Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw passat b5 1.9 110km - Brak mocy

29 Lut 2016 07:42 5166 49
  • Poziom 14  
    Witam szanownych forumowiczów. Otóż mój passat b5 1.9 tdi 110km nie ma mocy. Odlączałem przepływke i wtedy staje się jeszcze większym mułem. Podłączałem do kompa i brak jest błędów a pomimo tego wogóle nie przyspiesza. Sztanga na rurbinie rusza sie i nie zauważyłem by się zacinała. Co może być? Przeczytałem całe forum i ze wszystkich problemów wynika że powinienem mieć błędy a nie mam.
  • Poziom 21  
    Zrób logi dynamiczne; wydatek paliwa, ciśnienie zadane i rzeczywiste, odczyt z przepływomierza... Na pewno szkopuł się ukarze..
  • Poziom 14  
    Z ciekawości zapytam czy możliwe jest że mam coś uszkodzone a nie pokazuje błędów?
  • Poziom 21  
    Jak np przepływomierz mocno zaniża to efekt będzie jak u ciebie a błędu nie będzie..
  • Poziom 14  
    Ok. Więc zrobię logi (mam nadzieje że dam rade) dziś wieczorem po pracy i dodam je tu abyś szanowny Marcinie ocenil. Będę wdzięczny
  • Poziom 14  
    Myślałem że logi da suęzrobić programem vag. Niestety nie więc już sobie sam nic nie naprawie :(

    Dodano po 1 [minuty]:

    Mam program vcds ściągnięty ale nie widzi kabla ft232r
  • Poziom 13  
    sprawdz intercooler ,mozę zapchany , no podobine jest gdy zawór EGR nie domyka

    pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Nie koniecznie , zatkaj kawalkiem blaszki egr i przetestuj
  • Poziom 11  
    Pewnie, sprobowac nie zaszkodzi. Przy okazji EGR mozna wyczyscic...
  • Poziom 14  
    Właśnie wyczyściłem egr, bo dalej nie mam czym zrobić logów. Po dokładnym wyczyszczeniu i sprawdzeniu egr nic się nie zmieniło, choć faktycznie było sporo syfu w kolektorze. Macie jeszcze jakieś pomysły co mógłbym zrobić zanim będę miał możliwość zrobienia logów? Podłączyłem poski vag i tam wyświetla w blokach parametry i błedy. Błędów nie mam żadnych, a w bloku gdzie jest ciśnienie doładowania to jest na postoju 980, a po przegazowaniu dochodzi 1200-1400max

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dodam również że mfa pokazuje mi spalanie podczas jazdy 80-90km/h na piątym biegu od 7 do 11 litrów

    Dodano po 9 [minuty]:

    Na próbę też odłączyłem na chwilę przepływomierz i wtedy był totalny muł. Wogóle nie chciał się zebrać

    Dodano po 5 [minuty]:

    A czy przy zapchanym interrcolerze nie wyjdzie błąd po podłączeniu do vag?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Po co debatować na temat co może być zepsute jak nie mamy logów. Zrób logi wklej a postawienie diagnozy będzie banalne :) do tego kabla co masz najodpowiedniejszą wersją będzie vag com 311.2
  • Poziom 14  
    Wreszcie działa. Jakich grup mają być statyczne a jakich dynamiczne?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Masz tutaj instrukcje zaczerpniętą z innego forum, nie mojego autorstwa z audiklubu. Przeczytaj dokładnie i zrób potrzebne logi.

    Zrób statyczne 000 w bassic setting, 003 statyczny 010 statyczny, i 003, 008, 010, 011 dynamiczny zgodnie z instrukcją z pdfa którego Ci podesłałem (instrukcja z audiklub polska autorstwa meszrum bodajże).
  • Poziom 14  
    Z dynamicznymi nie będzie problemu, ze statycznymi gorzej bo nie działa w programie funkcja bassic settings
  • Poziom 2  
    sprawdź podciśnienia, przewody od turbo, szczególnie w miejscach zapocenia, gruszkę bo bywa że przegnije. Sztanga musi poruszać się lekko w obu kierunkach bez przycięcia. Profilaktycznie turbo można wyczyścić bo przebieg pewnie słuszny. W tryb awaryjny wchodzi 120km/h i nie chce jechać ?
  • Poziom 14  
    Rozpedzilem go do 140 i pedal gazu byl w podlodze
    Wieczorem wyczyscilem egr bo byl jak sie okazalo zapchany i przeswit w kolektorze byl w miejscu egr ok 8mm. Po wyczyszczeniu wydaje mi sie ze troszke lepiej jest ale to jeszcze nie to. Bede walczyl dalej. Wieczorem zrobie logi dynamiczne i popracuje nad programem bo nie da sie wejsc w opcje bassic setting. Wymaga numeru licencji ktory wg instrukcji powinien mi sie wygenerowac a jednak nie chce. Wiec mam ograniczony program
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Instalujesz na windows 7 to będziesz miał problem.
  • Poziom 14  
    Dokladnie na windows 7. Ogolnie dziala ale nie pelna wersja dlatego logi dynamiczne zrobie bez problemu gorzej ze statycznymi. Ale mam nadzieje ze da sie cos wywnioskowac chociaz z dynamicznych
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Pokaż dynamiczne. I czytaj wszystkie wiadomości PW. Pisałem czemu nie działa.
  • Poziom 21  
    Z grupy 11 wynika, że turbo ma laga do ok 1650obr zaś jest niestabilne, raz nie domaga a raz przeładowuje.. na jałowym widać duży przepływ powietrza co świadczy prawdopodobnie o tym, że nie pracuje EGR albo coś z podciśnieniem, albo dziurawa gruszka albo zapchany nastawnik..
  • Poziom 14  
    Czyli jak sie domyslam musze sprawdzic podcisnienia egr i gruszke. Czy moze niedomagac n75 czy inny zawor od podcisnienia?

    Dodano po 2 [godziny] 19 [minuty]:

    A co koledzy by najpierw radzili zrobic?

    Dodano po 4 [godziny] 58 [minuty]:

    Zauwazylem jeszcze cos takiego. Po odpaleniu silnika widac jak pracuje zawor egr to znaczy przesuwa sie w przod i tyl. Po chwili pracy silnika nic juz sie z nim nie dzieje jest zamkniety a pp sciagnieciu wezyka nie ma w nim podcisnienia. Nic nie zasysa. Czy to normalny objaw?

    Dodano po 2 [godziny] 51 [minuty]:

    Gruszka na 100% nie jest dziurawa, zasysa sztangę w całym zakresie

    Dodano po 1 [godziny] 58 [minuty]:

    Czyli nikt już nie wypowie się?
  • Poziom 13  
    Witam
    Autor napisał cytuję :(zapchany i przeswit w kolektorze byl w miejscu egr ok 8mm )

    A wy go prosicie o logi ? , cały układ dolotowy do czyszczenia , po za tym jak łapie limpa to powinnen zarejestrowac bład nie ?

    Kopci na czarno albo szaro , może ??

    Jak odpala kiedy jest zimny i kiedy ciepły , na dotyk czy trzeba długo kręcic ?

    Czy na skanerze mozesz sprawdzić cisnienie doładowania nominalne i rzeczywiste ?

    w koncu jakie cisnienie paliwa masz na wyjsciu z filtra paliwa , moze zapchany albo pompa zabita śluzem ?

    jak nie masz podcisniena przy EGR to sprawdz co jest grane bo na wolnych obrotach powinno byc

    pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Dzieki siwy12345 za odpowiedz. Sprawdze filtr paliwa i to czemu nie ma podcisnienia na egr na wolnych obrotach. Dolot wraz z egr mam wyczyszczony, silnik nie kopci ani na szaro ani tym bardziej na czarno. Odpala bez problemu czy zimny czy cieply.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zastanawiam sie jeszcze tylko nad przeplywomierzem czy dziala w 100% prawidlowo bo z innych tematow wynika ze wlasnie przeplywka steruje egr-em.
  • Poziom 13  
    Jak nie masz podcisnienia t i niema sterowania turbina to raz a dwa sztanga powinna dawac dosc spory opor przy przesowaniu (w gruszce jest przeciez sprezyna) , a i sprawdz kat wyprzedzenia wtrysku , w tych silnikach byl problem z nastawnikiem w pompie , poszukaj na forum i google , moze byc przeplywka ale musiala by byc walnieta totalnie zebys lapal limpa , podjedz na szrot i podmien na chwile z innego, sprawdz czy nie masz wyciekow po stronie doladowania weze intercooler itd

    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Kolego Siwy12345 czy znasz się na logach? Dodałem je wcześniej może z nich coś wywnioskujesz. Bo szczerze to w moim aucie jakieś cuda się dzieją. Wiem że nie jestem mechanikiem ale to wszystko dziwne. Podciśnienie na gruszcze turbiny jest i przesuwa sztangę bez problemu. Jedynie na zaworze egr na postoju wogóle nie czuć żeby coś zasysało. Po odpaleniu tylko wciąga egr i puszcza i tak ze 3 cykle i w wężyku po zdjęciu nie zasysa już nic. Dolot czyściłem ic też, jest czysto bez oleju. Vag nie odnotowuje jakiegokolwiek błędu. Dziś odłączyłem na próbę przepływomierz - podobno po odłączeniu powinien lepiej się zebrać, a tu na odwrót bo wogóle nie dało się jechać
  • Poziom 13  
    No popatrzyłem na te logi , i w dynamicznych pllik :LOG-01-011-xxx-xxx.CSV ,ty pozazuje jakies głupoty albo ja czytac nie umiem , chodzi o MAP sensora wartosc z niego powinna spadać do zera lub blisko zera wraz z wzrostem obrotów silnka , czyli na wolnych obrotach duża wartość - wysokie obroty bliżej zera . a w tym logu wartosci idą w góre wraz z obrotami silnka , coś tu nie tak , mysle ze ten twój VAG nie działa prawidłowo

    Engine speed Specified MAP Actual MAP Duty cycle
    TIME ? ? Regulator valve? TIME
    MARKER STAMP /min mbar mbar % STAMP
    0,35 1155 1560,6 1203,6 24,7
    0,74 1197 1581,0 1213,8 24,7
    1,14 1260 1591,2 1234,2 24,7
    1,54 1302 1621,8 1275,0 25,1
    1,94 1344 1652,4 1326,0 25,9
    2,34 1407 1693,2 1397,4 25,9
    2,74 1491 1744,2 1479,0 30,3
    3,14 1554 1764,6 1560,6 39,8
    3,54 1617 1795,2 1672,8 43,8
    3,92 1680 1815,6 1785,0 49,4
    4,32 1764 1846,2 1887,0 52,6
    4,72 1827 1887,0 1968,6 56,6
    5,10 1890 1927,8 2040,0 60,2
    5,50 1974 1948,2 2111,4 63,0
    5,90 2037 1948,2 2091,0 63,4
    6,30 2121 1948,2 1917,6 56,6
    6,70 2184 1948,2 1825,8 55,0
    7,10 2268 1948,2 1805,4 54,6

    Brak odczytu podcisniena w dolcie skutkuje mniejszą iloscia dostarczanego paliwa no i spadkiem mocy , sprawdz na innym skanerze albo podmien , a może poprostu jest zatkany (twój dolot był bardzo zanieczyszczony)

    pozdrawiam

    Moderowany przez ociz:

    Daruj soibie kolego podpowiadanie w tematach o których nie masz pojęcia. Za kolejne takie bzdury będzie ostrzeżenie.

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.