Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

daf 105 - daf 105.410 zapowietrzony uklad paliwowy

randale123 29 Feb 2016 17:52 7134 14
Wago
  • #1
    randale123
    Level 8  
    witam mam problem z dafem xf 105 410. po dluzszej pauzie np 9h auto nie odpala bo jest zapowietrzone.wymieniona pompa paliwa, cisnienie na zimnym 5.5bara filtry zalozone oryginalne dafa podstawa dwufiltrowa. w czym leży problem?
  • Wago
  • #2
    kwantor
    Level 38  
    To zablokuj mechanicznie dopływ do pomy paliwowej od strony zbiornika na noc, jak rano zapali, tzn, paliwo cofa się przez zaworek w pompie paliwa. Sprawdż też przelewowy.
  • Wago
  • #3
    randale123
    Level 8  
    Witam,pompa paliwa nowa zakupiona w serwisie,a gdzie jest zawór przelewowy
  • #4
    kwantor
    Level 38  
    Wstyd się przyznać, nie wiem. Ale wiem, że jest na pewno. Szukaj idąc od strony powrotu paliwa, to nie jest igła.
  • #5
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    sprawdź czy czerwony grzybek do pompki ręcznej jest wkręcony do końca.Ponadto sprawdź czy w powrocie paliwa do baku są pęcherzyki powietrza.
    Ponadto sprawdź rdzenie filtrów paliwa czy nie ma skrzydełek połamanych
  • #6
    randale123
    Level 8  
    Witam,po trzech dniach walki z paliwem efektów brak,na powrocie paliwo bez powietrza,podstawa filtrów wymieniona,filtry założone orginalne,test pomp zrobiony wszystko ok,w czym problem,podkładki mosiężne wymienione wszystkie na nowe
  • #7
    maek18962
    Level 12  
    w smoku paliwa przy zbiorniku moga być zaworki które nie trzymaja paliwa miałem tak w scani r
  • #8
    randale123
    Level 8  
    W dafie brak jakichkolwiek zaworków na smoku,sprawdzony nawet zamieniony na inny sprawny z innego auta
  • #9
    maek18962
    Level 12  
    to jak juz wszystko sprawne to sprawdz przewody może gdzieś sie przetarł a jak nie to zostaje wstawienie za zawrków na przewodach
  • #10
    kwantor
    Level 38  
    Jak trzy dni walczyłeś, to wypada jeszcze 1 dzień poświęcić:) Dafa miałem w rękach 2 razy, więc mało go znam, jego czułe punkty. Niedawno walczyłem z jakąś głupią koparką i było podobnie. Zaprzęgnij zatem do sprawdzenia sprężone powietrze z reduktorem ok 3 Bar i sprawdzaj podając z każdej możliwej strony. zaślep w razie potrzeby przy smoku oczywiście. Układ bez paliwa. Zraszaczkę do kwiatków z jakimś płynem co się pieni, czy też dedykowany w spraju środek. Pryskaj po kolei i szukaj dziur, szukaj co przepuszcza. Ja stawiam jednak na okolice pompki (zaworek zwrotny)
  • #11
    andrzejpodgajny
    Level 10  
    Sprawdz całe tekalany od filtra do zbiornika miałem kiedyś taki problem w innym aucie wina była na łączeniu przewodu, przez nieszczelność dostawało się powietrze i paliwo z przewodu po jakimś czasie wracało do zbiornika.
  • #12
    randale123
    Level 8  
    Witam,jak narazie Panowie lipa z tym powietrzem,czy ktoś mi powie jak jest zbudowana pompka ręczna i czy ma w sobie zawór zwrotny
  • #13
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    W pompce ręcznej jest zawór zwrotny kulkowy ale na twoim miejscu sprawdziłbym wszystkie oringi na sekcjach tłoczących.Nie pozamieniaj ich miejscami.One celowo mają różne kolory.
  • #14
    randale123
    Level 8  
    Mówisz o zewnętrznych oringach
  • #15
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    A są jakieś inne?
    Sekcja tłocząca jest nierozbieralna i na części zamienne dostarczane sa tylko zewnętrzne oringi.
    Skąd weźmiesz jakiekolwiek "wewnętrzne" części?