Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vectra b 1.8 - Wymiana silnika - od czego zacząć

Denko od słoika 27 Feb 2016 22:32 4710 19
  • #1
    Denko od słoika
    Level 7  
    Witam, dopadła mnie potrzeba wymiany silnika w mojej Victori 1.8 ecotek, gdyż padła mi uszczelka pod głowicą, a że w silniku zdało się już słyszeć stuki i puki to taniej wyjdzie mnie wymiana całego silnika! Akurat tak się składa iż mam potrzebny silnik za grosze z pewnego źródła. I teraz pytanie , poradźcie od czego zacząć ? wyjąć silnik wraz ze skrzynią ? (niestety automat). Wymieniałem już silniki w hondzie, niestety o oplu nie mam pojęcia. A może ma ktoś jakąś foto relację ? lub opis ? Za wszelką pomoc będę dozgonnie wdzięczny ! dam córkę i połowę królestwa !
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #3
    Denko od słoika
    Level 7  
    :D nie mam takowej :) ... ale w sumie teraz naszła mnie myśl. Może bardziej opłaca się po prostu wymienić tą uszczelkę ? Sytuacja była następująca : pojechałem na zakupy do bajderonki, po czym wracając wstąpiłem do znajomej i czekając w aucie za nią usłyszałem pssss i nagle z nawiewów buchnęła para. Spojrzałem pod auto i widzę sporą kałużę, oddałem auto do mechanika który stwierdził że poszła nagrzewnica i ją wymienił. Po czym następnego dnia dzwoni że poszła mi uszczelka pod głowicą i vectra "robi straszne ciśnienie" (cokolwiek to znaczy). Pytam ile naprawa ... 1k, więc kazałem mu to olać i auto przyprowadziłem do domu. Teraz pytanie ... co wg was będzie lepszą opcją ? zdjąć głowicę , dać do sprawdzenia i splanowania i montować ? czy wymieniać cały silnik ? Nie jestem w stanie stwierdzić czy wcześniej on mi się nie przegrzewał gdyż nie zwracałem uwagi na wskazówkę od temperatury (lub nie rzuciła mi się w oczy zbyt wysoka temp) aczkolwiek tego dnia przejechałem może z 1.5km. I teraz nie wiem czy wymiana uszczelki ma sens ? czy mogło się tam zpsóć coś poważniejszego ? AA i skoro już tak tu "gadamy" to jest jeszcze jeden problem, a mianowicie gdy auto rozgrzeje się do temp roboczej i np zgaszę silnik to jeśli w ciągu powiedzmy 15 min (15 min w których on ostygnie do jakiejś tam temp) nie odpalę go ponownie to później muszę czekać aż całkiem ostygnie bo inaczej nie odpali w ogóle - jakieś pomysły ? komp pokazuje wyłącznie błąd sondy lambda który od czasu do czasu się zapala , aczkolwiek spalanie jest hmm w normie (nawet bardzo dobre).


    a i jeszcze jedno, dodam od kiedy odebrałem auto od mechanika to kapanie spod auta nie występuję, natomiast gdy auto się rozgrzeje to woda ze zbiorniczka zaczyna gulgotać... i miało to miejsce tylko raz gdy wracałem od mechanika, ale auto nie zdążyło się jeszcze rozgrzać do wyjściowej temp gdyż cała podróż trwała może z 7 min... od tego czasu nie odpalałem. Zatem co radzicie ? Kurcze szkoda mi tego autka bo blacharsko jest igiełka ... absolutnie zero oznak korozji.
  • #4
    luk4005
    Level 13  
    Jeśli masz pewny silnik i za grosze to ja bym pokusił się o wymianę, kilka godzin pracy przy w miarę dobrych warunkach warsztatowych i zrobione. Jeśli to automat zapewne trzeba będzie przełożyć koło zamachowe z starego silnika. Z doświadczenia wiem , sam silnik najłatwiej wyjąc do góry, a razem ze skrzynią to w dół. Pozostaje kwestia wyboru jak jest łatwiej w danym aucie.
  • #5
    Daro122
    Level 31  
    W vectra b ten silnik nie jest tak łatwo wyjąć a z automatem lepiej wyciągać całość , roboty trochę jest .
  • #6
    ociz
    Moderator of Cars
    Przeciwnie, z automatem jest łatwiej sam silnik wyciągnąć niż z manualną skrzynią.
  • #7
    Denko od słoika
    Level 7  
    hmm w sumie grosze 600 zl wyłają u mnie za goły silnik. I nie mam warsztatu wiec musiałbym wykąbinować jak to zrobić, no i niestety nie mam żurawia co dodatkowo komplikuje sprawę, a mechanik za wymianę + płyny zawołał 1k . Wymiana samej uszczelki wydaje się prostsza i tańsza, Kurcze nie wiem co robić.
  • #8
    szymon198312
    Level 30  
    A jaka masz pewność że to uszczelka głowicy? Bo przecież w aucie jest wiele innych możliwych przyczyn ciśnienia w układzie i grzania się silnika
  • #9
    Denko od słoika
    Level 7  
    Tak jak pisałem to zdiagnozował mechanik.
  • #10
    szymon198312
    Level 30  
    Jakie ciśnienie sprężania? ogrzewanie działa prawidłowo? Termostat nie zablokowany? Wykryte spaliny w układzie chłodzenia? Na jakiej podstawie to stwierdził? Tylko po ciśnieniu w układzie? Może być tak, że wcale nie trzeba tego robić
  • #11
    Denko od słoika
    Level 7  
    Niestety tego Tobie nie powiem bo takiej inf mi nie udzielili, pytałem kilka razy czy to na pewno uszczelka. Mechanik odpowiedział tak na milion procent, co do ogrzewania to nie wiem bo jechałem nią tylko od mechanika i od tego czasu jej nie odpalam, jedyne co to jak wjechałem na podwórko to spod maski leciały kłęby pary wodnej.
  • #12
    szymon198312
    Level 30  
    Kupiłem ostatnio e46 z silnikiem m52. Kupiłem jako z uszkodzona uszczelka głowicy. Tak zdiagnozowal jakiś warsztat. Naprawa zajęła 30 minut. Wymian termostatu plus wymiana zbiorniczka który pękł od ciśnienia. Silnik chodzi idealnie
  • #13
    Denko od słoika
    Level 7  
    hmm w sumie ... mówisz że termostat powoduje ciśnienie ? Wcześniej auto grzało ale hmm nie tak jak powinno a do tego gdy na zewnątrz był mróz to grzało jeszcze gorzej. aa i dodam że auto nie kopci na biało a w oleju nie ma wody tzn kremu...
  • #14
    szymon198312
    Level 30  
    Ja tylko sugeruje zweryfikować czy termostat jest dobry i czy pompa wody pompuje odpowiednio
  • #15
    Denko od słoika
    Level 7  
    oka a jakiś pomysł jak zweryfikować tą pompę ?
  • #16
    szymon198312
    Level 30  
    Wyjmij termostat i uruchom silnik bez. To pierwszy krok jaki możesz zrobić. Silnik będzie niedogrzany dlatego jazda bez termostatu nie polecana. Zobacz jak się grzeją przewody. Powinny grzać się razem z chłodnica. Jeśli silnik na wolnych obrotach dostanie temperatury to po dodaniu gazu temperatura powinna spaść jeśli pompa jest dobra. Układ musi być odpowietrzony
  • #17
    Denko od słoika
    Level 7  
    Strasznie ciężko idzie odkręcenie termostatu , tak więc niemożliwym by mechanik wcześniej to sprawdził.
  • #18
    szymon198312
    Level 30  
    Jak widzisz po niektórych trzeba sprawdzić samemu
  • #19
    Denko od słoika
    Level 7  
    Jak widać mechanik oparł swoją diagnozę wyłącznie na tym że woda się gotuje. Twoja teoria jest coraz bardziej prawdopodobna, za cholerę nie mogę odkręcić termostatu, jutro wyczaje lepsze klucze i dam znać czy to on jest winien.
  • #20
    Denko od słoika
    Level 7  
    sprawa ma się tak : zalewam układ wodą , auto rozgrzewa się... oba węże robią się ciepłe po czym ze zbiorniczka wylewa się woda pod dość poważnym ciśnieniem... Uszczelka, tak więc zabieram się za demontaż głowicy.