Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 2003r 115KM AZM LPG - obroty same się zwiększają

Zaf123 27 Lut 2016 19:57 1791 10
  • #1 27 Lut 2016 19:57
    Zaf123
    Poziom 5  

    Witam
    Mam problem z moim passatem i jak na razie żaden mechanik nie może sobie z tym poradzić a problem mam taki:
    Na benzynie i na LPG gdy dojerzam np do skrzyżowania obroty 2000 wbijam na bieg jałowy a obroty parę sekund pozostają np na 1700 lub się same zwiększają świeci mi się non stop ESP i check błędy na vag wyświetlają się takie
    Benzyna :
    17549 Oblczanie mocy wartość nieprawdopodobna brak osprzętu
    16555 System bogata dawka paliwa

    na LPG
    17549 Oblczanie mocy wartość nieprawdopodobna brak osprzętu
    16555 System uboga dawka paliwa

    Wymieniona została :
    Przepustnica, przepływomierz powietrza, rury plastikowe od przepływomierza do przepustnicy i do odmy, wszystkie wężyki od podciśnienia, uszczelnienie kolektora, świece, Kable zapłonowe
    Zostały sprawdzone przez elektronika wszystkie sondy są OK

    Czy ktoś miał takie objawy co muszę zrobić żeby normalnie pracował na benzynie i na LPG mechanicy każą wymieniać następne części i to nie pomaga co może być przyczyną takich objaw ???? :?: :?: :?: :cry:

    0 10
  • #2 27 Lut 2016 20:20
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Zaf123 napisał:

    16555 System bogata dawka paliwa

    na LPG

    16555 System uboga dawka paliwa

    I nic to mechanikom nie mówi??
    Podaj wartości MAFa na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku bez obciążenia i dobrze byłoby zmierzyć w takich samych warunkach podciśnienie w kolektorze ssącym.

    0
  • #3 28 Lut 2016 09:00
    Zaf123
    Poziom 5  

    Ja w sprawie mechanicznej jestem laikiem samochód oddawałam do 3 warsztatów a ostatnio sprawdzał mi je elektronik który pracuje pracuje w ASO VW i przepływomierz podmieniał na nowy orginalny vw i dalej były te objawy powymieniał uszczelki pod kolektorem posprawdzał sondy i mówił że to jest wszystko sprawne na 100%
    tylko mówił że ma problem z częściami na podmianę żeby sprawdzić czy to akurat ta cześć i mówił że może być walnięte:

    Listwa wtrysków z wtryskami
    Cały kolektor (mówił że mogą się klapki w kolektorze nie otwierać )
    Cały komputer

    Tylko on przypuszcza że te rzeczy mogą być uszkodzone
    Może znacie jakiś warsztat w krakowie który by poradził sobie z taką usterką i żebym nie musiał nie potrzebnie kupować części bo już trochę wydałem na części i na diagnozy ???? :cry:

    0
  • #4 28 Lut 2016 09:25
    jurekk55
    Poziom 35  

    Zaf123 napisał:
    co muszę zrobić żeby normalnie pracował na benzynie i na LPG


    Zgłosić się do kogoś kto rozwiąże problem z długoterminową adaptacją.

    Zaf123 napisał:
    mechanicy każą wymieniać następne części


    Co za problem? Będą wymieniać na własny koszt , niech wymieniają , byle na oryginały. Będziesz miał odświeżone auto.

    Zaf123 napisał:
    Listwa wtrysków z wtryskami


    W to uwierzę , jeśli mówił o wtryskach gazowych.Sprawdź klasyfikację wtrysków , czy są przeznaczone do mocy i pojemności AZM. Dodatkowo optymalna mapa wtrysku , a nie minimalizowanie dawki gazu bo bije po kieszeni.

    Zaf123 napisał:
    Cały komputer


    Raczej jego fragment z oprogramowaniem obejmującym wartości adaptacyjne.Problem z dostosowaniem wartości nie stanowi podstawy do wymiany.Ale jest możliwość uszkodzenia, która powinna zostać wyłapana w diagnozie.

