Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw passat b5 1.9 110km - Brak mocy

fragli86 05 Mar 2016 07:29 5082 49
  • #31
    fragli86
    Poziom 14  
    A wiec wyczyszcze jeszcze map sensor (to chyba ten zamontowany w rurze idacej od ic do kolektora ssacego) i przy okazji n75 oraz wymienie wszystkie wezyki od podcisnien.
  • #32
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.
    siwy12345 napisał:

    Brak odczytu podcisniena w dolcie skutkuje mniejszą iloscia dostarczanego paliwa no i spadkiem mocy , sprawdz na innym skanerze albo podmien , a może poprostu jest zatkany (twój dolot był bardzo zanieczyszczony)
    pozdrawiam


    Z całym szacunkiem ale nie masz bladego pojęcia o czym mówisz. Nic nie jest zatkane, sprawdź cały układ podciśnienia wygląda to jakby była nieszczelność i zawór nie domaga, lub sam w sobie może być uszkodzony. W drugiej kolejności do obejrzenia także układ dolotowy na drobną nieszczelność, EGR zaślepić blaszką, aby go wyeliminować.

    A kolego siwy zatkany to może mieć ale katalizator. Ale najpierw niech się upora z układem podciśnienia.
  • #33
    siwy12345
    Poziom 13  
    Witam

    Cytuje :

    1 Nic nie jest zatkane --- a skąd ta pewnosc ?
    2 prawdź cały układ podciśnienia --- to juz było nie ?
    3 wygląda to jakby była nieszczelność --- i to też nie ? (wygląda to jakby była nieszczelność)
    4 zawór EGR nie domaga --- kolega pisał ze pracuje zaraz po odpaleniu nie ?
    5 do obejrzenia także układ dolotowy --- poradzono wyczyscić i wyczyscił nie ?
    6 EGR zaślepić blaszką --- o i to też było nie ?
    7 zatkany katalizator --- Autor był w stanie rozpędzic auto do 140km/h z zatkanym wydechem ? - nie sądze

    Kolego rafał.jaro kopiujesz czyjes rady, nic użytecznego nie wnosisz i jeszcze ludzi obrażasz

    ocenę pozostawiam szanownym forumowiczom

    pozdrawiam
  • #34
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.
    siwy12345 napisał:
    Witam

    Cytuje :

    1 Nic nie jest zatkane --- a skąd ta pewnosc ?
    2 prawdź cały układ podciśnienia --- to juz było nie ?
    3 wygląda to jakby była nieszczelność --- i to też nie ? (wygląda to jakby była nieszczelność)
    4 zawór EGR nie domaga --- kolega pisał ze pracuje zaraz po odpaleniu nie ?
    5 do obejrzenia także układ dolotowy --- poradzono wyczyscić i wyczyscił nie ?
    6 EGR zaślepić blaszką --- o i to też było nie ?
    7 zatkany katalizator --- Autor był w stanie rozpędzic auto do 140km/h z zatkanym wydechem ? - nie sądze

    Kolego rafał.jaro kopiujesz czyjes rady, nic użytecznego nie wnosisz i jeszcze ludzi obrażasz

    ocenę pozostawiam szanownym forumowiczom

    pozdrawiam


    Dobra dumny szeryfie skoro uważasz że Cię obraziłem ja się już nie udzielam, pomagaj koledze z podciśnieniem w dolocie.
  • #35
    marcin_70
    Poziom 21  
    siwy12345 napisał:
    chodzi o MAP sensora wartosc z niego powinna spadać do zera lub blisko zera wraz z wzrostem obrotów silnka , czyli na wolnych obrotach duża wartość - wysokie obroty bliżej zera

    Kolego to jest diesel
  • #36
    siwy12345
    Poziom 13  
    To nie duma , stwierdzilem tylko fakty

    A jesli chodzi o dolot to tak podcisnienie wystapi tylko kiedy turbo padnie zupelnie , normalnie powinno byc pozytywne cisnienie oczywiscie , zle sie wyrazilem za co przepraszam

    Wracajac do tematu , a jak twoje sprzglo moze sie slizga na wyzszych obrotach , moze silnik jest ok ?
  • #37
    Gitner
    Poziom 27  
    rafal.jaro napisał:
    A kolego siwy zatkany to może mieć ale katalizator.

    Z doświadczenia przyznam rację, zatkany katalizator potrafi czynić cyrki.
  • #38
    siwy12345
    Poziom 13  
    W tym silniku MAP sensor pelni funkcje czujnika doladowania , ale co ja tam wiem , juz siedze cicho
  • #39
    fragli86
    Poziom 14  
    Wyczyściłem map sensor, wszystkie wężyki podciśnienia wymienione na nowe - szczelne wszystko, n75 sprawdzony programem vag com działa prawidłowo. Auto dalej ma takie samem parametry w blokach statycznych i dynamicznych, czyli raz dostaje za mało ciśnienia z turbo a raz przeładowuje, jednak nie pojawia się żaden błąd w vagu. Nie mam już siły :(
  • #40
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.
    Czy gruszka od turbo nie była czasem wymieniana, kręcona regulacja? N75 nie sprawdzisz za bardzo vagiem. Jedyne to co widać że impuls wypenienia wacha się regularnie z falującym ciśnieniem doładowania. Jak pisałem wcześniej sprawdź wydech czy katalizator nie jest zapchany.

    W jaki sposób sprawdzałeś szczelność gruszki? I w jaki sposób spradzałeś podciśnienie w układzie. I ile miało dokładnie na odpalonym samochodzie.
  • #41
    fragli86
    Poziom 14  
    Podciśnienie miało 0,8 na odpalonym silniku, kolega który to sprawdzał bo miał przyrząd stwierdził że w normie (nie wiem czy miał na pewno rację) i sprawdzał czymś podobnym do pompki szczelność gruszki od turbo i mówił że szczelna nic nie puszcza. Co do wymiany to nie wymieniałem gruszki ani innych rzeczy oprócz wężyków podciśnienia i czyszczenia dolotu łącznie z ic, do którego kolega wlał jakiś środek co podobno jest do układów ic i potem przepłukał i wydmuchał sprężonym powietrzem. Czy katalizator gdyby był zatkany to byłoby raz niedoładowanie a raz przeładowanie turbiny? I podobnie z filtrem paliwa? Czy vag powinien pokazać jakiś błąd bo u mnie zero błędów a dalej nie ma czym jechać
  • #42
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.
    Zapchany katalizator skutkowałby spóźnionym doładowaniem albo niedoładowaniem przez opór spalin tak się czepiam tego bo straszny chaos już się zrobił.
  • #43
    fragli86
    Poziom 14  
    Więc wywalę jeszcze katalizator i spróbuję jeszcze raz. Czy będzie poprawa i od razu napiszę co i jak
  • #44
    siwy12345
    Poziom 13  
    Tak sie zastanawiam , moze warto by bylo sprawdzic mechanizm turbiny (strona goraca) moze jest zuzyty i ma za duze luzy
  • #45
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.
    Na razie nie wywalaj tylko odkręć od turbo wsadz pomiędzy turbo a flansze katalizatora nakrętke jakąś i skręć i jazda próbna.
  • #46
    fragli86
    Poziom 14  
    Ok. Tak zrobię, bo póki co widzę że na wolnych obrotach silnik "chce" ciśnienia 1049mbar a dostaje 969mbar

    Dodano po 16 [minuty]:

    A wg instrukcji coś tu jest nie tak bo log wychodzi zły w porównaniu z oryginalnym zaczerpniętym z innej strony. Na pozycji OFF (zawór N75 0%) powinno być 999,6 mbar, a w pozycji ON (zawór N75 100%) powinno być od 1010-1070 mbar.

    U mnie jest za mało i mała różnica między otwartym a zamkniętym N75 do tego zawór N75 otwiera się do 99,6%

    Chyba coś tu nie tak, a może faktycznie turbina pada

    dodaję loga
  • #47
    siwy12345
    Poziom 13  
    Witam
    No i jak tam udalo sie koledze naprawic ?
  • #48
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.
    To świadczy o tym, że zawór wysterowuje turbinę na max swojej możliwości a ciśnienie w układzie dolotowym zmienia się nieznacznie. Albo się tnie turbo, albo zawór, albo podciśnienie. Wszystko o czym wcześniej mówiliśmy. Tlko potrzeba rzucić okiem przez kogoś kto przerobił kilka afn-ów.
  • #49
    matimon22
    Poziom 25  
    siwy12345 napisał:
    No popatrzyłem na te logi , i w dynamicznych pllik :LOG-01-011-xxx-xxx.CSV ,ty pozazuje jakies głupoty albo ja czytac nie umiem , chodzi o MAP sensora wartosc z niego powinna spadać do zera lub blisko zera wraz z wzrostem obrotów silnka , czyli na wolnych obrotach duża wartość - wysokie obroty bliżej zera . a w tym logu wartosci idą w góre wraz z obrotami silnka , coś tu nie tak , mysle ze ten twój VAG nie działa prawidłowo

    Engine speed Specified MAP Actual MAP Duty cycle
    TIME ? ? Regulator valve? TIME
    MARKER STAMP /min mbar mbar % STAMP
    0,35 1155 1560,6 1203,6 24,7
    0,74 1197 1581,0 1213,8 24,7
    1,14 1260 1591,2 1234,2 24,7
    1,54 1302 1621,8 1275,0 25,1
    1,94 1344 1652,4 1326,0 25,9
    2,34 1407 1693,2 1397,4 25,9
    2,74 1491 1744,2 1479,0 30,3
    3,14 1554 1764,6 1560,6 39,8
    3,54 1617 1795,2 1672,8 43,8
    3,92 1680 1815,6 1785,0 49,4
    4,32 1764 1846,2 1887,0 52,6
    4,72 1827 1887,0 1968,6 56,6
    5,10 1890 1927,8 2040,0 60,2
    5,50 1974 1948,2 2111,4 63,0
    5,90 2037 1948,2 2091,0 63,4
    6,30 2121 1948,2 1917,6 56,6
    6,70 2184 1948,2 1825,8 55,0
    7,10 2268 1948,2 1805,4 54,6

    Brak odczytu podcisniena w dolcie skutkuje mniejszą iloscia dostarczanego paliwa no i spadkiem mocy , sprawdz na innym skanerze albo podmien , a może poprostu jest zatkany (twój dolot był bardzo zanieczyszczony)

    pozdrawiam


    Coś tu kolego mylisz....silnik wolnossący z przepustnicą(gdzie występuje podciśnienie w silniku), a turbodoładowany silnik diesla....
  • #50
    siwy12345
    Poziom 13  
    Witam

    Kilka postów wyżej napisałem że zle się wyraziłem i przeprosiłem nie ,jestem tylko człowiekiem i mam prawo się pomylic .

    oczywiscie masz racje kolego matimon22



    Pozdrawiam