Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat b5 / audi a4 - Który wybrać?

tomekkoks 25 Lut 2016 22:25 1566 29
  • #1 25 Lut 2016 22:25
    tomekkoks
    Poziom 9  

    Witam przymierzam się do kupna samochodu i interesuje mnie passat b5 fl tylko nie wiem który silnik diesla wybrać ? Ewentualnie audi a4 b5 ? czy audi i passat ma takie same silniki ?

    0 29
  • #2 25 Lut 2016 22:59
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Podaj więcej informacji, roczniki, na czym CI zależy itp. A wgl to pytanie w internecie pojawiało się już tysiące razy, a moja odpowiedź brzmi: żadne z powyższych.

    0
  • #3 25 Lut 2016 23:08
    adamblonsky 2012
    Poziom 18  

    Silniki te same rozumiem że chcesz 1,9 tdi,
    myśle że lepiej kupić ten słabszy bo mniej pali i mniej awaryjny,
    a czy vw czy audi to wybór należy do Ciebie kwestia wyglądu choć pasata to raczej powinieneś porównywać do a6 tylko wtedy problem z doborem silnika.

    0
  • #4 25 Lut 2016 23:13
    tomekkoks
    Poziom 9  

    tak 1.9, ale właśnie które są mniej awaryjne

    0
  • #5 25 Lut 2016 23:27
    turboo_2607
    Użytkownik obserwowany

    Dlaczego TDI? Będziesz nim robił przynajmniej 100km dziennie? Pochodzę z Polski płn-wsch, tutaj wszyscy kupują najgorsze parchy w TDI i są z siebie dumni, a że auto robi dziennie 10km i nie otwiera się termostat, póki zimą dotrą do pracy, jeśli wogóle odpalą to auto przy -20, to inna sprawa i ich problem. Mam a4 b5 1.8 125KM (bez turba) jeżdżę nią póki co bezawaryjnie (raz mi nie odpaliła,ale to długa historia opisana na tym forum). Przemyśl dobrze zakup Diesla, szczególnie w tych rocznikach (do 2001), te auta mają ponad 15 lat i przebiegi grubsze niż 300tys km więc, kupno takiego auta to tylko pozorna oszczędność którą widzisz na stacji, fakt spalanie 5/100 cieszy portfel, ale regeneracja turbinki, wtryskiwaczy, pompy i całej reszty osprzętu już nie koniecznie

    0
  • #6 25 Lut 2016 23:44
    kakibara
    Poziom 27  

    W tych latach to audi 90 km, super silnik.

    0
  • #7 26 Lut 2016 12:23
    sebap
    Poziom 40  

    kakibara napisał:
    W tych latach to audi 90 km, super silnik.

    W tych latach nie było już Passatów z silnikami 90KM a i Audi z tym motorem to biały kruk z kosmicznym przebiegiem.

    0
  • #8 26 Lut 2016 14:33
    ciuqu
    Poziom 34  

    TDI na pompowtryskach dzisiaj to loteria, albo trafisz dobry albo dobry przez 5000km :). Wszystkie PD mają jedną podstawową wadę: wyrobione gniazda pompowtryskiwaczy, a przy obecnych przebiegach licznikowym 230tyś km ;) gniazda będą już w kiepskim stanie. Regeneracja jakieś 3000pln. Więc albo pojeździsz około 5000km albo dłużej.

    Ja proponuje benzynę najlepiej bez turbo.

    0
  • #9 26 Lut 2016 16:55
    adamblonsky 2012
    Poziom 18  

    Gniazda może są wyrobione ale zazwyczaj wystarcza wymiana oringów na oryginały i autko dalej jeździ.
    znajomy taksówkarz ma 101 zrobione 320.000km i silnik nie ruszany.
    Zależy jak sie trafi.
    niestety ale w tych latach 1,9 tdi z diesli najlepszy.

    0
  • #10 26 Lut 2016 16:58
    sebap
    Poziom 40  

    Bardzo ważnej informacji nie podał autor tematu - budżetu jakim dysponuje na zakup auta i na późniejszy pakiet startowy.
    Dlaczego chcesz akurat diesla i dlaczego akurat auto z koncernu VAG?

