Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AEG DDLT 12KW - Ogrzewacz nie działa po zwarciu czujnika temp.

lasic100 01 Mar 2016 01:20 1113 6
  • #1 01 Mar 2016 01:20
    lasic100
    Poziom 15  

    Witam,

    Mam problem. Otóż w skrócie chciałem zdiagnozować przyczynę słabego grzania w przepływowym podgrzewaczu wody AEG DDLT 12kw. Wszystko szło dobrze do momentu ostatnich pomiarów, gdzie przez przypadek zwarłem czujnik temperatury(jak mniemam - zaznaczony na zdjęciu). Ogrzewacz przestał działać. Słychać jak zaskakuje, lecz prąd do grzałek nie dochodzi i leci zimna woda.

    Jak bardzo uwaliłem sprzęt, co mogło ulec zniszczeniu i czy da się to łatwo naprawić?

    Przed zwarciem prąd do grzałek dochodził - ok 390V.
    Nadal wszystkie wykazują jednakowy opór - ok 0.28Ohm.

    Będę serdecznie wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam

    0 6
  • Fibaro
  • Pomocny post
    #2 01 Mar 2016 01:31
    2654135
    Usunięty  
  • Fibaro
  • #3 01 Mar 2016 02:08
    lasic100
    Poziom 15  

    Zwarłem oba piny termostatu miernikiem ustawionym na pomiar oporności.
    Słychać normalną pracę stycznika - taką jak przed usterką.
    Napięcie po odkręceniu wody nie pojawią się ani na wyjściu, ani na wejściu stycznika.

    Aktualnie napięcie jest jedynie na przewodach instalacji elektrycznej doprowadzonej do podgrzewacza.

    0
  • Pomocny post
    #4 01 Mar 2016 02:21
    rb401
    Poziom 30  

    Lata temu miałem ten ogrzewacz i coś pamiętam (ale nie mam w tej chwili jak sprawdzić) że ten termik (który zwarłeś) jeśli zadziała to wyskakuje taki przycisk w tym co jest w górnym prawym rogu.
    I wystarczy wcisnąć to z powrotem.
    Oglądałem instrukcje w necie ale teraz robią je trochę inaczej a ten Twój wygląda identycznie jak ten co ja przez lata używałem. I w tych nowszych jest też takie coś co trzeba ręcznie wcisnąć jak zadziała termik lub zabezpieczenie ciśnieniowe. Tak że przyjrzyj się tej skrzynce u góry (na wejściu zasilania) bo to ona odcina prąd.
    A co do słabego grzania to sprawdzić można czy wszystkie fazy dochodzą. Grzałki też oczywiście. Chociaż akurat z grzałkami nie miałem problemu przez długie lata.

    0
  • Fibaro
  • Pomocny post
    #5 01 Mar 2016 02:29
    2654135
    Usunięty  
  • #6 01 Mar 2016 02:41
    lasic100
    Poziom 15  

    Dziękuję Wam serdecznie za podpowiedzi.
    Koledze rb401 gratuluję pamięci - rzeczywiście zadziałał bezpiecznik i trzeba było go od boku wcisnąć (od frontu nie ma takiej możliwości). Wróciła przyjemnie letnia woda! :)

    Tak na szybko poza konkursem, to jaka może być jeszcze przyczyna, że na drugim stopniu woda jest letnia? Na pierwszym to w ogóle ledwo grzeje.
    -Grzałki wszystkie sprawdzone i wyczyszczone(jedna miała w sobie sporo kamienia). Wykazują jednakową oporność 0.28Ohm
    -Napięcie do grzałek dochodzi (ok 392V)
    - Przełącznik od ustawiania mocy jest sprawny. Sprawdzone również chwilowe stałe połączenie przewodów idących do przełącznika, tak aby ogrzewacz na pewno był ustawiony na pełną moc i bez zmian.
    -Wszelakie połączenia i przewody mają opór w normie (ok 0.02Ohm)
    -Zespół grzałek od przodu jest zimny, natomiast z tyłu lekko letni. Co prawda od przodu przechodzi zimna woda, ale czy to normalne?

    Pozdrawiam i dziękuję.

    PS. zeus_service - Masz rację. Pomyliłem się, sorry za zamieszanie. W takim razie na wyjściu ze stycznika nie było napięcia.

    0
  • #7 01 Mar 2016 03:02
    rb401
    Poziom 30  

    lasic100 napisał:
    Tak na szybko poza konkursem, to jaka może być jeszcze przyczyna, że na drugim stopniu woda jest letnia?


    Jeśli piszesz że grzałki ok i jest na nich pełne napięcie międzyfazowe, to trudno mi coś wymyślić. Ten ogrzewacz jest tak bardzo prosty że nie ma miejsca na cuda. Moc wydzielana na grzałkach musi wydzielić się w wodzie i nie ma tu miejsca na jakieś "wyjście bokiem". Jedyna rzecz oprócz mocy grzałek mająca wpływ na temperaturę, to przepływ wody. Jeśli jest zbyt duży to nie nagrzeje wody. Może drugi stopień grzania włącza się zbyt późno ( w instrukcji były pamiętam podane progi).
    Ja używałem wersję 18kW i raczej nie narzekałem na brak mocy, choć jeśli się okręciło na max to temperatura wyraźnie już spadała. Taką naprawdę gorącą wodę można było dostać na mniejszym przepływie ale po drugim cyknięciu wyłącznika przepływowego.


    Edit:
    Może rzeczywiście masz rozregulowane progi i odkręcając by włączyć drugi stopień masz już taki przepływ że nawet 12kW nie zagrzeje tej masy wody.
    Ten mój ogrzewacz skończył służbę bo zaczęły się problemy z wyłącznikiem przepływowym (membrana itd.). Zaczęło kapać z niego i bardzo możliwe że też miałem też problem z zawyżonymi progami przepływu przy której działał ten wyłącznik (nie pamiętam szczegółów). Prawdopodobnie dziura w membranie.
    Właściwie mógłbym wymienić te części bo to właściwie rutynowa sprawa po długiej eksploatacji ( a reszta części ogrzewacza była ok) ale zapadła decyzja podwyższenia komfortu i wymieniłem ten ogrzewacz na elektronika ze stabilizacją temperatury.
    Ten Twój nie wygląda na nowy, to może też ta membrana czy coś tam w środku jest do wymiany.

    Edit2:
    Nie wiem czy mnie wzrok nie myli, ale na Twoim zdjęciu widzę jakby znajome ślady wycieku z tej czarnej puszki z membraną. U mnie też najpierw trochę przeciekało tylko przy poborze wody a później już na stałe.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo