Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GOLF4/1,4 - Kłopot z tylną wycieraczka Golf 4

01 Mar 2016 11:13 3621 26
  • Poziom 10  
    Witam, mam taki problem z którym nie mogę sobie poradzić - Golf 1.4 benz.
    Padł mi silniczek wycieraczki - dokładnie to spryskiwacz - stary silniczek działa tzn., wycieraczka zbiera itp. ale spryskiwacz nie - wymieniłem silniczek na nowy i powstał jeden problem, - spryskiwacz dział i wycieraczka też ale ale..... gdy wciskam do samego końca wiadomo idzie spryskiwacz, ale jak dam tylko do wycierania czyli lekko w dół i wyłączę wycieraczka nadal pracuje, dopiero jak wezmę do góry (włączam na chwile przednie wycieraczki) to tył się wyłączy.

    Co może być nie tak, do tej pory na starym silniczku było tak, że jak tylną wycieraczkę załączyłem w dól na 1 raz to pracowała cały czas jak wyłączyłem to przestawała a obecna i tak pracuje?

    Czy to przekaźnik, bo na starym aż do wymiany było wszystko poprawnie?
  • Poziom 16  
    A nie została zalana elektronika w silniku wycieraczki?
  • Poziom 10  
    Nie silniczek jest nowy. i chodzi ogólnie ok tylko tylko wyłączenie polega na podciągnięciu dźwigni do góry aż machną przednie wycieraczki i tylni się wyłączy wtedy. A powinno być w dół - chodzi wycieraczka tylna w górę nastąpić powinno wyłączenie.
  • Poziom 16  
    Dla mnie to coś pan kręcisz.Z tyłu przy golfach tak samo się włącza jak i wyłącza wycieraczkę.
  • Poziom 10  
    wacekgacek napisał:
    Dla mnie to coś pan kręcisz.Z tyłu przy golfach tak samo się włącza jak i wyłącza wycieraczkę.


    Co kręcę - kupiłem nowy silniczek bo w starym padł spryskiwacz, stary działał tak, że wciskając w dół do końca manetkę to szedł spryskiwacz i wycieraczka, cofając o 1 pozycję s powrotem to pracuje sama wycieraczka a cofając na pozycje zero wyłączała się - w nowym silniczku mam podobnie tylko ze na pozycji zero nadal pracuje jak dam dźwignie w górę wtedy machną przednie wycieraczki i tylna przestaje chodzić.

    Wiek jak powinna działać tylna tylko nie wiem dlaczego obecna na pozycji zero nie wyłącza się i dalej pracuje..
  • Poziom 16  
    A zrób taki test że jak jest włączona to w taki sam sposób jak włączasz to włącz jeszcze raz.Sorry za powszedni post nie zauwarzyłem że to golf 4,bo w trójkach jest tak jak ja mówię.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Manetka ma tylko dwie stałe pozycję - 0 i jedna w dół dla stałej pracy tylnej wycieraczki. Ma jeszcze dwie chwilowe pozycję - w górę dla przednich wycieraczek ze spryskiwaczem oraz w dół (która przechodzi przez stałą pracę tylnej wycieraczki) i wtedy mamy spryskiwacz z wycieraczką a jak zostawisz w tej pozycji to wycieraczka będzie chodziła cały czas póki nie pociągniesz jej raz w pozycję 0.
    W silniku nie ma żadnej elektroniki. są tylko styki na kole zębatym.
    Z opisu wychodzi że Twoja manetka jest uszkodzona.
    Jak naciśniesz manetkę do końca by ruszył tylny spryskiwacz i ją puścisz to żeby wyłączyć tylną wycieraczkę to przełączasz o jeden w górę i to jest pozycja 0 - nic wtedy nie działa.
    Czyli dwie stałe pozycje 0, 1 oraz 2 chwilowe - przedni oraz tylny spryskiwacz.
    Manetka sama ma się cofnąć po włączeniu spryskiwacza - albo do pozycji 0 gdy włączałeś przedni spryskiwacz albo do pozycji 1 gdy włączałeś tylny i wtedy chodzi cały czas tylna wycieraczka.
  • Poziom 10  
    grala1 napisał:
    Manetka ma tylko dwie stałe pozycję - 0 i jedna w dół dla stałej pracy tylnej wycieraczki. Ma jeszcze dwie chwilowe pozycję - w górę dla przednich wycieraczek ze spryskiwaczem oraz w dół (która przechodzi przez stałą pracę tylnej wycieraczki) i wtedy mamy spryskiwacz z wycieraczką a jak zostawisz w tej pozycji to wycieraczka będzie chodziła cały czas póki nie pociągniesz jej raz w pozycję 0.
    W silniku nie ma żadnej elektroniki. są tylko styki na kole zębatym.
    Z opisu wychodzi że Twoja manetka jest uszkodzona.
    Jak naciśniesz manetkę do końca by ruszył tylny spryskiwacz i ją puścisz to żeby wyłączyć tylną wycieraczkę to przełączasz o jeden w górę i to jest pozycja 0 - nic wtedy nie działa.
    Czyli dwie stałe pozycje 0, 1 oraz 2 chwilowe - przedni oraz tylny spryskiwacz.
    Manetka sama ma się cofnąć po włączeniu spryskiwacza - albo do pozycji 0 gdy włączałeś przedni spryskiwacz albo do pozycji 1 gdy włączałeś tylny i wtedy chodzi cały czas tylna wycieraczka.



