Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odwrócone wahadło ze starej drukarki - pytania początkującego

27 Lut 2016 13:45 642 4
  • Poziom 2  
    Witam,

chciałbym zbudować wahadło odwrócone ze starej drukarki HP. Jako, że jestem kompletnym nowicjuszem, mam kilka pytań.

Silnik z drukarki operuje na zasilaniu 32V, takie samo napięcie wyjściowe ma też zasilacz dołączony do drukarki (jestem zmuszony użyć zasilacza z drukarki, z racji tego, że nie mam innego zasilacza o podobnej mocy).

Do sterowania kierunkiem obrotu silnika chciałbym użyć relay switcha (Dwukanałowy moduł przekaźników RM5 z izolacją optoelektroniczną 5V 10A/125VAC na np. technovade.pl). Co oznacz ten napis na izolacji 10A 30VDC? Napięcia maksymalne to 30V, gdy natężenie wynosi 10A? Czy niezależnie od natężenia, maksymalne napięcie obsługiwane przez ten relay to 30V DC?

Drugie pytanie dotyczy tego jak kontrolować prędkość z jaką działa silnik? Relay (zgodnie z moim rozumieniem) pozwala na kontrolowanie czy prąd płynie na danym styku czy też nie. Połączenie dwóch relay'ów pozwala na sterowanie w którym kierunku i czy w ogóle obraca się silnik. Jak wobec tego kontrolować prędkość obrotów (chciałbym, by prędkość obrotów była automagicznie obliczana przez Arduino, a nie manualnie zmieniana np. potencjometrem).

Mam coś takiego jak dwukanałowy sterownik silników L293D, czy to pozwoli na sterowanie prędkością obrotów silnika. Jeśli tak, to czy mogę tym także sterować kierunkiem obrotów bez użycia relay'a?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Specjalista - urządzenia lampowe
    artur513 napisał:
    Silnik z drukarki operuje na zasilaniu 32V, takie samo napięcie wyjściowe ma też zasilacz dołączony do drukarki

Silnik aby nie jest krokowy?

artur513 napisał: