Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Lanos - Zawór egr i wężyk

27 Lut 2016 18:58 2052 8
  • Poziom 6  
    Witam.
    Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem samochodu Daewoo Lanos 1.6 16v.
    Zaraz po kupnie samochodu padła mi uszczelka pod głowicą, uszczelka została wymieniona,głowica splanowana i zostały wymienione uszczelniacze zaworowe.
    Jak się okazało lanos bierze olej w ilości około 1 litr na 1000 km, ale w ostatnim czasie okazało się że po przejechaniu kolejnego tysiąca ubyło około 0,5 litra.
    Dzisiaj zauważyłem że jakimś przypadkiem spadł (nie wiem kiedy) taki cienki wężyk z zaworu EGR. Czy to ma może coś wspólnego z ubywaniem oleju, a co ten wężyk ma za zadanie ?, do czego on służy czy go podłączyć .
  • Poziom 35  
    Czy przed remontem silnik też brał Ci olej w takiej ilości. Sprawdź, czy nie masz wycieków z silnika i czy nie jest zapchana tzw. odma. Czy silnik dymi na niebiesko.
  • Poziom 10  
    Częstym błędem jest robienie samej góry silnika nie myśląc o dole.
  • Poziom 10  
    W ceramizery bym się nie bawił, sam to raz zastosowałem i efekt był taki, że zredukował może zużycie oleju do 10%. Po wymianie oleju wszystko wróciło do "normy" niestety. Jak chce się bawić w gęściejszy olej może zalać Platinum 20W50.
    Odpala na mrozie -20, sprawdzone z doświadczenia. Zużycie jest mniejsze o jakieś 30%, oczywiście zależy z jakiego się by przesiadał. Co do kupowania dołu silnika, jeśli blok, wał i tłoki są ok to nie widzę potrzeby. Tym bardziej, że to takie kupowanie kota w worku i czasami może wyjść podwójny koszt.
  • Poziom 6  
    Czy przed remontem silnik brał olej na to nie zwróciłem uwagi ponieważ po przejechaniu około 300 km padła mi właśnie uszczelka pod głowicą.
    Wycieków z silnika nie mam ,odma nie jest zapchana ale zbiera się w niej jakiś biały syf, silnik może delikatnie jak jest zimny dymi na niebiesko a jak złapie swoją temperatur to już nie.
  • Poziom 14  
    Na miejscu kolegi sprawdziłbym ciśnienie w cylindrach i zrobił próbę olejową (ponowne sprawdzenie ciśnienia po wlaniu do cylindra niewielkiej ilości oleju).
    Jeśli wskazania będą się znacznie różniły to niestety do robienia pierścienie.

    Przy braniu litra oleju na 1000 km silnik powinien dość wyraźnie kopcić.

    Jeśli nie kopci a oleju ubywa w takiej ilości to albo jest gdzieś wyciek, albo olej dostaje się do płynu chłodzącego mimo wymiany uszczelki. Może to być skutek niedbałości przy wymianie uszczelki lub trafienie na wadliwą uszczelkę (sam to kiedyś miałem).
  • Poziom 6  
    Ale jeśli by się olej dostawał do płynu chłodzącego to myślę że by było ta zauważalne w zbiorniczku wyrównawczym.