    I zgadza się jak dam tylną na pozycję 2 (chwilowo i wtedy działa spryskiwacz i jest ok wraca do pozycji 1 ale jak z pozycji 1 dam na 0 to i tak tylna pracuje.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jak się nie mylę to jak włączysz tylną wycieraczkę na poz 1 to on powinna machnąć, odczekać jakiś czas i znów machnąć i znów odczekać i tak cały czas.
    U Ciebie tak pracuje czy macha cały czas bez przerwy?
    Możesz mieć uszkodzony silnik, manetkę lub przekaźnik wycieraczek.
  • Poziom 10  
    grala1 napisał:
    Jak się nie mylę to jak włączysz tylną wycieraczkę na poz 1 to on powinna machnąć, odczekać jakiś czas i znów machnąć i znów odczekać i tak cały czas.
    U Ciebie tak pracuje czy macha cały czas bez przerwy?
    Możesz mieć uszkodzony silnik, manetkę lub przekaźnik wycieraczek.


    Tak właśnie pracuje, jak napisałeś, problem w tym, że w pozycji 0 powinna przestać pracować a pracuje tak samo.


    Na starym silniczku w pozycji 0 przestała pracować a ta nowa nie.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Bez przerwy czy z przerwą?
    Chcesz wyeliminować manetkę to po włączeniu wycieraczki odłącz od niej wtyczkę.
    Jeżeli nic to nie zmienia to zobacz czy się zatrzyma po wyjęciu przekaźnika.
  • Poziom 10  
    grala1 napisał:
    Bez przerwy czy z przerwą?
    Chcesz wyeliminować manetkę to po włączeniu wycieraczki odłącz od niej wtyczkę.
    Jeżeli nic to nie zmienia to zobacz czy się zatrzyma po wyjęciu przekaźnika.


    Z przerwą, chodzi mi o to aby była jak na silniczku który wymieniałem czyli jak daję na pozycję 0 przestaje pracować.
  • Poziom 2  
    Witam
    Mam podobny problem tylko, że w Passacie b5. Po wymianie silnika wycieraczki tylnej, który się spalił. Po włączeniu tylnej wycieraczki chodzi normalnie, z przerwą, spryskiwacz działa prawidłowo, wycieraczka po spryskaniu również, ale po wyłączeniu chodzi dalej z przerwą czasową. Musze zgasić auto bądź wyciągnąć bezpiecznik. Wycieraczka po odpięciu kostki włącznika wycieraczek chodzi dalej z przerwą, po wypięciu przekaźnika zatrzymuje się. Przewody na zgięciu klapy wyglądają ok. Jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę o pomoc. Z góry Dziękuję.
  • Poziom 35  
    Dot. Passata. Jeśli w ten sposób działa Ci wycieraczka tylna, (w moim Golfie IV czasem tak się zdarzy), to spróbuj z położenia "O" przyciągnąć lekko dźwignię do siebie, wówczas zadziała na chwilę wycieraczka przednia i tylna się wyłączy.
    Może to świadczyć o nadchodzącej awarii włącznika wycieraczek.
  • Poziom 10  
    Właśnie u mnie tak działa nowy silniczek wycieraczki jak pozycji 0 lekko dam do siebie, przednie wycieraczki migną 2 razy i tylna się wyłącza..
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jak masz włączona tylna i ją wyłączysz a ona nadal działa to odepnij wtyczkę od manetki wycieraczek. Jak przestanie działać to manetka do wymiany.
  • Poziom 10  
    grala1 napisał:
    Jak masz włączona tylna i ją wyłączysz a ona nadal działa to odepnij wtyczkę od manetki wycieraczek. Jak przestanie działać to manetka do wymiany.


    Ale to trzeba by rozbierać kierownicę ??
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 2  
    Staszek49 napisał:
    Dot. Passata. Jeśli w ten sposób działa Ci wycieraczka tylna, (w moim Golfie IV czasem tak się zdarzy), to spróbuj z położenia "O" przyciągnąć lekko dźwignię do siebie, wówczas zadziała na chwilę wycieraczka przednia i tylna się wyłączy.
    Może to świadczyć o nadchodzącej awarii włącznika wycieraczek.


    Dokładnie tak się stało. Przynajmniej już wiem gdzie szukać. Dzieki.
  • Admin grupy Samochody
    Na prośbę autora otwieram ponownie.
  • Poziom 10  
    Sprawdziłem manetkę, po odpięciu manetki wycieraczka tylna nadal pracuje... gdzie szukać dalej ???
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 10  
    grala1 napisał:
    Myślę że będzie uszkodzony styk na kole w silniku przez co nie widzi pozycji końcówkowej.


    Zamierzam zabrać się za to w weekend, czy da się do tego dostać czy bardzo skomplikowane, chcę zobaczyć czy da się naprawić ???
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Wyciągasz silnik i odkręcasz blachę zasłaniającą koła i ślimaka - na dużym kole opiera się styk masy który daję informację o pozycji wycieraczki.
    Styk jak mnie pamięć nie myli jest pod dużym kołem.
  • Poziom 10  
    grala1 napisał:
    Wyciągasz silnik i odkręcasz blachę zasłaniającą koła i ślimaka - na dużym kole opiera się styk masy który daję informację o pozycji wycieraczki.
    Styk jak mnie pamięć nie myli jest pod dużym kołem.


    OK czyli rozebrać i zdjąć to duże koło zobaczyć czy styk prawidłowo łapie i czy nie zabrudzony, trochę mnie to dziwi bo to nowy silniczek ale różnie bywa.
  • Poziom 11  
    Czesc
    Czy udało Ci się to naprawić?
    Mam ten sam problem po wymianie silnika.

    Ja finalnie z nowego zamiennika i starego mechanizmu zrobiłem jeden działający