Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 114 380 2003 - skrzynia biegów 4 bieg

28 Lut 2016 09:14 1359 6
  • Poziom 2  
    Witam!
    Mam problem ze skrzynią biegów w SCANI 114 380 2003 skrzynia 6 z połówkami, problem polega na tym że gdy jadę i chce zredukawać z 5 na 4 to słychać zgrzyty i bieg nie wchodzi, wchodzi dopiero gdy sie prawie zatrzymam, prosze o poradę co to może być i jakie będą ewentualne koszty naprawy, reszta biedów wchodzi normalnie. Jestem załamany gdyż mam to auto od niedawna. pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 15  
    Czy przy zmianie z 2 na pierwszy jest ten sam objaw? bo jeśli tak to synchronizator do wymiany.Koszt kompletnego synchronizatora to ok 1500zł plus robocizna ok drugie tyle.
  • Poziom 16  
    Synchronizator skończony na 100%, także czeka Cię naprawa skrzyni.
  • Poziom 38  
    Potwierdzam, stosując podwójne wysprzęglanie i między gaz, możesz redukować. Trzeba myśleć i czuć dopasowanie obrotów do prędkości. Czyli skręcić radio :)
    Kiedyś skrzynia biegów synchroniczna, to była rzadkość. Wiem, bo jeżdziłem.
  • Poziom 30  
    Miałem napisać coś podobnego ale kolega mnie ubiegł.Ja uczyłem się jazdy na pojazdach za wschodniej granicy CCCP(ale nie jezdzę zbyt ekonomicznie :| )
  • Poziom 38  
    szaman108 napisał:
    Miałem napisać coś podobnego ale kolega mnie ubiegł.Ja uczyłem się jazdy na pojazdach za wschodniej granicy CCCP(ale nie jezdzę zbyt ekonomicznie :| )
    Zaczynałem na uralach i ziłach, te akurat miały skrzynie synchroniczne:) :sm9: Ale taki autobus jelcz np, miał skrzynię dentystyczną.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    maher440 napisał:
    Czy przy zmianie z 2 na pierwszy jest ten sam objaw? bo jeśli tak to synchronizator do wymiany.Koszt kompletnego synchronizatora to ok 1500zł plus robocizna ok drugie tyle.


    Na pewno nie skończy się jedynie wymianą synchronizatora. Jak już skrzynia będzie rozebrana to obowiązkowo łożyska, pompa oleju, kpl. uszczelnień na skrzynię oraz na tłoki od przekładni zakresów oraz połówek itp.
    Zrobi się z tego kwota bliska 5 cyfrowej. No chyba, że kleimy na gumę do żucia.