    0
  • #11 26 Lut 2016 18:11
    ciuqu
    Poziom 34  

    330 tyś km, to jeszcze znośne, ale nie wiadomo co się dzisiaj kupi. Po około 450 tysiącach km już wymiana uszczelniaczy nie pomoże ale bez budżetu i zamiarów autora to sobie gdybać możemy.

    0
  • #12 26 Lut 2016 19:15
    wichurewicz
    Poziom 24  

    sebap napisał:

    Dlaczego chcesz akurat diesla i dlaczego akurat auto z koncernu VAG?

    No przecież wiadomo, że nie kupuje się aut na F, taka ludowa mądrość biesiadna. Tutaj mamy przynajmniej kolegę, który się nie kryje ze swoimi zamiarami i zamiast pytać o jakiś tam samochód do kwoty X, od razu przechodzi do rzeczy - Audi lub VW, oczywiście diesel bo diesle mało palą.

    1
  • #13 26 Lut 2016 23:21
    kakibara
    Poziom 27  

    SEBAP oczywiście, wiem że nie było paska 90KM polifcie dlatego, kolega dostał propozycję adekwatną do jego wymagań - 90 KM w audi a4 b5 po lifcie nie proponowałem mu 75 KM, bo chyba po lifcie nie wkładali go chociaż mogę się mylić - i też piszę o tdi 75 konnym, którego miałem.
    Nie chciałbym wszczynać kłótni ale czy już nie można znalezdz auta z normalnym przebiegiem - zawsze jak ktoś napisze, że chce legendę w postaci vw tdi musi mieć minimum pół miliona i straszenie, kilka dni temu znalazłem 80 coupe 89 rok z najechaną 100 tyś km. kwota jest duża i silnik mały, ale można.
    Po za tym jeżeli auto ma większy przebieg główne naprawy ma za sobą i jeżeli silnik po oględzinach jest w dobrym stanie to czy ma 270 czy 410 tys km będzie chodził i następne 200 tyś km, co do nadwozia - jak dbano i nie palono, siedzenie się nie zapada - pasuje nowemu właścicielowi - co za problem?

    Dodano po 1 [minuty]:

    P.S. cupejka oczywiście w benzynie

    0
  • #14 27 Lut 2016 00:52
    Alfred_92
    Poziom 32  

    kakibara napisał:
    W tych latach to audi 90 km, super silnik.

    A słyszałeś kiedyś o innych koncernach niż VAG? Przy takim JTD każdy TDI wygląda biednie pod każdym względem.

    0
  • #15 27 Lut 2016 07:47
    ciuqu
    Poziom 34  

    wichurewicz napisał:

    ..... bo diesle mało palą.


    Jak są nowe :)

    0
  • #16 27 Lut 2016 09:39
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Nie no, diesel generalnie pali trochę mniej niż benzyna analogicznej pojemności, ale to jego jedyna zaleta.

    kakibara napisał:
    kilka dni temu znalazłem 80 coupe 89 rok z najechaną 100 tyś km. kwota jest duża i silnik mały, ale można.

    Coupe z zasady nie kupuje się do pokonywania dużych odległości, raczej jako drugi lub trzeci samochód w rodzinie lub zabawka na weekendy. Do tego benzynowy silnik z małym przebiegiem nie powinien dziwić. Droższego w zakupie i utrzymaniu diesla bierze się po to, żeby przy rocznych przebiegach rzędu 30, 40, 50 i więcej tysięcy kilometrów różnica w spalaniu miała szansę się zwrócić.

    No i przebieg wyświetlany na zegarach nie ma żadnego znaczenia poza kosmetycznym i ewentualnie punktem odniesienia dla kolejnych wymian filtrów i oleju. Można to powtarzać do znudzenia, a i tak wiecznie wracają te same tematy, o piętnastoletnich dieslach z "przebiegiem" 178k km. I dlatego kwitnie proceder skręcania liczników - ludzie chcą być, więc są oszukiwani.

    0
  • #17 27 Lut 2016 18:12
    adamblonsky 2012
    Poziom 18  

    ciuqu napisał:
    wichurewicz napisał:

    ..... bo diesle mało palą.


