Witam,
auto z 2002roku. Przebieg 272tys km.
Dawno nie zaglądane pod maskę bo min. czujnik temp wymieniłem na nowy.
Jednak do rzeczy, auto przyjechało z zaspisanym błędem przeładowania turbiny i faktycznie właściel mówił że raz mu się zdarzyło w trasie przy wyprzedazaniu.
I faktycznie gruszka od zmiennej geometri była uszkodzona, a sama sztanga lekko przypieczona. Jednak chodzi w całym zakresie a min. opór stawia tylko na samym dole.
Gruszkę wymieniłem na nową szczelną, auto ożyło jednak przy około 3.5tys rpm wpadł tryb awaryjny i zapisało błąd z tematu:
Błąd 17563 - Manifold Pressure Sensor (G71): Short to B+
Nic więcej żadnego błędu od przeładowania, a nie doładowania itp.
I teraz wywalić czujnik i zamontować nowy ?
Ten pamięta fabrykę czyli 2002 rok plus cały w oleju, jutro zamontuję go wyczyszczonego i zobaczę.
Pytam bo osobiście jeszcze się nie spotkałem by taki czujnik się naprawdę popsuł.
Wtyczkę sprawdziłem i napięcia są ok dwie masy na skrajnych i 2x_5volt na środkowych pinach, nie zasniedziałe.
Ktoś coś podpowie(może miał przypadek że czujnik faktycznie przy dużym ciśnieniiu wywalał błąd).
Czy raczej szukać przyczyny w geometrii turbiny (jednak błędu nie było jak pisałem.
Dzięki za rady z góry
auto z 2002roku. Przebieg 272tys km.
Dawno nie zaglądane pod maskę bo min. czujnik temp wymieniłem na nowy.
Jednak do rzeczy, auto przyjechało z zaspisanym błędem przeładowania turbiny i faktycznie właściel mówił że raz mu się zdarzyło w trasie przy wyprzedazaniu.
I faktycznie gruszka od zmiennej geometri była uszkodzona, a sama sztanga lekko przypieczona. Jednak chodzi w całym zakresie a min. opór stawia tylko na samym dole.
Gruszkę wymieniłem na nową szczelną, auto ożyło jednak przy około 3.5tys rpm wpadł tryb awaryjny i zapisało błąd z tematu:
Błąd 17563 - Manifold Pressure Sensor (G71): Short to B+
Nic więcej żadnego błędu od przeładowania, a nie doładowania itp.
I teraz wywalić czujnik i zamontować nowy ?
Ten pamięta fabrykę czyli 2002 rok plus cały w oleju, jutro zamontuję go wyczyszczonego i zobaczę.
Pytam bo osobiście jeszcze się nie spotkałem by taki czujnik się naprawdę popsuł.
Wtyczkę sprawdziłem i napięcia są ok dwie masy na skrajnych i 2x_5volt na środkowych pinach, nie zasniedziałe.
Ktoś coś podpowie(może miał przypadek że czujnik faktycznie przy dużym ciśnieniiu wywalał błąd).
Czy raczej szukać przyczyny w geometrii turbiny (jednak błędu nie było jak pisałem.
Dzięki za rady z góry
