Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ferro 605-2 - Nie odpala po zimie

k997735 29 Feb 2016 15:30 891 4
  • #1
    k997735
    Level 9  
    Witam, kupiłem pod koniec ubiegłego roku skuter ferro 605-2 od kolegi. Przebieg to około 8600 km. Wymieniony został tłok z cylindrem na 50ccm kupiony w ferro. Pojeździłem może z 300 km po czym wytarły mi się frezy na półksiężycu kopniaka po kilkukrotnej próbie odpalania. Odstawiłem go na 2 miesiące bo nie miałem czasu na naprawę go. Kupiłem ten półksiężyc, zamontowałem i skuterek nie chce odpalić. Można kopać i kopać i nic. Czasami po próbach pojawia się mała plama benzyny pod kolanem tłumika. Po dawce benzyny pod świecę nie odzywa się. Iskra jest. Sprawdzone: przewód z fajką, moduł, wariator, gaźnik jest mikuni oryginalny wyczyszczony, zawór membranowy jest na moje oko ok bo chodził na nim od nowego, jest prześwitu na jednej blaszce mniej niż 0,05mm. Olej wlany świeży, benzyna też. Jedyne co to olej nie idzie tym przewodem co prowadzi do gaźnika. Pompę oleju odpowietrzyłem. Przepraszam że tak chaotycznie napisałem to wszystko, mam nadzieję, że podpowiecie mi co mogę jeszcze w nim zrobić bądź sprawdzić. Pozdrawiam
  • #2
    rafik54321
    Level 29  
    Sprawdziłeś niby wszystko oprócz najbardziej przyziemnej rzeczy - świecy... Tanie NGK from france, lubią padać bez ostrzeżenia.... Po prostu, jednego dnia normalnie jeździ, gasisz i już nie odpalisz. A fakt że iskra jest nie gwarantuje sprawności świecy (może nie dawać iskry pod ciśnieniem).
  • #3
    k997735
    Level 9  
    Świeca stara jest ok, tak powiedział pan w sklepie ale i tak kupiłem nową NGK. Niestety nie chce odpalić ani na starej ani na nowej. Iskra jest taka sama na obu.
  • #4
    Staszek49
    Level 35  
    Jeśli olej nie "idzie" (jak piszesz) do gaźnika, to pewnie zatarłeś silnik. Sprawdź przyrządem (manometrem) ciśnienie w cylindrze. Gaźnik musi być starannie dokręcony do cylindra (równomiernie) plus uszczelka. Wężyki paliwowe i podciśnienia powinny być szczelnie podłączone do odpowiednich króćców.
  • #5
    k997735
    Level 9  
    Nie zatarłem bo jest nowy i nie szalałem na nim. Tylko popatrzyłem jak zdjąłem głowicę i tłok jest ok, jak zdjąłem króciec od gaźnika i membranę to dalej tłok sprawdziłem ale to chyba już wspominałem ;) Wcześniej dostawał olej i palił od jednego kopa. Wszystko jest podłączone dobrze. Próbowałem nawet bez dozownika oleju, tzn spuściłem czyste paliwo i mieszankę wlałem bezpośrednio do baku omijając pompę i jeszcze też od strony krućca dawałem strzykawką i nic. Z akumulatora tylko kręci i tak jak chciałby odpalić ale nie łapie. Instalację też sprawdziłem. Bardziej znam się na 4t bo drugi mam właśnie 4t więc to co mogłem to sprawdziłem. Manometru nie mam, zawsze patrzyłem na oko wsadzając palec i kręcąc rozrusznikiem albo kopką. Jest tak można powiedzieć 2x większa kompresja niż w drugim skuterku 4t. Poprzedni właściciel wymieniał tylko: zestaw cylinder, tłok, pierścionki, uszczelki, szczczęki hamulca tylnego, nowy tłumik - tubę tak jak oryginał, sworzeń w rozruszniku też ale mechanik przyspawał go na stałe by więcej nie było z nim problemu. Świeca to NGK R BPR7HS.