Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw sharan 1,9tdi 2002r silnik przerywa-szarpie

jejo31 26 Lut 2016 12:56 1335 21
  • #1 26 Lut 2016 12:56
    jejo31
    Poziom 8  

    Witam.
    Mam sharana 1,9tdi 115km 2002r
    problem polega na tym , że auto po przekroczeniu prędkości 90-100 km/h wpada w tryb awaryjny i szarpie przy zmianie biegów ( automat ) niedawno wymieniałem turbo i pompowtryski ( po regeneracji) komp pokazuje błąd 4 pompowtrysku

    0 21
  • #2 26 Lut 2016 14:05
    ciuqu
    Poziom 34  

    Jaki błąd dokładnie?

    Może ten? 17678 - PD Unit Injector: Cylinder 4 (N243): Regulation Range Exceeded

    Sprawdź wtyczki na pompkach, pompki dobrze wyregulowane?

    Zrób logi grupy 013, 018, 023.

    0
  • #3 26 Lut 2016 14:38
    jejo31
    Poziom 8  

    ja jestem w tym zielony , ale znajomy sprawdzał mi kts-em i mówił ,że pompki są w normie. spróbuje podjechać do innego warsztatu i podłączyć pod VAG, a jakie powinny być prawidłowe wartości ?

    0
  • #4 26 Lut 2016 14:40
    ciuqu
    Poziom 34  

    Najlepiej same zera, im większe odchyły od zera tym gorzej.

    Jak nie dasz rady wrzucić logów to chociaż podaj jakie tam masz wartości.

    0
  • #7 29 Lut 2016 19:29
    ciuqu
    Poziom 34  

    A co z resztą grup zwłaszcza 023?
    I jaki masz błąd.

    Bez tego mogę ci polecić jedynie zakup nowego auta ;)

    0
  • #8 03 Mar 2016 13:36
    jejo31
    Poziom 8  

    Witam ponownie w końcu udało mi się podpiąć pod VAG

    Błąd 17678 zawór pompowtryskiwacza cylinder 4(N243)
    Przekroczona granica regulacji P1270-35-10 sporadyczny
    grupa 013
    1 -0,24
    2 +0,12
    3 -0,21
    4 +0,24
    grupa 018
    1 0
    2 0
    3 0
    4 0
    grupa 023
    1 114
    2 80
    3 80
    4 80

    0
  • #9 03 Mar 2016 13:53
    ciuqu
    Poziom 34  

    Bipy straszne, po nagrzaniu pewnie osiągają 127 stąd błąd, czy na pewno masz dobre pompki? Podaj nr. pompek. Jaki był powód regeneracji?

    AUY miał 038130073AK ewentualnie 038130079AX

    0
  • #11 03 Mar 2016 14:38
    ciuqu
    Poziom 34  

    Czyli po naprawie nic się nie zmieniło.

    Są dwie możliwości:

    Pompowtryskiwacze nie do AUY
    ECU nie do AUY

    Czyli ogólnie ECU i pompowtryskiwacze nie pasują do siebie.

    Kupiłeś go w takim stanie czy się popsuło.

    Podaj numer ECU i pompowtryskiwaczy.

    0
  • #12 03 Mar 2016 14:52
    jejo31
    Poziom 8  

    auto mam od 6 lat po naprawie było ok około 2tyś km, gdzie znajdę nr ECU? , czy pompki muszę wykręcić żeby zobaczyć nr czy można np przez VAG ?

    0
  • #13 03 Mar 2016 15:01
    ciuqu
    Poziom 34  

    Musisz zdjąć pokrywę głowicy, ECU nie wiem gdzie upchali w szaranie.

    Początkowo było dobrze bo bipy oscylowały pewnie przy niższych wartościach, z czasem poszły do góry i osiągają 127

    Kolega miał identyczny przypadek wymienili mu jeden pompowtrysk na jakiś inny i bipy na nim wynosiły 100 zamiast 0, po kilku latach i zużyciu pompki podchodziły pod 127 i objawy jak u Ciebie, w przypadku prawidłowego pompowtrysku wyniosły by 27 i błędu by nie łapał.

    0
  • #15 12 Mar 2016 13:53
    jejo31
    Poziom 8  

    mechanik odkrył , że mam jakiegoś boxa wpiętego podnoszącego moc ( nie wiem dokładnie co to, tak go przywiozłem z niemiec 6 lat temu )

    0
  • #16 12 Mar 2016 21:14
    ciuqu
    Poziom 34  

    ECU ok. Z pompek spisałeś nie ten symbol, to jest chyba nr. seryjny, jak masz je jeszcze na wierzchu to spisz ten drugi. Podaj typ tego boxa. Myślę że warto by przywrócić fabrykę i wtedy szukać dziury w całym. Podjedź do jakiegoś "tunera" niech sprawdzi co to jest i ewentualnie co mu namieszali w "sofcie" ECU. Jak "Niemiaszek" bawił się w tuning to tym bardziej pompki mogą być inne.

    0
  • #18 13 Mar 2016 13:05
    ciuqu
    Poziom 34  

    Dalej nie ten nr. Powinno być 9 cyfr i dwie litery xxx xxx xxx xx. chyba że to jakieś niefabryczne zamienniki.

    0
  • #20 14 Mar 2016 08:24
    ciuqu
    Poziom 34  

    Patrząc po kablu jest to wpięte w sterowanie pompowtryskiwaczy, wypnij to i podłącz fabryczną wtykę w głowicę i ponownie zrób logi.

    0
  • #21 19 Mar 2016 14:34
    jejo31
    Poziom 8  

    Witam ponownie
    zakupiłem sobie kabelek kkl vag w necie , pobrałem polski vag 4,9
    odczepiłem boxa i jak na razie wszystko ok. Martwią mnie tylko wartości z grupy 013

    grupa 013
    105
    129
    126
    151
    grupa 018
    0
    0
    0
    0
    grupa 023
    37
    20
    20
    9

    Dodano po 30 [minuty]:

    vw sharan 1,9tdi 2002r silnik przerywa-szarpie

    0