Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH12 problem z podnoszoną osią

Megawe 27 Lut 2016 20:01 873 3
  • #1 27 Lut 2016 20:01
    Megawe
    Poziom 30  

    Witam,
    Volvo FH12 na resorach ma tylną oś opuszczaną przez siłownik hydrauliczny. Przy tej osi znajduje się skrzynka w której jest silnik elektryczny ( 1500W 24V ) zintegrowany z rozdzielaczem, pompą i plastikowym zbiornikiem na olej. Rozdzielacz ma tylko jedną cewkę elektryczną i plus na niej pojawia się gdy siłownik się wysuwa. Gdy siłownik chowamy to też chodzi silnik elektryczny ( ma stały minus ) i nie ma plusa na rozdzielaczu. Silnik elektryczny załącza się zarówno przy wysuwaniu jak i chowaniu siłownika.Silnik elektryczny załącza się zarówno przy wysuwaniu jak i chowaniu siłownika. Gdy wysuwany siłownik to chodzi silnik elektryczny i jest plus na rozdzielaczu problem jest w tym, że siłownik się nie blokuje po wyłączeniu pompy i rozdzielacza i samoczynnie się chowa. Siłownik się wysuwa i chowa tylko się nie blokuje gdy oś jest opuszczona.

    0 3
  • #2 27 Lut 2016 22:49
    kwantor
    Poziom 38  

    Więc masz wylatany ten rozdzielacz, lub jakiś elektrozawór nie zamyka drogi hydraulice w pozycji wysuniętej. Nie znam szczegułów tej instalacji. Na chłopski rozum, możesz to przepatrzeć i zrozumieć. Tłok wysunięty, ma być wypełniony olejem i odcięty od zasilania ciśnieniem, aby się nie cofał przez pompę i od powrotu do zbiornika (zapewne przez rozdzielacz i elektrozawory)

    0
  • #3 29 Lut 2016 17:10
    Megawe
    Poziom 30  

    Rozebrałem sterowanie hydrauliczne, pompa tłoczy olej przez kulkowy zawór jednokierunkowy do siłownika od strony wysuwania. Kulka trzyma olej i tłoczysko się nie chowa. Na cewce elektrozaworu mamy wtedy plus. Gdy chcemy opuścić tłoczysko (brak plusa na elektrozaworze) to olej płynie z drugiej strony siłownika i dodatkowo do tłoczka z iglicą, która naciska na kulkę i odblokowuje ten zawór. Bez ciśnienia oleju nie da się schować tłoczyska jak wszystko jest sprawne chociaż na nie działa duża siła.
    Po wyczyszczeniu siłownik się blokuje.

    0
  • #4 12 Sty 2018 18:11
    luktab
    Poziom 10  

    Witam koledzy, Temat może stary ale ja mam problem z osią w moim volvo taki ze gdy włączam zapłon oś idzie w górę, jest prawie w górze i nagle coś zgrzytnie i siłownik z powrotem się składa. Nie wiem co i gd z ie jako kabel, część kabli była ponadrywana że wsowek cześć lizna. Ogólnie samochód był kupiony z taką usterka ale skoro jest ta os to czemu by jej nie naprawić. Czujnik ten od cisnienia ten u dołu był napewno uszkodzony bo nie chodził ten mały bolczyk w czujniku i nie rozłączał po napompowaniu do fula ciśnienia. Może ma ktoś jakiś schemacik, fotkę ze swojego? Poprzedni właściciel wymienił taki przekaźnik ale bez skutku. Wiem tylko że na desce w auciw mam dwa włączniki od sterowabia osią, jeden z takim zabezpieczeniem do przesunięcia na wysokości kolana, drugi na desce wyżej po prawej na dwie pozycje przełączany. Pomożecie? Zdjęcia jeszcze przed porzadkami. Kable były w ten sposób podłączone, jest jeden jakiś biały diodą, oberwany, nie podłączony.

    0