    0
  • #5 28 Lut 2016 09:46
    Zaf123
    Poziom 5  

    Zapomniałem dodać że samochód zakupiłem (sprowadzony ze Szwajcarii) na początku roku został wymieniony rozrząd i wszystkie płyny i to co było jeszcze do wymiany (i mój błąd że po wymianie rozrządu nie pojeździłem nim trochę ) tylko założyłem od razu LPG.
    I przed założeniem LPG też był ten problem tylko mechanik myślał że jest padnięta pompa ABS bo świecił ESP (nie działał) dopiero później za czołem się wgłębiać w temat i wyszło że to nie ABS tylko poważniejsza usterka.
    A Elektronik który pracuje w ASO sprawdzał go cały czas na benzynie bo (jak można ustawić dobrze LPG jak nie działa dobrze na benzynie ) i wtryski z listwą kazał wymienić od benzyny a z dostępnością części może podmienić tylko te które ma na magazynie...
    Jeśli ktoś zna dobrego mechanika który może sobie z tym poradzić proszę o dane do kontaktu może być nawet okolice krakowa !!!

    0
  • #6 16 Mar 2016 13:47
    Zaf123
    Poziom 5  

    Witam
    po wymianie paru rzeczy pozostaje błąd

    17549 Oblczanie mocy wartość nieprawdopodobna brak osprzętu

    czy to może być czujnik położenia wału ???

    bo cały silnik jest na 100% szczelny nie dostaje lewego powietrza

    1
  • #7 28 Mar 2016 11:52
    Zaf123
    Poziom 5  

    Witam mam pytanie po adaptacji przepustnicy w jakim zakresie powinna być ustawiona bo unie jest 15% i 85% czy to jest ok ???

    0
  • #8 28 Mar 2016 12:01
    kamil win
    Poziom 11  

    a sprawdz czujnik sterowania komuperem silnika.

    Dodano po 1 [minuty]:

    a silniczek krokowy sprawdzony?

    0
  • #9 28 Mar 2016 13:28
    lemmak
    Poziom 20  

    Zaf123 napisał:
    cały silnik jest na 100% szczelny nie dostaje lewego powietrza

    To jedno mamy z głowy.
    Zaf123 napisał:
    Przepustnica, przepływomierz powietrza, rury plastikowe od przepływomierza do przepustnicy i do odmy, wszystkie wężyki od podciśnienia, uszczelnienie kolektora, świece, Kable zapłonowe

    Do kompletu brakuje czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym - o nim nic nie było.
    ladamaniac napisał:
    Podaj wartości MAFa na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku bez obciążenia i dobrze było by zmierzyć w takich samych warunkach podciśnienie w kolektorze ssącym.

    I to jest ważna porada.
    Przepustnica przeszła procedurę adaptacji to można dać jej spokój (była podmieniana).
    Wtryskiwacze źle pracujące dałyby ślad w pracy sondy - a z tym nie masz kłopotu.
    Pozostaje sprawdzić klapki w kolektorze i czujnik podciśnienia.
    Sprawdzenie klapek myślę, że nie będzie problemem. Czujnik nr. Bosch 1 993 226

    0
  • #10 28 Mar 2016 13:52
    kamil win
    Poziom 11  

    No i kolega nawet ułatwił bardziej poradę. Powodzenia

    0
  • #11 27 Kwi 2016 19:36
    Zaf123
    Poziom 5  

    SUKCES
    Problem rozwiązany (przez przypadek )
    Ale przede wszystkim muszę podziękować panom mechanikom ( 7 warsztatów żaden sobie z tym problem nie poradził ale kasę brali )
    Panowie i panie w naszym kraju (Małopolsce okolice Krakowa ) nie ma prawdziwych mechaników są sami podmieniacze części !!! jak by tak dalej było to musiał bym cały silnik wymienić każdy mówił co innego a jak nie dawał rady to mówił że ten samochód zajmuje mu za dużo czasu i żebym jechał do kogoś innego !!! Parę stówek poszło na podmiankę części które twierdzili że są uszkodzone a były ok i parę stówek poszło na robociznę za wymianę tych części !!
    A co się okazało poczytałem przez święta pogrzebałem na necie i co się okazało że przepustnica co była zamontowana była od innego modelu silnia 1,8T a do mojego była wogóle inna wiec kupiłem tą do mojego modelu silnika i problem znikł Powiedzmy sobie szczerze miałem farta ale jeśli mam kupować części i płacić za wymianę psełdo mechanikom to lepiej poświęcić kilka godz na przeglądniecie neta i samemu wymieniać przynajmniej kilka stówek zostanie w kieszeni !!!

    0
  Szukaj w 5mln produktów