Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto I 1,1, brak mocy na lpg na niskich obrotach.

mat111111 29 Lut 2016 17:34 1101 8
  • #1 29 Lut 2016 17:34
    mat111111
    Poziom 7  

    Witam,
    Mam problem z Fiatem Punto I 99r silnik 1.1 Benzyna gaz. Instalacja I generacji. Samochód na benzynie jeździ normalnie. Na gazie ma następujący problem. Na niskich obrotach przy mocniejszym dodaniu gazu nie ma reakcji na gaz auto schodzi z obrotów, aż osiągnie obroty jak na biegu jałowym i zaczyna szarpać. czasem przy dodaniu gazu strzeli. Przy lekkim dodawaniu gazu jedzie normalnie. Byłem w trzech warsztatach zajmujących się instalacjami LPG. Wszyscy twierdzą że to nie jest wina gazu. Wymieniłem już parownik, świece, cewki zapłonowe oraz przewody.
    Czy ktoś ma jakieś sugestie? :)
    Pozdrawiam

    0 8
  • #2 29 Lut 2016 17:49
    sandamiano
    Poziom 28  

    W tym modelu powinna być II generacja LPG. To nie gaźnikowiec

    0
  • #3 29 Lut 2016 17:54
    mat111111
    Poziom 7  

    Ale jest pierwsza. Przez cztery lata jeździłem tym samochodem i nie było problemu. Dzieje się to od miesiąca.

    0
  • #4 29 Lut 2016 18:39
    sandamiano
    Poziom 28  

    Jeśli na benzynie wszystko w porządku to jak nie upatrywać w tym winy instalacji LPG? Owszem ważne jest by były dobre przewody zapłonowe i świece gdyż instalacja stawia większe wymagania co do układu zapłonowego ale skoro wymienione na nowe? Regulacja LPG przeprowadzona u gaziarza? Filtr gazu wymieniony? Parownik to nie wszystko, czasami jakiś paproch zatyka elektrozawór w instalacji przed filtrem

    0
  • #5 29 Lut 2016 19:33
    mat111111
    Poziom 7  

    Też mam wrażenie,że może być to wina instalacji. Byłem u trzech gazowników a wszyscy zwalają winę na świece przewody itp mimo że są nowe...

    0
  • #6 14 Mar 2016 23:09
    Voytu$
    Poziom 19  

    Po czterech latach to zapewne reduktor skończył swój żywot. Ale skoro go wymieniłeś.. to pozostaje zapewne właściwa regulacja i przełączanie na LPG dopiero jak silnik się nagrzeje czyli 5-15 minut min.

    0
  • #7 23 Mar 2016 15:41
    mat111111
    Poziom 7  

    Reduktor jest nowy, a auto zawsze na początku jeździ na benzynie. Już nie mam pomysłu świece dwa razy wymieniłem przewody trzy, nowe cewki.... Najgorsze jest to że każdy gazownik mówi że to przewody, swiece i ręce używają.

    0
  • #8 23 Mar 2016 16:43
    szymexs2020
    Poziom 11  

    Wydaje mi się, że jest zbyt niskie ciśnienie gazu na reduktorze. Instalacja gazowa szczelna? Przede wszystkim na reduktorze skoro był wymieniany.

    @Sandamiano przyznaje Ci rację. Zmieniam, żeby nie wprowadzać w błąd. :)

    0
  • #9 23 Mar 2016 17:01
    sandamiano
    Poziom 28  

    szymexs2020 napisał:
    Filtry wymienione oby dwa? Fazy lotnej i fazy ciekłej?

    Z całym szacunkiem ale on ma silnik SPI i tam nie uświadczysz filtru fazy lotnej. Instalacja max II generacji

    1