Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Amperomierz i bocznik - wskazania

28 Lut 2016 10:33 2247 14
  • Poziom 9  
    Witam zamówiłem na aukcji allegro amperomierz z bocznikiem 50A......bocznik montowany na minusie bo to chińczyk i inaczej się nie da,gdyż jeszcze jest voltomierz......
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 43  
    Opór kabelków spowoduje zaniżenie wskazań. Wykonaj próbę przed zamontowaniem w aucie, przekonasz się czy zmiana będzie istotna czy można ją pominąć. Kabelki daj najgrubsze jakie można :)
  • Poziom 25  
    vodiczka napisał:
    Opór kabelków spowoduje zaniżenie wskazań

    Ogromny :!:
    makavelilive napisał:
    amperomierz z boCznikiem 50A

    makavelilive napisał:
    KABELIKI OD BOCZNIKA BEDA MIALY OKOLO 1 METRA.

    vodiczka napisał:
    Kabelki daj najgrubsze jakie można

    Przewód 1mm2 pomiędzy wyświetlaczem a bocznikiem wystarczy z palcem w .....
  • Poziom 43  
    Przy fabrycznym amperomierzu z bocznikiem masz rację, typowy opór wewnętrzny samego "ustrojstwa pomiarowego" to 1kΩ a nawet przy 50Ω kabelki o oporze 0,04Ω nie spowodują zauważalnego błędu.
    Inaczej będzie w przypadku gdy ktoś rozszerzy (zewnętrznym bocznikiem) zakres miliamperomierza o oporze wewnętrznym rzędu 0,5Ω lub mniejszym, tu jeżeli bocznik nie będzie połączony bezpośrednio z miliamperomierzem, opór "kabelków" ma znaczenie.
    Przerobiłem tak kiedyś miliamperomierz 600mA na amperomierz o zakresie 6A, pozostawiając jednocześnie pierwotny zakres.
  • Poziom 25  
    vodiczka napisał:
    Przy fabrycznym amperomierzu z bocznikiem masz rację, typowy opór wewnętrzny samego "ustrojstwa pomiarowego" to 1kΩ a nawet przy 50Ω kabelki o oporze 0,04Ω nie spowodują zauważalnego błędu.
    Inaczej będzie w przypadku gdy ktoś rozszerzy (zewnętrznym bocznikiem) zakres miliamperomierza o oporze wewnętrznym rzędu 0,5Ω lub mniejszym, tu jeżeli bocznik nie będzie połączony bezpośrednio z miliamperomierzem, opór "kabelków" ma znaczenie.
    Przerobiłem tak kiedyś miliamperomierz 600mA na amperomierz o zakresie 6A, pozostawiając jednocześnie pierwotny zakres.

    Tu jest "rozmowa" o pomiarze prądu ładowania akumulatora (bocznik 50A + wyświetlacz z z alegro) a nie laboratorium.
    makavelilive napisał:
    BOCZNIK MONTOWANY NA ------- OK ALE CZY BEDZIE PROBLEM JAK GO ZA MONTUJE NA MASIE NA WYJSCIU Z AKU

    Jeżeli dobrze zrozumiałem, to chcesz go podłączyć między akumulatorem a masą pojazdu?
    Jeżeli tak to spalisz bocznik przy pierwszym uruchomieniu rozrusznika.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 9  
    NIe,chce go zamontowac na wyjsciu juz na odbiorniki na instalacje(zalezy mi tylko jaki pobor mają urządzenia) tylko teraz takie pytanie w instrukcji montazu jest montaż na minusie----a u mnie z aku idzie bezposrednio na silnik i do karoserii---wiec faktycznie nie za bardzo gdzie sie jest wpiąc,a na plusie nie można?bo bylo by idealnie bo jeden idzie na rozrusznik a drugi na bezpieczniki...????
  • Poziom 19  
    Bocznik musi być na minusie w tej chińskiej konstrukcji.
    Po drugie prąd płynie z i do akumulatora a wskaźnik z aledrogo nie obsługuje prądu ujemnego.
    Dobre tu były mierniki wskazówkowe z zerem pośrodku skali.
  • Poziom 37  
    Bocznik 50A na kablu ujemnym od akumulatora to moim zdaniem poroniony pomysł.
    Prąd rozruchy to kilkaset A więc bocznik może się ładnie rozgrzać.
    Zaś bocznik to po prostu rezystor o bardzo małej oporności na której " odkłada się napięcie " i na tej podstawie jest obliczany prąd.
    Jak dla mnie to nie ma znaczenia czy będzie w gałęzi dodatniej czy ujemnej. Prąd płynie napięcie się odkłada i miliamperomierz mierzy. Najwyżej trzeba by zmienić polaryzację miliamperomierza by wskazania nie były ujemne. ( zamiana + z - ).
    Ale nie ryzykował bym wstawiania bocznika w obwody wysoko prądowe w aucie z obawy przed KUKU :D
    Nie wiem co chcesz mierzyć ale jak już to bym ograniczył się do danego obwodu. Pewnie jest oddzielna linia zasilająca z klemy + lub z listwy bezpieczników na klemie.
    Nie wiem jak tam masz i nie wnikam.
    To tak ja to widzę.
  • Poziom 9  
    zdzisiek1979 napisał:
    Bocznik 50A na kablu ujemnym od akumulatora to moim zdaniem poroniony pomysł.
    Prąd rozruchy to kilkaset A więc bocznik może się ładnie rozgrzać.
    Zaś bocznik to po prostu rezystor o bardzo małej oporności na której " odkłada się napięcie " i na tej podstawie jest obliczany prąd.
    Jak dla mnie to nie ma znaczenia czy będzie w gałęzi dodatniej czy ujemnej. Prąd płynie napięcie się odkłada i miliamperomierz mierzy. Najwyżej trzeba by zmienić polaryzację miliamperomierza by wskazania nie były ujemne. ( zamiana + z - ).
    Ale nie ryzykował bym wstawiania bocznika w obwody wysoko prądowe w aucie z obawy przed KUKU :D
    Nie wiem co chcesz mierzyć ale jak już to bym ograniczył się do danego obwodu. Pewnie jest oddzielna linia zasilająca z klemy + lub z listwy bezpieczników na klemie.
    Nie wiem jak tam masz i nie wnikam.
    To tak ja to widzę.


    z aku + wychadza 2 przewody jeden do rozrusznika drugi na listwe bezpieczników ale czy to cos daje jezeli rzekomo tego chinczyka nie można montować na plusie tylko na minusowym?
  • Poziom 37  
    Chyba źle cię zrozumiałem.
    Zapewne montujesz miernik co ma mierzyć prąd i napięcie.
    Coś takiego.
    Amperomierz i bocznik - wskazania
    A to tak zrobili że inaczej się nie da.
    Miałem na myśli sam bocznik i amperomierz bo na początku napisałeś ( bocznik i amperomierz ) a tu jeszcze woltomierz się znalazł.
  • Poziom 9  
    zdzisiek1979 napisał:
    Chyba źle cię zrozumiałem.
    Zapewne montujesz miernik co ma mierzyć prąd i napięcie.
    Coś takiego.
    Amperomierz i bocznik - wskazania
    A to tak zrobili że inaczej się nie da.
    Miałem na myśli sam bocznik i amperomierz bo na początku napisałeś ( bocznik i amperomierz ) a tu jeszcze woltomierz się znalazł.


    tak zgadza sie o taki własnie chodzi...zle to doprecyzowałem ale znalazłem jeszcze sam bocznik + apmeromierz-w opisie jest napisane ze jest dwukierunkowy ze moze byc podłaczony zarówno na plusie jak i na minusie to teraz zachodzi pytanie czy on (bocznik)bedzie mogł byc zamontowany miedzy aku "+" a bezpiecznikami?mi zalezy na tym zeby kontrolowac pobór odbiorników w instalacji co ile bierze itp
  • Poziom 37  
    Sam bocznik i amperomierz można montować dowolnie to tylko kwestia polaryzacji. W tym przypadku co wyżej jeden przewód bocznika robi za wspólny dla woltomierza i tak to producent zmajstrował że inaczej się nie da.
    Mam tu na myśli bocznik i klasyczny amperomierz. Nie wiem tylko jak zachowa się taki "amperomierz" bezpośrednio zasilany z układu w którym dokonuje pomiaru. Czy nie będzie kolidować mu to.
  • Poziom 25  
    makavelilive napisał:
    tylko teraz takie pytanie w instrukcji montazu jest montaż na minusie-

    Podaj jakiś namiar na ten miernik.
  • Poziom 9  
    jharlan napisał:
    makavelilive napisał:
    tylko teraz takie pytanie w instrukcji montazu jest montaż na minusie-

    Podaj jakiś namiar na ten miernik.



    ten schemat co wyzej jest to wlasnie jest od niego......

    Dodano po 2 [minuty]:

    https://sklep.avt.pl/wskaznik-pradu-analogowy-0-100a.html a czy wsksaznik analogowy cos zmienia.....czy mogłbym zamontowac bocznik miedzy aku + a bezpiecznikami----analaogowy nie potrzebuje napiecia wiec tu problem by zniknął dobrze mysle czy nie??
  • Poziom 37  
    Jeśli masz ten pierwszy układ z rysunku to przyszła mi do głowy pewna myśl.
    Układ potrzebuje takiego podłączenia bo zarazem mierzy napięcie.
    Można by spróbować podłączyć go na plusie, ale zamienić kolejnością przewody na boczniku czarny z żółtym miejscami. Zaś nie podłączać pomiarowego czerwonego od napięcia. Może zadziała. Gwarancji nie daję. Zaś zasilić układ z baterii 9V.

    Zaś co do tego analogowego to musi pasować do niego bocznik by działał właściwie.
    Tylko jak to bywa z analogami może być mało dokładny na niskich prądach. Efekt może cię nie zadowolić.

    Tylko raz jeszcze powiem. To instalacja niskonapięciowa i w efekcie są większe prądy. Musisz mieć to na uwadze.