Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jura Impressa X90 - Ekspres za wolno mieli kawę i jest jej za mało

tombikur 29 Lut 2016 22:54 1068 4
  • #1 29 Lut 2016 22:54
    tombikur
    Poziom 10  

    Witam Wszystkich Forumowiczów,

    zakładam temat z prośbą o pomoc, podpowiedź, naprowadzenie na rozwiązanie.
    Od jakiegoś czasu zajmuję się serwisowaniem ekspresów domowych, maszyn vendingowych itp itd.
    Aktualnie mam na warsztacie ekspres Jura X 90. Przyznam się, że pierwszy raz spotykam się z problemem, który zaraz opiszę.
    Mianowicie, na moje oko i smak, ekspres za wolno mieli kawę co powoduje, że za mało wpada jej do modułu zaparzania a dzięki temu kawa jest słaba. Regulacja grubości mielenia, zwiększanie dawek kawy na wiele się nie zdało. Podmieniałem też młynek, to samo. Młynek za wolno pracuje.
    Prawdopodobnie coś z elektroniką. Nie mam żadnej płytki na podmianę więc proszę o podpowiedzi gdzie szukać rozwiązania.

    Z góry dziękuję

    0 4
  • #2 01 Mar 2016 16:15
    Felini
    Poziom 21  

    Rozumiem, że młynek jest sterowany z elektroniki ekspresu i ma zbyt niskie obroty.
    Ja bym odłączył młynek i podał mu zasilanie z zewnętrznego źródła, żeby sprawdzić czy obroty się zmieniły, jeśli da się je określić na oko.

    0
  • #3 01 Mar 2016 17:24
    tombikur
    Poziom 10  

    Dzięki za odpowiedź.

    Tak, młynek jest sterowany i zasilany z płyty. Nie ma w nim żadnego czujnika, halotrona czy coś w tym stylu.Sterowany na czas.
    Podmieniłem silnik młynka i młynek także. Bez zmian. Za wolno. Na moje, dostaje za niskie napięcie. Zawsze na słuch sprawdzam młynki i wiem, że coś nie halo z takim czy innym.

    Co dalej?. Dzięki

    0
  • #4 01 Mar 2016 20:48
    BRum
    Poziom 21  

    Sprawdź napięcie na młynku ,powinno być 230DC.Może poszła na przerwę któraś z diod prostowniczych.Sprawdź młynek z zewnętrznego zasilania ,sieć 230AC i mostek np 5A ,porównasz obroty.

    0
  • #5 23 Sie 2016 16:59
    tombikur
    Poziom 10  

    Po długim czasie nie pisania, przekażę info, o sposobie rozwiązania problemu.
    W moim przypadku, okazało się, że nie elektronika czy sam młynek robił problem.
    Wszystko było sprawne. Sprawa okazała się bardziej prozaiczna.
    Otóż, błędnie założyłem, że winę za awarię ponosi albo elektronika czy młynek.
    Okazało się bowiem, że klientka sama w ustawieniach maszyny i zmniejszyła zaprogramowaną porcję kawy do mielenia na minimum.
    W ogóle nie brałem tego pod uwagę. Z informacji wynikało, że ekspres zepsuł się 2 dni wcześniej jak również, że Pani absolutnie nic nie robiła w ustawieniach.
    I rzeczywiście Ona nie a jej pracownica. :)

    0