Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Z20NET opel vectra c 2004 - Niedogrzany silnik

26 Lut 2016 12:35 7236 24
  • Poziom 8  
    Witam , chciałbym zapytać innych użytkowników silnika z20net czyli 2.0 turbo 175km montowanego w saabach jak i w oplach czy też borykają się z takim problemem jak ja i czy może znaleźli jego rozwiązanie .

    A więc , jest to już mój drugi samochód z tym silnikiem i zastanawia mnie czemu wskazówka temp. cieczy chłodzącej jest w czasie jazdy poniżej skali .

    Poczyniłem pewne kroki : podłączyłem samochód pod op-coma i najpierw go rozgrzałem na postoju ok 10-15 min do temperatury 96 stopni aż do włączenia wiatraka na chłodnicy ( 96 stopni C. odczytałem z aktywnej diagnostyki z op-coma w tym samym czasie na zegarach wskazówka przekroczyła 80 stopni o jej grubość ) oprócz tego mierzyłem jeszcze temp. w zbiorniku wyrównawczym specjalnym termometrem ,po rozgrzaniu udałem się na krótką trasę i ku mojemu zdziwieniu temperatura cieczy spadła do 74 stopni C.

    Czujnik temperatury wykluczyłem i wyjąłem termostat , sprawdziłem go gotując wodę w garnku i okazało się , że działa poprawnie , otworzył się przy 94 stopniach C. lecz miał delikatny problem z zamykaniem bo ocierał się o jedną krawędź . Wymieniłem więc termostat na nowy ( Gates oryginał ) .

    Dziś ponowiłem próbę i okazało się , że dalej jest to samo podczas jazdy samochód trzyma 70-75 stopni C. Na dworzu jest +0,5 .

    Kieruję więc pytanie do posiadaczy opla vectry z silnikiem z20net czy macie ten sam problem ? Czy wasze wskazówki podczas jazdy utrzymują się na 80 stopniach czy nie wchodzą na skale ?
  • Poziom 38  
    Nie znam tego silnika ale czy czasami to auto nie ma drugiego termostatu tak jak jest to w fordach?
  • Poziom 8  
    No właśnie też się nad tym zastanawiam a w necie nic nie mogę znaleźć , na razie nie mogę nic rozbierać przy silniku bo mam garaż zajęty .

    70 stopni C. to raczej nie jest prawidłowa temperatura rozgrzanego silnika ,

    Wąż który odchodzi od termostatu który wymieniłem do chłodnicy jest zimny zanim się włączy wentylator czyli prawidłowo .
  • Poziom 38  
    Posprawdzaj dokładnie mały obieg jak idą węże.
  • Poziom 38  
    Sprawdź i będziesz wiedział nie pisałeś nic o gazie.
  • Poziom 8  
    Nie ma gazu , co mam sprawdzić ? właśnie w tym rzecz , że u tego gościa temp. była nawet niższa ale u niego był problem z termostatem u mnie termostat jest dobry ten stary zresztą też był dobry .

    Czy ma ktoś taki silnik w swoim samochodzie ( z20net ) i mógłby mi odpowiedzieć na pytanie , w jakiej temp pracuje ten silnik ?
  • Poziom 15  
    a w czym ci to przeszkadza ?masz wszytskie osłony pod silnikiem ?
  • Poziom 38  
    W wątku jest wymieniony motyw z źle wpiętym parowniku i mieszaniu sie wody z małego i dużego obiegu, ale skoro Ty nie masz gazu wiec odpada.
  • Poziom 40  
    Gates z termostatami ma tak jak z paskami - wątpliwa jakość. Wymień na Wahlera lub Verneta.
  • Poziom 8  
    Tyle , że termostat sprawdzony prymitywną ale skuteczną metodą :
    garnek z wodą + termometr + grzałka
    i otwierał się przy 96 stopniach C. czyli dobry

    Przeszkadza w tym ze w mieście połknie średnio 15 l./100 km

    Dziś zrobiłem w trasie 300 km z prędkościami max 160km/h i temp . ok 70-80 stopni C. tyle , że spalanie spadło do 8 l./100 km

    Temperatura pracy spalinowego silnika z zapłonem iskrowym powinna wynosić powyżej 90 stopni C. Przez to , że coś jest nie tak wolno się rozgrzewa i dużo pali .

    Nie mam żadnych osłon , w poprzedniej vc też nie miałem tam nawet nie ma otworów z gwintem na śruby mocujące osłony więc nie wydaje mi się żeby opel w vc montował jakieś osłony .
  • Poziom 15  
    Osłony daja bardzo dużo !! Tak ogolnie to czy bedzie 50 czy 90 to dla tego silnika żadna różnica , spalanie bedzie to samo ! Ma poprostu bardzo duża sprawność i spalanie paliwa idzie konie a nie ciepło :) 15 po miescie , różnie na to można patrzec ale 200 kucy hmm toż to nie wielbłąd i pić musi a vc to nie jest lekki samochód
  • Poziom 21  
    Termostat do Z20NET otwiera się przy 82*C - nie widziałem innej temperatury otwarcia niezależnie od producenta. Twoje pomiary w garnku są widać niedokładne. Wskaźnik na desce nie oszukuje kiedy wskazuje wskazuje 80 a nawet działa wyśmienicie - nieznacznie przekraczając " 80 stopni o jej grubość ". Podczas jazdy widać trochę się wychładza stąd 70-75 stopni albo nie do końca poprawnie działa termostat.
  • Poziom 21  
    kanstan napisał:
    A co do wskaźnika na wyświetlaczu to nie jest dokładny , podepnij sobie op-coma porównaj i wtedy pisz .

    Robię takie porównania częściej niż Ci się wydaje. I nie pouczaj mnie.
    Na obudowie termostatu starego i nowego znajdziesz oznaczenie więc je podaj.
    Znajdź jakąkolwiek stronę z ofertą termostatu do Twojego samochodu z inną temp. otwarcia i podaj ją. Możesz skorzystać z katalogu intercars lub innych.
    Pomiary w garnku są niedokładne bo trudno uchwycić moment otwarcia termostatu. Miarodajne jest tylko to, że się otwiera.
    Co mówi op-com o temp. silnika podczas jazdy?
  • Poziom 8  
    Wskaźnik temperatury w vc przekłamuje o jakieś 5 stopni celciusza w dół więc nie ma tragedii . Problem leży w tym , że moje auto powinno podczas trasy mieć te ok 90 stopni a tym czasem wskazówka nie podnosi się wcale , na postoju ledwo osiąga 80 a po długim czasie ma te 94 i otwiera termostat w pełni , nie twierdze , że ten model nie otwiera się przy 84 stopniach lecz mówię , że sto procent otwarcia + włączenie wentylatora następuje przy 94 stopniach .
    Nie chce się tu też o to kłócić i tego udowadniać bo jest to wiedza którą poznałem przy dokładnych pomiarach na własnym samochodzie a jak ktoś ma inne zdanie to jego sprawa . Zresztą wystarczy poczytać książki z technikum samochodowego i poznać trochę wiedzy o działaniu silnika spalinowego i jego sprawności i jak to się ma do mocy i do spalania .

    Powtórzę moje pytanie . Czy miał ktoś podobny problem z tym silnikiem . Poproszę tylko o konkretne odpowiedzi .

    Pozdrawiam Kamil .
  • Poziom 13  
    lemmak napisał:
    Termostat do Z20NET otwiera się przy 82*C - nie widziałem innej temperatury otwarcia niezależnie od producenta. Twoje pomiary w garnku są widać niedokładne. Wskaźnik na desce nie oszukuje kiedy wskazuje wskazuje 80 a nawet działa wyśmienicie - nieznacznie przekraczając " 80 stopni o jej grubość ". Podczas jazdy widać trochę się wychładza stąd 70-75 stopni albo nie do końca poprawnie działa termostat.


    Na jakiej podstawie stwierdzasz , że wskaźnik temp. w vc działa wyśmienicie ?
    Jakich pomiarów dokonałeś ?
  • Poziom 1  
    I jak poradziłeś sobie z tym niedogrzaniem mam ten sam problem a ponoc umnie termostat był wymieniony
  • Poziom 3  
    Witam, ale nadal nikt nie napisał co jest przyczyną z tym nie dogrzewaniem się. Pytam bo mam ten sam problem, i szukam pomocy.
  • Poziom 40  
    Ewidentnie wadliwy termostat bo innego wytłumaczenia nie ma.
  • Poziom 1  
    Witam. U mnie też jest taki problem od jakiegoś czasu. Kiedyś było ok wszystko a teraz wolno się nagrzewa silnik (wskazówka po długim czasie się zaczyna się ruszac) U mnie wyskakiwał check na desce, po podpięciu pod komp wyskakiwał błąd "P0116 Engine Coolant Temperature Sensor 1 Circuit Range/Performance" od czasu wyskoczenia tego błędu temp na wskazniku wolno sie wkreca. Auto grzeje, jezdzi normalnie, spalanie nie wiem ale raczej sie nie zmienilo wiec nic z tym nie robie. Opisuje swoj problem. pozdrawiam ;)

    Dodano po 19 [minuty]:

    Z20NET opel vectra c 2004 - Niedogrzany silnikhttps://obrazki.elektroda.pl/7336204000_1519904800.png
  • Poziom 20  
    Warto sobie włączyć menu serwisowe w kompie tam lepiej widać temperaturę.
  • Poziom 43  
    piochuxl napisał:


    Warto sobie włączyć menu serwisowe w kompie tam lepiej widać temperaturę.


    Ale po co , wystarczy odpalić auto i jeśli temp chłodnicy idzie z temp silnika to termostat do zmiany.
  • Poziom 20  
    Cytat:

    piochuxl napisał:


    Warto sobie włączyć menu serwisowe w kompie tam lepiej widać temperaturę.


    Ale po co , wystarczy odpalić auto i jeśli temp chłodnicy idzie z temp silnika to termostat do zmiany.
    Oczywiście ze tak tylko ja tu piszę o przekłamaniu na wskaźniku. W kompie podaje realną temperaturę. U mnie potrafiła być wyższa o 8-10 stopni.