Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zasilacz APS-227 przeróbka na prostownik

tomeczekokok 27 Feb 2016 15:43 1536 10
  • #1
    tomeczekokok
    Level 14  
    Witam wszystkich

    Jak przerobić zasilacz APS-227 na prostownik do motocykla?.




    Pozdrawiam
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #3
    tomeczekokok
    Level 14  
    Dzięki Gieronimo. Tak przerobiłem ale pojawił się inny problem. Zasilacz wyłącza mi się pod dużym obciążeniem.
  • #4
    A.Gieronimo
    Level 35  
    Jakie napięcie ustawiłeś ??
  • #5
    tomeczekokok
    Level 14  
    Ustawiałem 13V. Przy zapalaniu motocykla wyłącza mi się a miał służyć jako rozruchowy. Bezpiecznik w motocyklu jest na 30A.
  • Helpful post
    #6
    A.Gieronimo
    Level 35  
    Żaden zasilacz tego nie wytrzyma, rozrusznik podczas startu pewnie i z 50A sobie przez ułamek sekundy pobiera. Bezpiecznik 30A wytrzymuje, nawet 60A wytrzyma kilka sekund.
    Najpierw piszesz prostownik a teraz wyskakujesz z rozruchem, i wszystko jak krew w piach. Kup sprawny akumulator, będzie taniej, szybciej i 3 lata spokoju, no chyba że ktoś ma w du... i stoi całą zimę zamiast doładować, to i po roku będzie do wywalenia.
  • #7
    tomeczekokok
    Level 14  
    Znalazłem inny sposób. Wyprowadziłem przewody i wtyczkę na zewnątrz. Będę odpalał go z ogniw modelarskich li-pol 3s turnigy hc 5000mAh. Aku jest jeszcze dobry tylko jak moto zimne to zanim odpale to wydoje go do końca i potem i tak już nie chce zapalić bo ma za mały ładunek na iskrę.
  • #8
    A.Gieronimo
    Level 35  
    No to jest skopane coś innego :
    -po pierwsze, sprawny akumulator może spokojnie kręcić kilka minut (chociaż to kuriozum).
    -po drugie, to nie alaska tylko Polska, czy jest -5 czy 20 sprawny motor ma palić od kopa a nie chechłać do wyładowania akumulatora.

    Ja wiem, 40 lat temu ogniska pod ciężarówkami miały swój niepowtarzalny urok, - ale nie róbmy sobie jaj.
  • #9
    tomeczekokok
    Level 14  
    CBR 600 ma do regulacji gaźniki poza tym mam ją od niedawna i jeszcze nie wyczułem jak mam ją palić :D (przyzwyczajenie do wtrysków)

    Akumulator który tam jest ma 8Ah. Kręci kilka minut a potem nawet jak kręci to nie chce zapalić bo za mało ładunku na zapłon. Ostatnio tak miałem, kręcił jeszcze ale nie gadał a jak do aku od auta się wpiołem zapaliła od strzała.
  • #10
    A.Gieronimo
    Level 35  
    Sprawdź spadki napięć na zasilaniu modułu zapłonowego i masę na silniku.
    Przerwa na świecy ?
    Poza tym, moduł oryginalny czy chiński ? może ma złe wyprzedzenie przy odpalaniu, "elektroniki" mają na "zapłon" inny kąt wyprzedzenia jak do pracy, kto wie co chińczyk tam ustawił.
  • #11
    tomeczekokok
    Level 14  
    Stary Dzięki, już jest dobrze. :).

    Okazało się, że nie umiałem zapalać gaźnikowca:P. Wczoraj bodajże za 4 kręceniem na zimnym już ją odpaliłem a w zapasie mam TURNIGY HC 3S 5Ah i idzie prostownik 12V 120A więc już brak prądu mi nie grozi:D

    Dzięki za pomoc

    Pozdrawiam