Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania r420 euro5, obrotomierz

zawsze pierwszy 26 Feb 2016 19:59 1557 12
  • #1
    zawsze pierwszy
    Level 7  
    Witam wszystkich forumowiczów.

    Scania r420 euro5 2007 rok.

    Czy obrotomierz ma coś do mocy i spalania? Bo nie działa poprawnie, po przekręceniu kluczyka wychyla się na maxa. Czasem działa normalnie. Wydaje mi się, że gdy obrotomierz "świruje" auto idzie gorzej i więcej pali. Ogólnie spalanie około 40 litrów i słabe.

    A teraz drugie pytanie:

    Na wyższych biegach słabo ciągnie a przy pewnych obrotach turbina dostaje strzała i pogwizduje strasznie.

    Czujnik doładowania wymieniony na nowy i nie ma poprawy.
  • #2
    darfur5
    Level 33  
    W większości aut sygnał do obrotomierza pochodzi z alternatora ,może z nim jest jakiś problem.
  • #3
    zawsze pierwszy
    Level 7  
    darfur5 alternator ładuje dobrze, pół roku temu był wymieniony
  • #4
    darfur5
    Level 33  
    A pasek, rolki taż wymienione? Ze spalaniem może być różnie , nie napisałeś błędów , bo chyba jakieś się wyświetliły. Ja ich nie rozszyfruję , ale napisz jeśli są ,koledzy na pewno pomogą , cierpliwości!
  • Helpful post
    #5
    kwantor
    Level 38  
    zawsze pierwszy wrote:
    Witam wszystkich forumowiczów.

    Scania r420 euro5 2007 rok.

    Czy obrotomierz ma coś do mocy i spalania? Bo nie działa poprawnie, po przekręceniu kluczyka wychyla się na maxa. Czasem działa normalnie. Wydaje mi się, że gdy obrotomierz "świruje" auto idzie gorzej i więcej pali. Ogólnie spalanie około 40 litrów i słabe.

    A teraz drugie pytanie:

    Na wyższych biegach słabo ciągnie a przy pewnych obrotach turbina dostaje strzała i pogwizduje strasznie.

    Czujnik doładowania wymieniony na nowy i nie ma poprawy.


    Widać zaczynasz przygodę dopiero. Wszystko jest prawidłowo, co opisujesz. Wyższe biegi cechuje mniejsza dynamika. Wypada to rozumieć..Turbina, to nie jakiś super dopalacz, wnosi pewien moment mocy na poziomie 40 kM. ale warunkiem są odpowiednie obroty/przełożenie i efektywność będzie zależeć od stylu jazdy. Gwizd nadmierny, może oznaczać nieszczelność, zaś problemy z obrotomierzem nie wpływają na moc i spalanie. Spalanie gwarantuję, że spadnie, jak nie będziesz zbyt mocno naciskał pedał i jak najrzadziej słyszał owe gwizdy. Jazda sportowa jest kosztowna :)
  • #6
    zawsze pierwszy
    Level 7  
    dzięki kwantor. Błędów ta Scania nie mam, jedynie z AdBlue, ale to wersja bez ograniczenia mocy :).

    Muszę zajrzeć i sprawdzić skąd te gwizdy. Dzięki.

    Mam prośbę, chciałbym sam ustawić zawory i pompowtryski tylko nie mam dokładnej instrukcji jak to zrobić. Wiem, że są znaki na kole zamachowym, ale nie znam szczegółów.

    Prosiłbym o wskazówki....

    Z góry dzięki
  • Helpful post
    #7
    kwantor
    Level 38  
    Poszukaj tutaj na elektrodzie szaman chyba wstawiał opis i rozpiskę. Ja po latach robię to z głowy i nie korzystam ze znaków. Każdy silnik 6 cyl. ma kolejność 153624 moment przekrycia zaworów np na 1 cylindrze, to regulacja na 6 cyl. i pompowtrysk 3 czyli kod jest taki, że pompowtrysk jest regulowany 1 krok do tyłu, przed zaworami i tak to leci symetrycznie, 5 z 2, 3 z 4, 6 z 1, 2 z 5, 4z 3. Pompwtryskiwacze dokręca się 6N +60 st. Zawory wydech 0,7 mm ssący 0,45mm na zimnym. pozwala mi to robić bez rozpiski i bez znaków na kole. Trafiło mi się auto bez znaków, więc się nauczyłem tak i jest to równie dokładna regulacja. Opisałem to, jako ciekawostkę odejścia od standartów. Tobie polecam jednak rozpiskę, bo będzie ci wszystko tańczyć przed oczyma, aż w końcu zgłupiejesz:) Znalazłem. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2153009.html#10218551
  • #8
    zawsze pierwszy
    Level 7  
    Dzięki kwantor. W sobotę się za to wezmę.

    Bo coś tam stuka, albo coś się wytarło
  • Helpful post
    #9
    kwantor
    Level 38  
    zawsze pierwszy wrote:
    Dzięki kwantor. W sobotę się za to wezmę.

    Bo coś tam stuka, albo coś się wytarło
    Nie koniecznie, taka jest praca rolek dżwigni pompwtryskiwacza. Ale baw się. Bywa, że jest uszkodzony wałek rozrządu, wtedy stuka, nie stuka.. Opiłki na korku spustowym przy wymianie oleju powiedzą ewentualnie, że tak się stało.
  • Helpful post
    #10
    szaman108
    Level 31  
    A w PDE wystarczy obracać wałem w kierunku przeciwnym do obrotu wału podczas pracy silnika i zastosować metodę kolegi kwantor :sm9: (silnik 6-cio cylindrowy)
  • #11
    zawsze pierwszy
    Level 7  
    ok. dzięki wam.


    Ostatnio miałem przypadek, że laska popychacza " się skróciła". po prostu się wytarła tam gdzie siedzi w gnieździe rolki, nie mam pojęcia czemu tak się stało... Może coś ze smarowaniem? Był to 2 gar , wydech
  • #12
    kwantor
    Level 38  
    Trzeba było obejrzeć z drugiej strony dżwigni, mostki trzonków zaworów. Bywa, że te pastylki kolokwialnie mówią są wyłupane, ale jest to rzadkość. Bywa też, że ktoś się walnął i żle wyregulował. Albo coś podlazło pod grzybek w głowicy i zawór się nie domknął.
  • #13
    zawsze pierwszy
    Level 7  
    Zawory i pompowtryski ustawione, dzięki za radę i za schemat:)

    Dodano po 2 [minuty]:

    kwantor mam jeszcze pytanie odnośnie wyświetlacza spalania w scanii r 2007 rok. Wieć, wyświetlacz sam się kasuje, nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje, jest ustawiony pin, a itak się skasuje. Problem ten występuje w paru samochodach w firmie.