Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik, Deutz, BF6L913, - Kolejność Pierścieni

raid 27 Lut 2016 13:47 1206 7
  • #1 27 Lut 2016 13:47
    raid
    Poziom 8  

    Witam.
    Posiadam Silnik Deutz BF6L913, 104 KW chłodzony powietrzem z 1996 roku. Pracuje on w Opryskiwaczu samojezdnym Matrot.
    Obecnie jest remontowany na podzespołach Goetze.

    Problem pojawił się kiedy otworzyłem nowe zestawy pierścieni... Oryginalne zestawy zafoliowane Deutz. Pierwszy od góry chromowany trapezowy dwustronny, drugi trapezowy dwustronny z wcięciem wewnętrznym górnym i trzeci zgarniający olejowy.
    Jestem w szoku bo na starych tłokach trapezowy z wcięciem wewnętrznym był pierwszy od góry!! A chrom trapez. w środku. Silnik nie był nigdy remontowany!!
    Z ciekawości kupiłem dodatkowo zestaw pierścieni Goetz do tego silnika na jeden gar. Papierowe opakowanie i każdy pierścień jest w kopercie z instrukcją montażu. Tutaj producent każe pierścień trapezowy z wcięciem wewn. górnym montować jako pierwszy od góry.!!! a trapez. chrom w środku.
    Przyznam, że zgłupiałem...

    Po włożeniu nowych pierścieni w tuleję nominalną Goetz luzy na zamkach są nastepujące:

    1. chrom trapez dwustronny ( 0,9mm) dlaczego taki duzy?
    2. trapez dwustronny z wcięciem wew górnym (0,35mm)
    3. olejowy (0,25)


    Silnik, Deutz, BF6L913, - Kolejność Pierścieni Silnik, Deutz, BF6L913, - Kolejność Pierścieni



    Jaka jest kolejność montażu dwóch pierwszych pierścieni.

    Nowy zestaw pierścieni Goetze składa się z trzech. 2,94mm/3,0mm/3,5mm

  • #3 27 Lut 2016 18:01
    raid
    Poziom 8  

    Witam,
    z serwisówki wynika tylko, że dla bf6l913 /c drugi pierścień też ma być trapezowy podobnie jak pierwszy.

    Silnik, Deutz, BF6L913, - Kolejność Pierścieni

    Ja mam dwa trapezowe dwustronne w tym jeden z wewnętrzną fazą góra.

  • Pomocny post
    #4 27 Lut 2016 20:04
    wal-ker
    Poziom 29  

    Poczytaj troche o pierscieniach minutowych(minutenring).i skręceniu pierscienia.Pierscien minutowy (z fazką ) jako drugi.. Napisem TOP do góry w strone komory spalania.Napis jest wazny bo bywają pierscienie z górna i dolną fazką(skręcanie dodatnie i ujemne).
    Jak sie dobrze przyjzysz temu pierscieniowi to zauwazysz ze jego powierzchnia pracujaca z cylindrem nie jest płaska(prostopadła do dolnej i górnej jego płaszczyzny ale lekko pod katem (oczywiscie w tym przypadku przy trapezowym przekroju pierscienia mowimy o kącie do płaszczyzny cylindra) Taki pierscien jest jakby,, plasterkiem" stożka.Pierscien naprezony w cylindrze przyjmuje dzieki fazce kształt lekko ,,lejkowaty". Jak przychodzi cisnienie gazów spalania wypłaszcza sie w rowku i uszczelnia płaszczyzna dolną rowek pierscieniowy co zapobiega penetracji oleju nad pierscienie i co za tym idzie do komory spalania.
    Z kolei fakt ż pierscien nie przylega całą plaszczyzną zewnetrzna do cylindra no bo jest pod lekkim kątem i pracuje krawędzią powoduje że taki pierscien szybko sie dociera do cylindra (bo mała na początku powierzchnia styku) i szybciej jest,,dotarty" czyli szczelniejszy.Dodatkowo to że pracuje on ,,krawędzia" powoduje lepsze zgarnianie oleju z gładzi cylindra.To szybsze docieranie dało mu nazwe ,,minutowy"

  • #5 28 Lut 2016 00:20
    raid
    Poziom 8  

    Dziękuję za pomoc. Poczytałem i to nawet sporo.
    Udało mi się zidentyfikować zakupione pierścienie Goetze. Załączyłem katalog. Może komuś się przyda..

    08-744700-00 to numer zestawu pierścieni.

    Wg. katalogu pierścień trapezowy z fazą górną powinien być zamontowany jako pierwszy od góry tłoka! Posiada oznaczenia : 008;IF;MO;P;KV1 gdzie:

    008 - to pierścień kompresyjny trapezowy
    IF - faza wewnętrzna strona górna
    MO - zawierający cząstki molibdenu
    P - fosforowany
    KV1 - żeliwo ciągliwe

    Natomiast pierścień drugi jest oznaczony tak: 009;CR;P;IKA

    009 - pierścień trapezowy o czole stożkowym
    CR - chromowany
    P - fosforowany
    IKA - żeliwo szare


    Silnik, Deutz, BF6L913, - Kolejność Pierścieni Silnik, Deutz, BF6L913, - Kolejność Pierścieni Silnik, Deutz, BF6L913, - Kolejność Pierścieni Silnik, Deutz, BF6L913, - Kolejność Pierścieni Silnik, Deutz, BF6L913, - Kolejność Pierścieni

  • Pomocny post
    #6 28 Lut 2016 09:49
    wal-ker
    Poziom 29  

    No cóz to pewnie dobry material na wywody akademickie.Moze producent ma powody by tak ustalać kolejność pierscieni.Generalnie przyjmuje sie że minutowy to także wpomagający pierscien zgarniający olej.Więc jego pozycja powinna byc jako druga.W dieslu tez jako drugi bo ze względy na wyższe cisnienia gazowe nad nim powinien byc jeden pierscien który jakby zmniejsza parcie gazow.
    Inni twierdza że dwa pierscienie zgarniające powodują że górny pracuje na sucho.(niezupełnie bo dzieki temu że płaszczyzna slizgowa pierscienia jest pod kątem to przy ruchu w gore film olejowy dostaje sie w szczeline między pierscien i cylinder i przeslizguje sie nad nim.) Zresztą dzisiejsze pierscienie chromowane czy z domieszkami molibdenu pracuja dobrze smarowane i chłodzone tylko paliwem.

  • #7 28 Lut 2016 10:14
    wal-ker
    Poziom 29  

    Tak mi teraz wpadło... dla prawidlowej pracy piersienia minutowego wazna jest wartosc luzu w rowku( no bo on sie tam,,pręży"). Dlatego serwisówki podawaja jego wartosc,w tym przypadku 0,3 (strona 191 w przegladarce). Spawdz może wtedy sprawa sie definitywnie rozwiąże... .

  • #8 28 Lut 2016 21:50
    raid
    Poziom 8  

    Sprawdzałem.
    Goetz podaje, że dla tego typu 0,2 max.

    Myślę, że sprawa jest rozwiązana.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME