Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf MK3 - Metaliczny dźwięk/stukanie na zimnym silniku?

seba694637 01 Mar 2016 13:13 4182 25
  • #1 01 Mar 2016 13:13
    seba694637
    Poziom 16  

    Witam. Golfik z silnikiem 1.9 TDI AFN (110km) ze zmienioną turbosprężarką (od 130 konnej) miał następujące objawy:
    Był kłopot z doładowaniem silnika, sterowaniem turbo, blokującymi się łopatkami turbosprężarki, dziurawym intercoolerem - ale już naprawione :D Wtryski założone od Octavii z silnika AGR (stare lały i po nocy ciężko odpalał) Miał też bardzo opóźniony kąt wtrysku. Dopiero po przestawieniu o 1 ząbek i wyregulowaniu chodzi jak diesel i odzyskał moc.....i tutaj chyba przesadziłem i przyśpieszyłem zapłon (nie jestem pewien ale chyba dopiero po tym pojawiło się stukanie).
    Po odpaleniu słychać wyraźne stukanie które po 5-7 minutach zazwyczaj ucichło.
    Przy ekonomicznej jeździe (max.2100rpm, muskanie gazu) nie stukał. Stukanie było słyszalne tylko na zimnym silniku i przy dynamicznej jeździe (np podczas wyprzedzania i wciśnięcia pełnego gazu powyżej około 2100 rpm. Żeby przestało stukać musiałem zwolnić by spadły obroty silnika (albo wciśnięcie na kilka sekund sprzęgła dopóki samochód nie zwolni).

    Na zimnym silniku odpala dobrze pomimo nie podłączonych świec żarowych (przy temperaturze -5 stopni około 7-8 obrotów wału, przy 0 stopni C - 5-6), przy pierwszym odpaleniu puści bały dym (taaak,wybrali papieża :) )

    Po pierwszym odpaleniu odpala na dotyk. Gdy silnik jest zagrzany również dobrze odpala.
    Zarówno na zimnym silniku jak i na ciepłym nie ma ubytku mocy.
    Samochód po czyszczeniu turbosprężarki (turbo w świetnym stanie, gruszka szczelna,łopatki nie blokują się, już od 1400-1500 rpm słychać że turbo pompuje :spoko: )
    Wymieniony filtr powietrza, zmienione wtryski (od silnika AGR z Octavii)

    Dziś pomimo zagrzania silnika stukanie nie ustało i towarzyszyło mi przez całą drogę (25km)

    [Film] Stukanie na zagrzanym silniku i odpalanie:


    [Film] Odpalanie zimnego silnika po dobie postoju [-2 stopnie (climatronic przekłamuje o kilka stopni)]:


    P.S Samochód świeżo kupiony za niewielkie pieniądze (dla pierwszego kierowcy). Gdzie szukać przyczyny, co może być nie tak ?
    Pozdrawiam

    0 25
  • #2 01 Mar 2016 17:17
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Ciężko stwiedzić co to stuka mi to wygląda na hydropopychacze w głowicy. Ale proponuje ustawić dawke i kąt tak ja książka pisze i wtedy sprawdzić co sie dzieje. Jaki olej jest zalany? Jaką sterownik widzi temperature silnika. I świece proponuje podłączyć, układ ma działać.

    0
  • #3 03 Mar 2016 21:22
    kokolo
    Poziom 13  

    Wygląda na samoregulatory hydrauliczne uszkodzony jeden lub dwa na zimnym dużo ciszej pracował .Chyba że olej masz mocno stary .

    0
  • #4 03 Mar 2016 21:36
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Mnie ciekawi jeszcze stan oleju..

    0
  • #5 03 Mar 2016 21:52
    kristoferson22
    Poziom 9  

    Popychacze hydrauliczne lub wtryski.
    Popychacz uszkodzony lub jak jest mało oleju to właśnie tak się zachowuje.
    Posłuchaj przez drewniany trzonek od młotka przykładając go do głowicy podczas pracy silnika i będziesz wiedział na którym cylindrze trzaska, sprawdź też stan oleju może być mało i chodzą na sucho.
    Jak przekombinowałeś z rozrządem to mogą wtryski pukać bo podają w niewłaściwym momencie paliwo.

    0
  • #6 05 Mar 2016 16:02
    seba694637
    Poziom 16  

    Olej jest dobry. Poprzedni właściciel wymieniał tuż przed sprzedaniem. Po przejechaniu ~600km nie zauważyłem ubytku oleju. Niestety nie wiem jaki to typ oleju i jakiego producenta. W najbliższym czasie zamierzam wymienić siatkę tłumika, nowy rozrząd + sprawdzić samoregulatory hydrauliczne. Rozrząd ustawię książkowo, a olej... Chyba kupię motul.
    Dziś zauważyłem, że na nie rozgrzanym silniku powyzej 3200 obr silnik dostaje muła. Na zagrzanym silniku jest ok, ale butowanie na 2 i 3 biegu skończyło się przy 3800-4000 obr - dwukrotnie spadł przewód podciśnienia wychodzący z turbo do intercoolera (muszę odkręcić turbo i zakręcić pod odpowiednim kątem żeby przewód od doładowania nie był skoszony)

    Silnik osłuchiwałem drewnianym trzonkiem - smarowanie raczej jest okej, ale nadal nie wiem na którym tłoku trzaska. Dźwięk dochodzi na pewno z silnika

    0
  • Pomocny post
    #7 05 Mar 2016 16:55
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Wymień hydropopychacze. Wszystkie nie na któryś cylineder tylko wszystkie. Olej poprzedni właściciel wymieniał ale nie wiesz jaki to olej ani typ ani producent?... Wymień olej. Rozrząd w tym aucie jest prosty na markera zrobisz grunt to odpowiednio napiąć rolkę i ustawić później kąt początku wtrysku z komputerem.

    0
  • #8 05 Mar 2016 21:57
    seba694637
    Poziom 16  

    Z tego co pamiętam mówił o 10w40 i kupił od mechanika który upuszczał mu z beczki... Olej wygląda na świeży (wiem jak wygląda olej w dieslu po 8-10 tys km, czarny jak smoła :) ). Z jakiej firmy najlepiej zamówić hydropopychacze? Czy to bez różnicy?

    0
  • #9 05 Mar 2016 22:01
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Chyba będzie INA.

    0
  • #10 06 Mar 2016 16:06
    seba694637
    Poziom 16  

    Panowie czy to mogą być objawy wlania motodoktora?

    0
  • #11 06 Mar 2016 16:20
    daro_p
    Poziom 17  

    A może on chodził juz pod koniec na mineralnym oleju, a po zalaniu półsyntetykiem przepłukało silnik i wyszły mankamenty. Ja tez stawiam na popychacze zaworów.

    0
  • #12 06 Mar 2016 16:51
    seba694637
    Poziom 16  

    Już kilka osób powiedziało że ten olej jest trochę bardziej gesty niż powinien. Czyli zamówić MOTUL 4000 MOTION 15w40 5l + 1l na dolewki?
    Plan mam taki:
    1. Zmienić olej
    2. Ponownie sprawdzić kompresję
    3. Jeśli będzie bez zmian to zamówię popychacze i rozrząd
    4. Jeżeli okaże się że popychacze nie mają luzów - zdejmę głowicę

    0
  • #13 06 Mar 2016 20:43
    daro_p
    Poziom 17  

    Po zalaniu gęstszym olejem musisz pojeździć troche i obserwować co się dzieje, objawy mogą nie ustąpić od razu ( chwile potrwa zanim olej wypełni hydropopychacze). Nie wiem, czy warto inwestować w drogi olej, bo może okazać się, ze litra na dolewki to za mało, tym bardziej ze kondycja silnika jest niepewna. O ile się nie mylę to masz sprzęgło dwumasowe - uruchom świece żarowe, bo możesz za chwile miec kolejny wydatek 😊. Sądząc po tym jak odpala bez świec, to można założyć, ze kompresja jest ok. Jezeli nie ma luzu na panewkach, a jest to tylko problem popychaczy, to warto to naprawić i jeździć na półsyntetyku niż na mineralnym z oczywistych względów dla tego silnika.

    0
  • #14 06 Mar 2016 20:53
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Trochę dyskusja zbacza z toru. Wymień olej, zalej 10W40, masz tam fajną turbosprężarkę więc nie żałuj na olej dużej różnicy nie będzie. I wymień te hydropopychacze zapewne siedzą te na pierwszy montaż nie za szkowi wymienić a zobaczysz że stukanie ustanie. Standardowa usterka w tych pojazdach które mają już swoje przebiegi.

    0
  • #15 17 Mar 2016 21:10
    seba694637
    Poziom 16  

    Olej zmieniłem na Motul 15W40, a filtr oleju na Mann. Przed wymianą do starego oleju dodałem Liqui Moly Engine Flush. Silnik pracuje troszkę ciszej, lepiej zbiera się z niskich obrotów. Jeśli nie będzie brał dużo oleju - to kolejne zmiany będą na 10W40 lub 5W40.
    Póki co zrobiłem 200 km - oleju nie ubyło. Popychacze już mam, filtr paliwa też (mann), wymienie w wolnym czasie (którego ostatnio mam bardzo mało). Turbosprężarka jaką ma samochód to garrett 1749va. Tak jak pisałem samochód ma wtryski od silnika AGR.
    Nie jestem zadowolony ze spalania. Przy jeździe jak dziadek spalił 6l na 100 km (4 trasy po 25km). Na tych samych trasach Octavia z silnikiem AGR spala 4-4,3L.
    Dziś zrobiłem 20 km, później 60km. Na 80 km samochód spalił 6,5L (trasa, 75-85km). Przy takiej jeździe Octavia spali 5L/100km. Klimatronic zawsze ustawiam na ECON, spalanie wyliczone na zasadzie - tankuje do pełna (pod sam korek), kasuje liczbę kilometrów. I za każdym razem tankowanie na tej samej stacji pod tym samym dystrybutorem.

