Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Funbox v1 - Wywala internet co jaki¶ czas

27 Feb 2016 00:23 2481 8
  • Level 11  
    Witam!
    Jestem użytkownikiem Neostrady TP do 80mb/s. Posiadam taki czarny modem z napisem Funbox. Przejdę do rzeczy, jak mam zrobione WI-Fi po domu i kartę sieciow± na USB to wszystko gra i nic nie wywala. Problem pojawia się jak podł±cze modem kablem Ethernet do komputera . Kabel ADSL od gniazdka aż do modemu (który stoi na jednostce w drugim pokoju) jest dosyć długi, około 13 metrów, wtedy internet jest strasznie niestabilny, wywala nawet co kilkadziesi±t sekund a czasami kilka godzin. Pisz±c tego posta co mi zajęło jakie¶ 5 minut wywaliło internet 3 razy. Co może być przyczyn± ? Zauważyłem pełno błędów podczas poł±czenia.
    Pomy¶licie więc, dlaczego nie zostawię WI-Fi skoro działa stabilnie i nic się nie dzieje, ponieważ chodzi o ping w grach, przez WI-Fi jest wysoki i do¶ć często przycina (gamerzy zrozumiej±). Dziwne jest też, że nawet nie mogę poogl±dać streamów na twitch'u w wysokiej jako¶ci bo się zacinaj± nawet na niskiej jako¶ci - medium zarówno przez wifi jak i ethernetem. To jest jaki¶ żart mieć Neostradę do 80mb ( na speedtescie D:40 U: 3) i nie móc ogl±dać stabilnie streamów w dobrej jako¶ci.

    Funbox v1 - Wywala internet co jaki¶ czas
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 29  
    Masz sporo błędów SES na linii, to niezależnie od sposobu podł±czenia do routera może powodować zerwania.

    SprawdĽ kabel telefoniczny od gniazdka do modemu, czy nie ma uszkodzeń, przerwań. Samo gniazdko i splitery też możesz sprawdzić.
    Jak nic nie pomoże zgłaszaj sprawę do Orange, problem leży po ich stronie.
  • Level 11  
    Wymienię kabel bo dziwne się to wydaje, że przez Wi-Fi jest stabilnie i nic nie wywala a kablem to istny cyrk. Jestem zawiedziony z tej Neostrady, miało być tak pięknie a zamiast tego mam po 90ms w grach. Kolega ma internet radiowy o transferze do 6mb/s i ma ping 40-50. A technicy tak zachwalali jako¶ć linii, że bardzo dobry margines szumu, że będzie duży transfer... Daliby chociaż połowę z tego 80mb/s. Niestety umowę mam ważn± jeszcze ponad rok, ¶wiatłowód odpada bo nie ma u mnie na wiosce. My¶lałem też żeby zmienić modem na jaki¶ porz±dny ale ceny takowych wahaj± się od 300zł w górę i to nie wiadomo czy by co¶ pomogło.

    Funbox v1 - Wywala internet co jaki¶ czas

    Dodano po 6 [minuty]:

    Po 90 min użytkowania, tych błędów chyba nie powinno być w ogóle?

    Funbox v1 - Wywala internet co jaki¶ czas

    Dodano po 11 [minuty]:

    aa i jeszcze zdjęcie tego splitera zrobiłem. Może to wina tego
    Funbox v1 - Wywala internet co jaki¶ czas
  • Level 29  
    Czy był u Ciebie technik instalować t± neostradę w ogóle? Czy po prostu dali modem i aktywowali?

    Do VDSL nie używa się filtrów tylko spliterów to na ostatnim zdjęciu to jest filtr ADSL.

    Spliter wygl±da tak:
    Funbox v1 - Wywala internet co jaki¶ czas

    Więc kategorycznie dzwonić do Orange, niech przysyłaj± technika.
  • Level 11  
    Teraz to jestem w szoku:D Było 2 techników, sprawdzili najpierw sygnał na gniazdku jakim¶ urz±dzeniem a potem to założyli. Tak jest od pocz±tku, ja nic przy tym nie grzebałem. Zadzwonię w poniedziałek i powiem jak to wygl±da wszystko, może kogo¶ wy¶l±. Te błędy się nie zmieniły nic, internet aktywny 9h i nadal pokazuje tyle samo co wcze¶niej.
  • Level 21  
    Jeżeli po wi-fi jest ok to raczej przyczyna jest w samym modemo - routerze ( tutaj Funbox ).
    Technicy w pierwszej kolejno¶ci powinni sprawdzić sam modem podstawiaj±c na próbę zastępczy.
    Takie działanie ewidentnie potwierdzi gdzie jest przyczyna takiego stanu.
  • Level 11  
    Tak, po wifi jest dobrze, nie zrywa poł±czenia ale jest wysoki ping i błędy się nie zmieniaj± aktualnie przy poł±czeniu 16h jest 99 błędów ES i 66 błędów SES. No i wiadomo przez wifi zaniżona jest prędko¶ć.
    Maj±c na my¶li wysoki ping czyli nie schodzi poniżej 80-90 niezależnie od serwerów.
  • Level 29  
    Po wifi jest ok dlatego że samo w sobie ma mniejsz± wydajno¶ć, wysokie pingi mog± ¶wiadczyć o dużym szumie w eterze(co też przy okazji sprawdĽ).

    Poł±czenia przez wifi s± wolniejsze, mniej obci±żaj± ł±cze samo w sobie i tym samym nie powoduj± jego rozł±czania.
  • Level 11  
    Opisałem problem na forum orange i dostałem odpowiedz odno¶nie tych filtrów.
    "Jak posiadasz telefon analogowy to w tedy się stosuje filtry" oraz
    "Problem jest na linii pierwsze reset routera do fabryki i ponowna konfiguracja"