała ta historia to zbieg wielu dziwnych okoliczności, a finałem okazał się zaworek N108, te cudo przykręcone u dołu pompy pod przewodami. Wyczyściłem to dziadostwo i kąt wtrysku przestał się samoczynnie zmieniać. Na siateczce było mnóstwo syfu ale po jego wyczyszczeniu wszystko się uspokoiło i mogłem w końcu oddać w pełni sprawny samochód. Czasem nawet pompa na gwarancji nie jest pewnym zakupem...
    Tak wyglądało to co znalazłem: Vw Passat b5 1.9tdi AHH - Przestawiający się kąt wtrysku a wartości adaptacji