Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Bravo 1.9 jtd 2000r, marchewka wysokie cisnienie, tryb awaryjny

26 Lut 2016 17:21 1680 18
  • Poziom 10  
    Problem zaczął się od lekkiego dzwonka w drzewo.

    Po naprawach blacharskich + wymiana chłodnic i wentylatorów auto nie chciało zapalić ( czujnik uderzeniowy oczywiście wciśniety), sporadycznie zapalił, łapał ale nie zapalał, na plaku to samo.

    Podłączyłem pod kompa, błędy :

    P0190 - Wysoki sygnał
    P0645 - zniwelowany - ( nie wiem jak, narazie się nie interesuję klimą )
    P0380 - zniwelowany - wymiana świec żarowych
    P1320 - zniwelowany - wymiana czujnika wałka rozrządu

    Wymieniłem :
    - czujnik położenia wału
    - czujnik ciśnienia paliwa
    - reduktor ciśnienia paliwa - używka

    Marchewka ciągle świeci, auto odpala ale pracuje bardzo nierówno i wkręca się do 3500 obrotów.
    Ciśnienie 450 bar, co ciekawe docelowe pokazuje również 450 bar.

    Dziś właśnie zmieniłem reduktor, dawka paliwa skacze na biegu jałowym czasem pokazując 0 mg.
    Numer fabryczny różni się mój ...488, zamieniony na ...500 ( czy to może mieć znaczenie ? )
    Gdy auto dłużej pracuje po zgaszeniu nie chce odpalić, dopiero po kilku godzinach.

    Drodzy forumowicze, bardzo proszę Was o pomoc.
    Nie mam już więcej pomysłów.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam !
  • Poziom 35  
    Jak silnik nie pracuje to tez masz 400 bar? Co na spoczynku widzi komp?

    Czasem podczas naprawy nie masz przywartej wiazki?
  • Poziom 10  
    Zgadza się, po przekręceniu kluczyka pokazuje 450 bar, docelowe ciśnienie również.
    Wszystkie kable ok.
  • Poziom 35  
    Wiec twój czujnik jest uszkodzony . Jakie masz napiecie na czujnik ? Jaki sygnal idzie do ecu? Powinienes miec 5V z ecu i okolo 1V na wolnych do ecu.
  • Poziom 10  
    Czujnik jest nowy.
    Zaraz to sprawdzę : )

    Dodano po 28 [minuty]:

    No więc trop dobry, napięcie na kostce 5v na obu dodatnich pinach,
    Ciągle mam ten sam odczyt, 450 bar
    Kostka odłączona czy podłączona, podłączyłem do starego czujnika bez wkrecania go to samo.
    Stary czujnik pokazywał inne wartości przy dodawaniu gazu, 550+

    Dodano po 1 [minuty]:

    Fiat Bravo 1.9 jtd 2000r, marchewka wysokie cisnienie, tryb awaryjny Fiat Bravo 1.9 jtd 2000r, marchewka wysokie cisnienie, tryb awaryjny

    Zrzuty z zapłonu, bez odpalania
  • Poziom 35  
    jezeli jestes pewien ze wiazka jest ok to mozesz wsadzic jakis opornik na przewód sygnałowy az uzyskasz 1V i wtedy spróbowac zapalic.

    Narazie mozesz miec uszkodzony czujnik, zwarta wiazke lub uszkodzone ecu.
  • Poziom 10  
    fuelinyourblood napisał:
    Powinienes miec 5V z ecu i okolo 1V na wolnych do ecu.


    Wybacz, jestem trochę zielony i dopiero skumałem o co Ci chodzi.

    Sprawdzałem napięcie na wtyczce, a powinienem na kablach podłączonych do czujnika...

    Jak wspominałem mam nowy czujnik, ale jeśli byłby uszkodzony to jak to można stwierdzić ? Oporność ?

    Dzięki za podpowiedzi i poświęcony czas.
  • Poziom 35  
    Na wypietej wtyczce z czujnika masz minus, 5V i sygnał do ecu.
    po wpieciu wtyczki i uruchomieniu silnika masz miec minus, 5V i 1V sygnał zwrotny do ecu.

    Teraz ecu widzi cisnienie około 200bar.

    Spróbuj uzyskac te 1V poprzez wpiecie odpowiedniego rezystora. Sprawdzisz w ten sposób czy ecu zareaguje odpowiednio.

    Looknij na to https://www.youtube.com/watch?v=85IP8eY1nXY
  • Poziom 10  
    Niestety odczyty mam na powrocie 5v na obu czujnikach..

    Jak sprawdzić czujnik czy jest dobry ???

    Dodano po 2 [godziny] 11 [minuty]:

    Przewod doprowadzajacy sygnal do ecu wysyla 5 v, podpiecie rezystora nic nie daje. Szukam uszkodzen na kablu, ale stawiam na walniety ecu niestety :-(
  • Poziom 35  
    Ecu to rzadkosc. A co widzi z wypietym czujnikiem? jakie cisnienie ? tez 450 bar?
  • Poziom 10  
    Tak, po podpieciu pod kompa :

    Mierzone 450 bar
    Napięcie czujnika 5v
    Nominalne cisnienie 450 bar

    Dodam jeszcze, ze jak podpinałem rezystor to musiałem uciąć kabel doprowadzający do ecu, przy włączonym silniku napięcie z czujnika ( bez połączenia z ecu ) oscylowało w granicach 0,8v - 1,7v wynika z tego ze czujnik sprawny.
    Po podłączeniu czujnik - rezystor - ecu pokazywało 5v
  • Poziom 35  
    czyli czujnik dobry. problem jest gdzies pomiedzy czujnikiem a ster lub sam ster.

    Czasem podczas tej całej naprawy blacharsko lakierniczej nikt nie pomylił wtyczek lub przyciał wiazki gdzies?

    mozna by jeszcze przeciac sygnał z czujnika przy samym ecu i puscic nowy.
  • Poziom 10  
    Watpie, w naprawach bralem udzial i w miejscu tej wiazki nic nie bylo robione.

    Wlasnie zaczalem sie dobierac po kablu do ecu i mam zamiar puscic nowy. Zobaczymy
  • Moderator Samochody
    Nie wiem czy dobrze zrozumiałeś diagnostykę tego czujnika... kiedy wypniesz wtyczkę z czujnika, na jednym pinie powinieneś mieć masę, na innym 5V, a trzeci powinien być "w powietrzu". Zwierając go na przemian do 5V i do masy (dla bezpieczeństwa przez rezystor 1k) powinieneś obserwować zmianę ciśnienia rejestrowanego przez ECU w programie diagnostycznym. Próbę wykonujesz na wyłączonym silniku.
  • Poziom 10  
    Od początku wytłumaczę:

    Wtyczka 3 pinowa:
    1pin - masa
    2pin - 5V
    3pin - 5V

    Podczas wykonywania operacji z rezystorem czujnik wysyła poprawną wartość lecz ecu nadal wysyła 5v na kabel który powinien odbierać.

    Możliwe że te 2 ścieżki zwarły się w środku sterownika ?
    Oglądałem ścieżki i rezystory ale nic niepokojącego nie zauważyłem..
  • Poziom 35  
    sygnal jest zwarty do plusa, dlatego widzi 5v. zmierz go przy ecu lub odetnij i daj nowy
  • Poziom 10  
    Tak tez zrobiłem i jest to samo.

    Jedno mnie zastanawia, wedle filmu ktory wysyłałeś sygnał do ecu powinen byc na srodku wtyczki u mnie natomiast jest to 3 pin.

    Spróbuję wszystkie puścić na nowo...

    Dodano po 1 [godziny] 57 [minuty]:

    Nie pomogło niestety.
    Po podlaczeniu ciągle to samo.
    Mierzone 450 bar
    Przetwornik 5v

    Brak pomysłów..
  • Moderator Samochody
    Przecież to prosta rzecz do sprawdzenia - wyłącz zapłon, zdejmij wtyk z czujnika i zmierz rezystancję pomiędzy jego pinami, na których miałeś 5V. Następnie odłącz wtyk od komputera i ponów pomiar. Dowiesz się czy zwarcie jest na wiązce czy w komputerze.