    Jak są nowe :)

    Ja mam skode tdi90 1998r przebieg ok 300tys spalanie 4-5l/100
    ale przecież chodzi nie tylko o spalania ciągnie od dołu a nie jak benzyniaki po 5tys.
    osobiście uważam tylko diesle (w sumie jeżdze już nimi ze 15lat)

    0
  • #18 27 Lut 2016 22:31
    kakibara
    Poziom 27  

    Kolega, zadał pytanie przymierzam się do ..... passat lub audi a4, nie wiem który silnik diesla wybrać?
    Autor tematu ma swoje zdanie, a tu odpowiedzi po co ci diesel, po co ci passat, dlaczego nie benzyna, nie zakładaj instalacji gazowej bo robisz za mało km lub to lub tamto, nie jeździłeś jtd lub ja nie jeździłem jtd, nie ważne - odbiegamy od tematu.
    Znajdziesz 90 KM w audi a4 - będziesz bardzo zadowolony jeżeli będziesz ja użytkował w mieście w przewadze - spalanie w okolicach 6.5 - 7.5l - piszę o manualu w automacie będzie więcej trasa spokojna 4.5 - 6 l - użytkowałem taką kilka lat do przebiegu pod 400 tyś km, fakt 70 % autostrada ale musiałem do niej dojechać i po Polsce też się bujałem, w zawieszeniu zmieniałem tylko małego banana aluminiowego - więc czy aż trzeba tak się bać zawiechy?
    W środku audi podoba mi się bardziej jest dopasowana, ale gdy lubisz wybrać się gdzieś na wycieczkę w więcej niż jedną osobę passat jest większy i gdy znajdziesz takiego w welurze tez przyjemny, osobiście jeździłem 1.9 tdi 101 KM na PD, spalanie okolice 6 litrów, sedan, przyjemny silnik duża różnica wyczuwalna między 90 KM na pompie vp w audi - koledzy ci wyjaśnią dlaczego - dobry temat do dyskusji czy na pewno aż taka różnica itp.....
    Kilka krotnie wybrałem się na narty w Alpy, do belgii, passat-em 130 KM z 5 biegową skrzynią (dla widomości autora może nie wie? były też 6 biegowe w opinii bardziej usterkowe - ?)
    Silnik 130 KM jest troszkę bardziej paliwożerny, ale odejście i utrzymanie prędkości 140-180 km/h naprawdę nie jest problemem i chyba to jest podstawowy szkopuł jego zwiększonego apetytu na ON. Jeżeli lubisz pojechać szybciej - prędkość 200 km/h jest przekraczalna 130 KM bez problemowo - gdzie to sprawa moja i autora tematu - na pewno nie w Polsce.
    Nowe silniki nie są wielce problemowe największa ich wada to osadzenie pompowtrysków.
    W passku 2.0 tdi 136 KM nie 140 KM z końca produkcji b5 lift siedzi także udany motor.
    Tak jak trafisz będziesz miał- elektryka , skrzynia sprzęgło w każdym aucie może paść - po to masz forum do POMOCY.
    P.S. jtd, hdi, CR system nie spali w mieście tyle co stary VAG - chyba, że 1.4 hdi, tdci w fieście.
    AUDI 90KM, 110KM, 115KM PD, 130 KM PD, 2.5 TDI
    PASSAT 101 KM PD, 115 KM PD, 130KM PD, 2.0 136KM PD, 2.5 TDI

    0
  • #19 28 Lut 2016 09:50
    wichurewicz
    Poziom 24  

    adamblonsky 2012 napisał:
    ale przecież chodzi nie tylko o spalania ciągnie od dołu a nie jak benzyniaki po 5tys.

    To chyba Mazda z Wanklem.

    1
  • #20 28 Lut 2016 13:36
    pepe150
    Poziom 33  

    Jeżeli mam powiedzieć to bym wybierał A4. Ma lepiej wykonaną deskę rozdzielczą. W Passacie pękają plastiki.
    Alej jak piszą wyżej, nie tylko koncern VAG jest na tym świecie.

    0
  • #21 28 Lut 2016 15:22
    Markoz9
    Poziom 2  

    Jeździłem passatem b5 1,9 TDI 110 KM 7 lat. Mimo różnych niepochlebnych uwag, które można przeczytać w sieci, auto jest bardzo wygodne, dostateczne szybkie, niezwykle oszczędne. Trzy razy wakacje w Chorwacji z pełnym bagażnikiem i 5 osobami na pokładzie, klimą na max, spaliło 6,2/100. Przy przeciętnym użytkowaniu 5.3/100.W trasie nigdy nie zawiodło. Sprzedałem w ubiegłym roku z przebiegiem 320 tys. Trochę z żalem, ale już chciałem zmienić na coś nowszego. Jeśli chodzi o niezawodne auto (nawet przy dużych mrozach nie miałem kłopotów z odpaleniem) mogę z czystym sumieniem polecić.

    0
  • #22 28 Lut 2016 18:39
    wywrotowy
    Poziom 1  

    Na takim forum nie dostaniesz jednoznacznej i obiektywnej odpowiedzi, każdy będzie chwalił to co ma, a wybrać musisz ostatecznie sam.
    Niestety kupując passata b5/audi a4 musisz przygotować dodatkowe pieniądze na remont zawieszenia.

    Ja ze swojej strony odradzam zakup samochodu z silnikiem 2.5 TDI, zresztą poszukaj sobie w sieci wystarczy wpisać: "2.5 tdi opinie".
    Moim zdaniem ostatnim dobrym w tej klasie silnikiem koncernu VW/Audi był 1.9Tdi a teraz dalej jadą na tej legendzie.
    Inni już dawno ich prześcignęli i co niektórych oburzy, obecnie Fiatowskie JTD są dużo lepsze i trwalsze od TDI.

    Dlatego przemyślałbym zakup jeszcze parę razy zanim podejmę decyzję, wystrzegałbym się komisów i aut mających wielu właścicieli.
    Moim zdaniem najlepiej kupić auto sprowadzone z Niemiec, które jeszcze nie uświadczyło polskich dróg i tanich warsztatów.

    Osobiście poleciłbym Tobie dać sobie spokój ze Szmelcwagenem i jeśli chcesz mieć trwałe i niezawodne auto w tym segmencie,
    rozejrzałbym się za jakąś Toyotą Avensis z silnikiem D4D.

    O silnikach możesz poczytać sobie np. na motodiesel.pl

    Polecam też poszukać opinii o konkretnym modelu auta, bo samochód to nie tylko silnik,
    a najsłabszym punktem passata b5/audi a4 jest jednak zawieszenie.

    0
  • #23 28 Lut 2016 19:22
    kakibara
    Poziom 27  

    Dawanie rad w stylu kupna toyoty z silnikiem d4d w tym przedziale pieniężnym mija się z celem.
    toyotę tak z 1.8 plus gaz nie d4d.
    Autor chciałby kupić auto zachodnie, a nie wschodnie nie odbiegajmy od tematu.

    0
  • #24 29 Lut 2016 12:57
    MoniTOX
    Poziom 24  

    turboo_2607 napisał:
    kupują najgorsze parchy w TDI i są z siebie dumni, a że auto robi dziennie 10km i nie otwiera się termostat, póki zimą dotrą do pracy, jeśli wogóle odpalą to auto przy -20, to inna sprawa i ich problem.


    Podsumujmy mądrych użytkowników z ciekawymi teoriami:
    TDI:
    -przerdzewiałe aż do silnika
    -stan szrotowy
    -nie nagrzewa
    -nie otworzy termostat
    -zły na małe trasy
    -skarbonka
    Benzyna:
    -stan bdm
    -nie psuje się
    -kupisz i jeździsz do śmierci
    -od razu gorący i mało pali
    o TDI wypowiadają się jak widać głównie teoretycy, niech poda te setki przykładów, badania naukowe, chociaż 1 opowieść jak po jeździe 1km rozpadł się silnik, i kiedy z rynku wycofają Tdi skoro takie awaryjne, a może jakaś historia kiedy po TDi kupił kupił benzynę i poczuł wreszcie opaczność Bożą.

    Trochę rozwagi, kupisz w dobrym stanie benzynę to jesteś zadowolony tak jak i odwrotnie.

    0
  • #25 29 Lut 2016 13:47
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Poszukaj zadbanego 407 z 1.6 pb i załóż lpg. Laguna 2.0T , jak lubisz Volvo 2,4 t. W pasku zje cie serwis zawieszenia/komfort itd.... Juz lepiej toledo.

    0
  • #26 29 Lut 2016 15:01
    Markoz9
    Poziom 2  

    Rzeczywiście w passacie zawieszenie zmieniałem mniej więcej co 100 tys. czyli w moim przypadku 2 razy. Całoć z wymianą niecałe 2 tys. kosztuje. jeśli chodzi o ostatnią wypowiedź to jednak byłbym daleki od porównywania passata z laguną. To raczej dwa różne światy. Ta wcześniejsza wstawka o pękających plastikach też mnie rozbawiła. Oczywiście jeśli chodzi o volvo, to zupełnie inna historia. W zasadzie do niewielu rzeczy można się przyczepić, pod warunkiem, że może sobie pozwolić na tę markę i serwis.

    0
  • #27 29 Lut 2016 15:10
    pepe150
    Poziom 33  

    Markoz9 napisał:
    Ta wcześniejsza wstawka o pękających plastikach też mnie rozbawiła. .


    Wyciągałeś schowek w passacie b5? Zdejmowałeś osłonę boczną deski rozdzielczej?
    Nie? Więc zachowaj to dla siebie. W b5 po wyciągnięciu schowka z 7 miejsc do trzymania, zostaje 5, potem 3. Cienki plastik nie wzmocniony. A4 schowek ma mocowany w stelaż deski rozdzielczej.

    0
  • #28 29 Lut 2016 15:43
    ciuqu
    Poziom 34  

    pepe150 napisał:
    Wyciągałeś schowek w passacie b5? Zdejmowałeś osłonę boczną deski rozdzielczej? Nie? Więc zachowaj to dla siebie. W b5 po wyciągnięciu schowka z 7 miejsc do trzymania, zostaje 5, potem 3. Cienki plastik nie wzmocniony. A4 schowek ma mocowany w stelaż deski rozdzielczej.


    Nie wiem czym wyciągałeś, może łomem, ja wyciągałem wiele razy i wszystko trzyma, zresztą schowek jest na śrubkach więc co tam można popsuć. Ale fakt od nieumiejętnego trzaskania schowkiem można połamać zawias ten z "trybem" i tylna popielniczka to też lipa, nie widziałem jeszcze passata ze sprawnym zamykaniem

    0
  • #29 29 Lut 2016 20:56
    adamblonsky 2012
    Poziom 18  

    Jakość i niezawodność pojazdów zazwyczaj weryfikuje rynek sprzedaży.
    Wystarczy spojrzeć na ceny aut i wszystko jasne.
    Obawiam że żabojady są niestety na szarym końcu :-)
    Więc nie doradzajcie gościowi co chce kupić Vaga innych koncernów.

    1
  • #30 29 Lut 2016 22:54
    turboo_2607
    Użytkownik obserwowany

    Kolego,chcesz diesla-kupuj diesla,tylko to przemysl.Ja policzylem,skalkulowalem i kupilem benzyne i to w automacie,nie zamierzam jej zagazowac.Tez mialem dylemat passat czy a4,wybralem a4,bo:

    Od kiedy zobaczylem ten model (po lifcie) to bylo przez jakis czas auto moich marzeń.
    Minelo juz 17 lat od wyprodukowania a4 po lifcie,a 22 od zaprezentowania tego modelu-sylwetka i stylistyka wciaz moze sie podobac.
    Wg mnie audi jest marka bardziej prestizowa i jest lepiej wykonana od vw,moja po dzis dzien ma oryginalne zawieszenie-do stycznia b.r. jezdzila po szwabii,kiedy wymienialem swiece,te tez mialy znaczki vw/oooo. Ogolnie obejrzalem kilka diesli i mimo ze liczniki pokazywaly zblizone wartosci to ta w benzynie,ktora kupilem byla najmniej hmmm...sponiewierana-tak to okresle.Fakt nie wierze w jej przebieg wynoszacy 250 000km ale jest blizej niz dalej.Auto chyba kupilem pod wplywen impulsu,ale nie zaluje.I nie boj sie napraw blach-lakierniczych,jak cos jezdzi to moze sie cos przydarzyc,a jesli to tylko powierzchowne uszkodzenia,to nic strasznego,oby nie dzwon z Krazem.Jesli poszukasz,to na prawde mozesz "ustrzelic" cos fajnego w dobrych pieniazkach i czy to etylina czy diesel,oby jezdzilo Ci sie jak najlepiej.

    P.S. Koszty rejestracji auta z poza granic PL,ale z U E to obecnie tlumaczenia+akcyza+wydzial komunikacji. Auto z tych rocznikow do 2000cm³ mozna zarejestrowac w kwocie 500pln

    0