Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

HP DV7 4017ez - Zimny laptop startuje tylko na baterii, gaśnie w czasie pracy.

donkonaresco 01 Mar 2016 12:54 630 14
  • #1 01 Mar 2016 12:54
    donkonaresco
    Poziom 8  

    Witam. Trzy miesiące temu w moim laptopie wymieniany był układ BGA na nowy. Po około miesiącu kolejno pojawiały się problemy. Najpierw "artefakty" jeszcze przed startem systemu, następny był problem z włączeniem zimnego laptopa z zasilacza (po dłuższej przerwie startował tylko na baterii), po włączeniu sprzęt pracował, ale był czarny ekran i mrugająca dioda CAPS LOCK. Ostatnim z problemów, który się stopniowo nasilał było gaśnięcie laptopa w czasie normalnej pracy (czarny ekran i laptop pracuje, ale nie odpowiada). Czasem od razu przy starcie systemu, a częściej przy uruchamianiu programów (np. podczas potwierdzania uprawnień administratora). Laptop oddałem na gwarancji do naprawy. W serwisie powiedzieli, że dostali układ BGA z wadliwej serii i mieli podobne problemy z innymi laptopami, w których był wymieniany układ BGA. Układ został wymieniony na nowy. Po odebraniu laptopa, po kilku dniach normalnej pracy powróciły problemy sprzed wymiany gwarancyjnej, poza "artefaktami". Do tego był jeszcze chwilowy kłopot z baterią (stan baterii 0%, plugged in, not charging), ale po 1 dniu pracy bez baterii na następny dzień bateria była w porządku.

    Prosiłbym o jakieś opinie zanim znów oddam laptopa do serwisu na gwarancji. Czy znów jest problem z BGA, a może trzeba szukać przyczyny gdzie indziej?

    0 14
  • #2 01 Mar 2016 12:57
    miecho18
    Spec od komputerów

    Nie da się określić nie mając płyty przed sobą, bez wykonania pomiarów i innych czynności diagnostycznych. Nie wiemy nawet jaka to płyta i który układ został wymieniony.

    0
  • #3 01 Mar 2016 21:54
    slawmix1234
    Poziom 31  

    donkonaresco napisał:
    Prosiłbym o jakieś opinie zanim znów oddam laptopa do serwisu na gwarancji. Czy znów jest problem z BGA, a może trzeba szukać przyczyny gdzie indziej?

    Reklamuj usługę, ale raczej BGA

    0
  • #4 02 Mar 2016 08:16
    lisek
    Spec od monitorów

    Ponieważ kol.twój model to AMD Link
    - na chipset AMD M880G
    - AMD Phenom II P920
    * + dodatkowa grafika ATI Radeon HD5650

    to na 90% masz problem w chipsecie , reszta stawiam na procesor.
    To z Link_ opracowanie z UK

    To seria taka sobie wadliwa na platformie (Intel Arimia AB6300 (AMD)
    * na podzespołach Intel to GAB6210 lub b. zblizone AB6200,

    Oddaj do serwisu (gwarancja) , zapomnij o problemie.

    0
  • #5 02 Mar 2016 12:40
    donkonaresco
    Poziom 8  

    Dziękuję za odpowiedzi. Oddam sprzęt do serwisu i dam znać kiedy dowiem się czegoś więcej.

    0
  • #6 01 Kwi 2016 20:44
    donkonaresco
    Poziom 8  

    W laptopie wymieniona została płyta główna główna na inny model, z inną dedykowaną kartą graficzną i procesorem. Po pierwszym uruchomieniu, system zainstalował automatycznie sterowniki, ale po restarcie system nie ładuje się (czarny ekran zamiast ładowania). Trzeba uruchomić system w trybie awaryjnym i odinstalować sterowniki kart graficznych, aby system wystartował. Dodatkowo po podłączeniu osprzętu (mysz, klawiatura) i restarcie, jest czarny ekran i trzeba odłączyć osprzęt, żeby uruchomić laptopa. Nie mam informacji czy BIOS był aktualizowany po wymianie płyty. Obecnie nie ma możliwości wejścia w BIOS przy starcie laptopa (brak ekranu startowego, czyli czarny ekran, a następnie ładuje się system).
    Czy powinienem zaktualizować BIOS?

    0
  • #7 01 Kwi 2016 21:12
    boro1234567
    Spec od komputerów

    donkonaresco napisał:
    Czy powinienem zaktualizować BIOS?

    Reklamować płytę.

    0
  • #8 01 Kwi 2016 21:54
    donkonaresco
    Poziom 8  

    Dodam, że po załadowaniu systemu, podłączony osprzęt działa. Jest szansa, że update BIOS-u pomoże? Laptop spędził w serwisie łącznie 2 miesiące w ciągu ostatnich 4,5, więc wolałbym sam rozwiązać problem, jeśli jest taka możliwość.

    0
  • #9 01 Kwi 2016 22:16
    boro1234567
    Spec od komputerów

    donkonaresco napisał:
    więc wolałbym sam rozwiązać problem, jeśli jest taka możliwość.

    Raczej nie ma takiej możliwości.
    Czy masz gwarancję na usługę?

    0
  • #10 01 Kwi 2016 22:23
    donkonaresco
    Poziom 8  

    boro1234567 napisał:
    Raczej nie ma takiej możliwości.
    Czy masz gwarancję na usługę?


    Mam gwarancję, ale jak pisałem wcześniej wolałbym nie oddawać ponownie laptopa do serwisu, jeśli jest możliwość samodzielnej naprawy.

    0
  • #11 01 Kwi 2016 22:25
    boro1234567
    Spec od komputerów

    donkonaresco napisał:
    jeśli jest możliwość samodzielnej naprawy.

    Nie ma takiej możliwości.

    0
  • #12 01 Kwi 2016 22:34
    donkonaresco
    Poziom 8  

    Dodam jeszcze, że kiedy laptop był w serwisie nie było w nim mojego dysku twardego, którego obecnie używam, więc testy w serwisie obywały się na innym dysku. Może ma to jakieś znaczenie.

    0
  • #13 01 Kwi 2016 22:38
    miecho18
    Spec od komputerów

    Nie ma żadnego znaczenia. Masz drugą, uszkodzoną płytę.

    0
  • #14 01 Kwi 2016 23:22
    boro1234567
    Spec od komputerów

    donkonaresco napisał:
    Może ma to jakieś znaczenie.

    To nie jest istotne dla charakteru usterki.
    Już Ci udzieliłem porady co masz zrobić.

    0
  • #15 02 Kwi 2016 00:10
    donkonaresco
    Poziom 8  

    Dobrze, zareklamuję usługę. Dziękuję za odpowiedzi.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo