Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[VBA] Łączenie procedury i funkcji

swiezak_ 27 Lut 2016 12:47 2802 34
  • #1 27 Lut 2016 12:47
    swiezak_
    Poziom 5  

Witam,

Po kilku dniach spędzonych na różnych stronach poświęconych programowaniu w języku VBA postanowiłam poprosić specjalistów o pomoc, bo nie mam pomysłu jak sobie z tym poradzić. A czasu na wykonanie zadania pozostało mi naprawdę niewiele. Dodam jeszcze standardowy tekst osób piszących o pomoc, że w temacie makr pisanych w vba jestem początkująca :)
    Otóż znalazłam makro które tworzy pliki o nazwie takiej samej jak arkusze w skoroszycie źródłowym a następnie wysyła każdy utworzony plik w oddzielnej wiadomości e-mail jako załącznik . I działa. Problem polega na tym, ze nazwy, które musza być użyte do nazwania plików zawierają niedozwolone znaki
    .
    Znalazłam funkcje , która usuwa niedozwolone znaki ale zupełnie nie potrafię sobie poradzić i połączyć wszystkiego razem
    Stad goraca prośba o pomoc

procedura:

Kod: vbscript
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

funkcja:

Pozdrawiam

0 29
  • Pomocny post
    #2 27 Lut 2016 15:24
    marcinj12
    Poziom 40  

Lista niedozwolonych znaków dla nazwy pliku w Windowsie jest krótsza, w dodatku domyślnie nie można niektórych z nich wstawić jako nazwy arkusza, więc finalnie można ją skrócić jeszcze bardziej. Możesz sobie sprawdzić listę i wstawić własne znaki.
    Pełen przykład poniżej:

0
  • #3 27 Lut 2016 17:20
    swiezak_
    Poziom 5  

dziękuje, zapomniałam jeszcze dodać najważniejszego mam makro, które w pierwszym kroku w pliku źródłowym (o nazwie Arkusz1) tworzy arkusze, do których kopiuje wiersze wybierane po wartości z kolumny A z arkusza1.
    Problem polega na tym, ze nazwy w kolumnie A czasami sa dłuższe niż 31 znaków i wywala mi bład w tej linijce:
    temp.name = ark.Cells(i, 1)

Całość na ta chwile wyglada nastepujaco: