Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Focus MK1 1.6 - Wymiana regulatora napięcia, za wysokie ładowanie

GlobalSerwis 29 Lut 2016 11:59 3396 14
  • #1 29 Lut 2016 11:59
    GlobalSerwis

    Poziom 6  

    Witam serdecznie.

    Mam problem z regulatorem napięcia, otóż miałem delikatne problemy z trzęsieniem autka (spadaniem obrotów) na biegu jałowym, gdy np otwieram drzwi i zapalają się światła awaryjne, lub gdy zamykam lub otwieram szyby elektryczne, wtedy obroty spadały i trzęsie autem.

    Postanowiłem wymienić regulator napięcia bo podczas zamykania szyb ładowanie pokazywało 12,3 V więc dużo za mało, ale bez obciążenia auta przyciskiem zamykania szyb było te 14,4 V.

    Zakupiłem niby oryginalny regulator napięcia firmy Magneti Marelli takiej samej firmy jakiej jest alternator, tutaj link : http://ford.sklep.pl/product-pol-16145-regula...ia-alternatora-Focus-Mk1-Magneti-Marelli.html

    Po wymianie regulatora napięcia, niestety falowanie nie ustało, i pojawił sie nowy problem, otóż czasami zapala się na 1 sekundę kontrolka ładowania i gaśnie, a gdy sprawdziłem napięcie ładowania to wynosi ponad 15 V, czasami 15,50 V Więc to chyba dużo za dużo, przy maksymalnym obciążeniu czyli światła długie, dmuchawa, ogrzewanie szyby itp daje jakieś 14,80 i skacze 14,60 14,40 14,90
    Pytanie teraz czy ten nowy regulator może być uszkodzony czy szczotki są nowe i się docierają ?
    Bo nie wiem czy mam zwracać ten regulator ?
    Bardzo proszę o pomoc.

    0 14
  • #2 29 Lut 2016 12:27
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Sprawdz jakie masz napiecie na 3 pinie regulatora,powinno być takie jak na akumulatorze.

    0
  • #3 29 Lut 2016 12:35
    GlobalSerwis

    Poziom 6  

    Jak to zmierzyć ? wypiąć wtyczkę z kablami od regulatora i zmierzyć miernikiem 3 pin regulatora, tak ?

    0
  • #4 29 Lut 2016 12:37
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Nic nie wypinaj , sprawdz podczas pracy silnika , wkłuj sie w przewód.

    0
  • #5 29 Lut 2016 12:39
    GlobalSerwis

    Poziom 6  

    ok, dzisiaj to sprawdzę i dam znać :)

    0
  • #6 29 Lut 2016 13:19
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Kolego regulatory tddi, tdci i benzyna są inne i na 100% niezamienne więc nie wiadomo co tam kupiłeś.
    Po drugie od d.... strony zabierasz się za naprawę tego forda.
    Na początek pomiar sprężania , i jeśli prawidłowe to zmieniasz świece i przewody.

    0
  • #7 29 Lut 2016 13:31
    GlobalSerwis

    Poziom 6  

    Kolego @DJ ANNUS
    Regulator tak jak widać jest jeden w tym sklepie i pisze, że pasuje do mojego silnika, jeśli nie pasuje to będę zmuszony zwrócić go i prosić o zwrot pieniędzy z racji, że sklep wprowadza w błąd, ale pytanie czy faktycznie tak jest, bo słyszałem, że z tymi fordami różnie jest i że czasem 15 V ładowania to norma.

    Co do tego jak biorę się za naprawę "tego forda" to raczej tego nie oceniaj bo zrobiłem już w tym autku wszystko, wymieniłem także wszystko co się dało zaczynając od świec kończąc na poduszce skrzyni, cewka itp idt wszystko jest wymienione. Został ten nieszczęsny regulator i o nim tutaj mowa, nie pytam co z problemem spadania obrotów tylko czy to może być wina tego że coś jest z tym regulatorem i dlatego jest takie duże ładowanie i czy raczej mam go zwracać czy nie :P
    Bo całej historii autka nie będę tutaj poruszał bo to chyba zbędne. :)

    0
  • #8 29 Lut 2016 15:39
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Kolego prosta sprawa po odpięciu wtyczki od alternatora problem powinien minąć. Jeśli to to .

    1
  • #9 01 Mar 2016 09:29
    GlobalSerwis

    Poziom 6  

    Panowie a jest coś takiego, że po wymianie tego regulatora trzeba przeprogramować komputer ?
    Bo rozmawiałem dzisiaj z gościem z niezależnego serwisu forda i mi powiedział, że jakiś błąd w komputerze może być po wymianie regulatora i trzeba komputer zaprogramować.

    0
  • #11 01 Mar 2016 10:49
    GlobalSerwis

    Poziom 6  

    ok, w takim razie zwracam na reklamacje ten regulator.
    Dzięki za pomoc :)

    0
  • #12 08 Lis 2016 12:35
    Rymi93
    Poziom 5  

    Podpinam się pod temat Nissan primera p12 1,8 Pb 2004r zbyt wysokie ładowanie. Na biegu jałowym 15,2-15,3V. Pod maksymalnym obciążeniem(radio, grzanie foteli szyb etc) 14,7-14,8V.
    Kroki jakie podjąłem:
    -wymiana regulatora napięcia- niestety był zamiennikiem i wyplówał błąd ładowania- zwróciłem
    -wymiana alternatora- po wymianie napięcie po staremu
    -sprawdzenie napięcia na alternatorze oraz akumulatorze- takie samo
    -sprawdzenie klem etc.

    Czy ktoś wie gdzie może tkwić problem?
    Dodam że mam akumulator 44ah a przewidziany do tego modelu to 55ah<<może tu kryć sie problem?

    Alternator to: index AS: A2006

    0
  • #13 08 Lis 2016 12:59
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Rymi93 napisał:
    Czy ktoś wie gdzie może tkwić problem?


    Problem w słabej baterii miernika

    0
  • #14 08 Lis 2016 13:06
    Rymi93
    Poziom 5  

    Napięcie mierzyłem dla pewności trzema różnymi multimetrami

    0
  • #15 08 Lis 2016 13:22
    andrzej20001
    Poziom 42  

    W takim razie pozostaje regulator.

    0