    0
  • #16 18 Mar 2016 23:22
    2510731
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 19 Mar 2016 01:35
    seba694637
    Poziom 16  

    BEZET-AGRO napisał:
    Takie liczenie spalania ma błąd pomiaru pewnie z 1,5 l/100

    Dlaczego?
    Poprzednio na pełnym baku zrobiłem jakieś 670km, w tym około 90km na rezerwie. Wskazówka spadła do zera.

    0
  • #18 19 Mar 2016 04:45
    greg31k
    Poziom 8  

    Witam

    Ile to autko ma przejechanych kilometrów? Z filmiku który wstawiłeś w miarę wyraźnie słychać odgłos zaciętego popychacza hydraulicznego

    ." Z tego co pamiętam mówił o 10w40 i kupił od mechanika który upuszczał mu z beczki..."

    Nie wiadomo jak stary był to olej.Trzeba pamiętać ze olej też się starzeje i traci swoje właściwości smarne bez głębszego wnikania w temat. ( http://antymoto.com/warto-regularnie-wymieniac-olej-silnikowy/)

    Co do preparatu który zastosowałeś w swoim silniku ( Liqui Moly Engine Flush ) to chyba za wiele on nie poprawi w tym silniku.Najszybciej wymiana na nowy popychacz hydrauliczny.Pokusił bym się o wkręcenie manometru do badania ciśnienia oleju w miejsce czujnika ciśnienia i sprawdzenie smarowania w tym silniku.Poza tym pomiar kompresji.Jeśli wymienisz same popychacze hydrauliczne to zapewne kłopot się skończy.

    0
  • #19 19 Mar 2016 07:58
    2510731
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 19 Mar 2016 09:34
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Skończcie już wypisywanie postów bez sensu a właściciel wątku niech wymieni hydropopypacze!

    0
  • #21 25 Mar 2016 02:05
    seba694637
    Poziom 16  

    Właśnie dzisiaj kupiłem uszczelke pod dekiel i miałem wymieniać popychacze. Niestety samochód musiał być scholowany. Podczas jazdy nagle stracił moc, myślałem że przeszedł w tryb awaryjny....doslownie 10 sekund później zablokowało wał :)

    1
  • #22 25 Mar 2016 10:58
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Czyli hyropopychacze wymienione w porę.

    0
  • #23 25 Mar 2016 21:14
    seba694637
    Poziom 16  

    Teraz wiem które popychacze najbardziej było słychać :) to tyle na wesoło. Jutro będzie liczenie wydatków :( Na drugim cylindrze dostała końcówka wtryskiwacza i świeca żarowa. Zaś sam tłok blokował wyjęcie wtrysku. Tylko na drugim tłoku zablokowało popychacze, ale są całe. Dziś rozebrałem osprzęt, w sobotę bede miał wolny kanał także dam info o skutkach zbyt później wymiany popychaczy bądź innej przyczyny uszkodzenia.

    Panowie na tej aukcji niby silnik ma kompresję ~30bar. Warto rozpatrzyć kupno takiego silnika od handlarza czy lepiej omijać takie aukcje? http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6022725507

    0
  • #24 25 Mar 2016 21:42
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    rafal.jaro napisał:
    Wymień hydropopychacze. Wszystkie nie na któryś cylineder tylko wszystkie. Olej poprzedni właściciel wymieniał ale nie wiesz jaki to olej ani typ ani producent?... Wymień olej. Rozrząd w tym aucie jest prosty na markera zrobisz grunt to odpowiednio napiąć rolkę i ustawić później kąt początku wtrysku z komputerem.


    Gdybyś mnie posłuchał trzy tygodnie temu :)


    Warto pomyśleć jeśli da gwarancje i gość ma dużo klientów. Ale ten przebieg to raczej propozycja handlarza niż realny dystans przejechanych kilometrów...

    0
  • #25 26 Mar 2016 14:10
    seba694637
    Poziom 16  

    Przyczyną był prawdopodobnie źle ustawiony rozrząd. Na pierwszym i drugim tłoku były popękane popychacze (a na trzecim urwany zawór. Na wszystkich cylindrach trochę drobnych odłamków).
    Dowiedziałem się również, że samochód ma chipa, a turbo pompowało równo 1,45 bar (Garrett 1749VA)
    Woda dostawała się do oleju - także płyn chłodniczy i nowy olej nadają się tylko do wylania. Poniżej zdjęcia :
    Golf MK3 - Metaliczny dźwięk/stukanie na zimnym silniku? Golf MK3 - Metaliczny dźwięk/stukanie na zimnym silniku? Golf MK3 - Metaliczny dźwięk/stukanie na zimnym silniku?

    0
  • #26 26 Mar 2016 14:18
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Źle patrzysz. NIE źle ustawiony rozrząd był przyczyną fatalnej awarii a uszkodzenia mechaniczne popychczy, zablokowały zawór przestawiły rozrząd podczas kolizji.

    0