Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a4 b6 2.0 Alt - ciągle zapalający się check

29 Lut 2016 18:17 7086 28
  • Poziom 6  
    Witam. Od niespełna Rroku jestem posiadaczem audi a4 b6 z silnikiem 2.0 Alt. Od około 8 miesięcy walczę z ciągle zapalającą się kontrolką check. Kod błędu to 17545 oraz 17536. Mechanicy rozkładają ręce. Co jest tego przyczyną ? Czy ktoś miał podobny problem i go rozwiązał ? Proszę o pomoc. Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Nie ogarniesz tego sam. Musisz podjechać do kogoś kto ma pojęcie. Problem masz z mieszanką paliwa. Same błędy nic nam nie powiedzą, trzeba sprawdzić adaptacje krótkoterminowe, długoterminowe, jak wyglądają i wtedy będzie można coś powiedzieć.

    Dodano po 1 [godziny] 41 [minuty]:

    Powiedz mi co się dzieje z pojazdem podczas gdy zapala się kontrolka. Czy jesteś w stanie podać mi jak wyglądają korekcje krótkoterminowe, korekcje długoterminowe? Czy sa na plus, czy na minus jakieś zdjęcia ze skanera tych parametrów?
  • Poziom 6  
    w momencie gdy zapala się kontrolka, nie dzieje się nic nadzwyczajnego. Niestety później zdarza mu się szarpać po zmianie biegu, puszczeniu sprzęgła i położenia nogi na gaz... nie mam zdjęć tych skanerów , nie znam też ich wartości. Ponoć wszystko w normie według mechaników
    Czasami auto na zimnym silniku, po przejechaniu ok 2km potrafi zgasnąć mi na skrzyżowaniu, szarpie też na zimnym silniku
  • Poziom 31  
    Takie czary przeważnie robi instalacja LPG.
  • Poziom 6  
    czy jest ona źle założona? co z nią nie tak ? Auto spala około 10-12l gazu w zależności od stylu jazdy. Na trasie wyciąga 230km/h bez żadnych problemów
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Słuchaj, podjedz do kogoś kto zresetuje ci adaptacje bądź spróbuj to zrobić odpięciem akumulatora na 15 minut. Odłącz gaz. Nie wiem jaką masz tam generacje, ale dobrze jakbyś pojezdził tylko i wyłącznie na benzynie żeby wyeliminować instalacje gazową. Chyba że się okaże że będzie dobrze na benzynie wtedy już z górki.
  • Poziom 31  
    Tak ALT to taki silnik który nie lubi niechlujstwa montażu i ustawień LPG.

    Ale sam nic nie poradzisz, najpewniej strojenie z wspawaną sondą szerokopasmową by załatwiło sprawę.
  • Poziom 6  
    możecie mi podać namiary na takowego fachowca który by mógł to zestroić bądź zresetować te adaptacje ?
  • Poziom 31  
    Kolego pojedzie po gazownikach i zapytaj czy taką usługe świadczą.
    Jest to norma przy silnikach turbo , bez tego strojenia można szybciutko uszkodzić silnik.

    Po drugie resetowanie adaptacji nic ci nie da bo masz problem nierozwiązany z LPG.
  • Poziom 6  
    czyli co kokretnie trzeba sprawdzić w tym moim aucie ? Co mam powiedzieć gazownikowi ?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    DJ ANNUS napisał:
    Kolego pojedzie po gazownikach i zapytaj czy taką usługe świadczą.
    Jest to norma przy silnikach turbo , bez tego strojenia można szybciutko uszkodzić silnik.

    Po drugie resetowanie adaptacji nic ci nie da bo masz problem nierozwiązany z LPG.


    Hej kolego mi chodziło o próbę eliminacji instalacji gazowej. Reset adaptacji i jazda wyłącznie na benzynie pokazałaby czy adaptacje ustawią się na stechiometryczną czy będą dalej wychodziło poza zakresy, co będzie świadczyło o problemie ale nie w gazie. Czy się mylę?
  • Poziom 31  
    grala1 napisał:
    Przecież ten silnik nie ma turbo.

    Tak ale ma zmienne fazy i apetyt na gaz.
    I ogólnie trudno go się stroi na nowych częściach a co dopiero po takich przejściach.

    rafal.jaro napisał:
    Reset adaptacji i jazda wyłącznie na benzynie pokazałaby czy adaptacje ustawią się na stechiometryczną czy będą dalej wychodziło poza zakresy


    Tak ale wtedy trzeba odstawić jazde na gazie i co najmniej zrobić 300km na benzynie.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jest to najlepsze rozwiązanie.
    Inaczej można grzebać w LPG i nic z tego nie wyjdzie.
    Najprawdopodobniej masz źle wyregulowany LPG, może reduktor jest za słaby przez co sterownik silnika adaptuje się do LPG i się rozjeżdżają ustawienia.
  • Poziom 6  
    check zapala się mniej więcej po 600km, najdłuzej 2 tysiace km mi wytrzymał zanim się zapalił... wiec 300km na benzynie to za mało, musiałbym tysiac przejechac...
  • Specjalista grupy V.A.G.
    DJ ANNUS napisał:

    Tak ale wtedy trzeba odstawić jazde na gazie i co najmniej zrobić 300km na benzynie.

    Dokładnie o tym mówie, wtedy wyeliminujemy jeden system zasilania żeby mieć pewność. Będzie z górki.
  • Poziom 6  
    mam coś zresetować u gazownika zanim miałbym jeździć na samej benzynie ? Proszę o dokładne wskazówki i polecenia ;-)
    Ewentualnie czy pomocy muszę szukać tylko u gazownika czy moze to być jakiś elektromechanik samochodowy ?
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 6  
    Czym są wartości wyuczone ? Czy wystarczy tylko skasowanie błędów ?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Kolego cały czas Ci pisze o adaptacjach składu mieszanki krótkoterminowych i długoterminowych. To są wartości wyuczone przez sterownik. Podjedź do kogoś kto będzie wiedział co ma zrobić jak powiesz o resecie adaptacji sondy szerokopasmowej.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Gdyby wystarczyło same błędy to o wartościach bym nie pisał.
    Wchodzisz w adaptacje w sterowniku silnika, kanał 00, testuj, zapisz i ok.
    To ma wiedzieć osoba która to będzie robiła, jak nie wie to szkoda czasu i pieniędzy na dawanie jej auta.
  • Poziom 6  
    dzięki,zastosuję się do waszych rad, w czwartek pokażę wasze wskazówki mojemu mechanikowi, dam znać jak się to potoczy...
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 6  
    Dzis rano jadac do pracy przelaczalem na zmiane na gaz i na benzyne. Na benzynie owe szarpniecia nie wystepuja. Tylko na lpg...
  • Poziom 31  
    Grzechu audi a4 b6 napisał:
    Na benzynie owe szarpniecia nie wystepuja. Tylko na lpg...


    Kolego to tak jak z bolącym zębem, niby jest cały , używasz go do gryzienia i szczerznia ale jak boli to dopiero wiesz że go masz.
    Tak samo z twoją instalacją LPG.
  • Poziom 6  
    Jutro wybieram się do mojego gazownika. Czy mogę was prosić o listę czynności które ma zrobić ? co mam kazać mu sprawdzić ? Czego jeszcze się czepić ?
  • Poziom 41  
    Jaką w ogóle masz instalację LPG? Sterownik, reduktor, wtryskiwacze?
  • Poziom 42  
    Ty nie jezdzij po wszystkich swoich mechanikach, gazownikach czy innych cudakach. Podejdź do elektromechanika i powiedz że chcesz czasowo odłączyć gaz bo masz fanaberie latać na samej benzynie. Człowiek ten powinien zakręcić gaz na butli, wypalić lub wypuścić gaz z przewodów. Następnie przywrócić instalację elektryczną do stanu sprzed montażu gazu. Nietrudno, odpinane zasilanie centrali i przepina kilka kostek. Później dobrym testerem kasuje wartości wyuczone i być może powinien adaptowac przepustnicę,nie pamiętam czy w tym silniku jest taka konieczność. To wszystko. Jeśli polatasz na benzynie i będzie ok to wtedy zaczniesz dręczyć gazownika.
  • Poziom 6  
    mój mechanik jednak rozwiązał problem. dziękuję za udzielanie się i pomoc. pozdrawiam



    Moderowany przez T5:



    Treść raportu.
    mechanik rozwiązał problem, ale już o tym w jaki sposób i co było przyczyną nie napisał, a każdy kto udzielał się w temacie jest ciekawy. zaniżanie poziomu forum..
    Regulamin -3.2. Autor tematu, po uzyskaniu odpowiedzi będącej rozwiązaniem problemu, jest zobowiązany zamieścić podsumowanie ze wskazaniem rozwiązania oraz zablokować wątek poprzez kliknięcie w przycisk rozwiązano.