Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ople Vectra 2.0 DTI Po dodaniu gazu obroty nie idą w górę

01 Mar 2016 20:53 1848 14
  • Poziom 5  
    Mam pewien problem i nie wiem w czym tkwi. Autko miało od jakiegoś czasu problemy z odpalaniem, a dzisiaj podczas jazdy samo mi zgasło. Odpaliłem gop przejechałem około 200m i po dodawaniu gazu obroty w samochodzie wogóle nie chciały iść do góry ! Mam OBD II i mam tam funkcję, która pokazuje mi siłę naciśnięcia pedału gazu. Gdy mam naciśnięty pedał w granicach 0-95% samochód wogóle nie wchodził na obroty miał ich normalnie jak zawsze w granicach 800-900 ale gdy nacisnę pedał do końca nagle dostaje mocy i obroty wynoszą 4000 a nawet więcej. Nie da się normalnie ruszać samochodem, bo obroty które mogę złapać to te 4000 przy maksymalnym wciśnięciu pedału, a gdy trochę go popuszczę to obroty od razu maleją do 800-900 oraz zauważyłem, że przy naciśnięciu pedału od 0 do +-25% auto próbuje zgasnąć, ale nie gaśnie. Wydaje mi się że jakiś problem jest z paliwem, ale nie znam się na tym więc proszę o POMOC !
  • Poziom 17  
    Witam sprawdz na początek szczelnośc przewodów zasilania paliwa /filtr paliwa / oraz powroty które są też ważne.
  • Poziom 5  
    Szczelność na pewno w porządku, ponieważ nigdzie nie widać, aby było mokro przy wężykach przez które idzie paliwo. Jeśli chodzi o filtr to był on wymieniany około 2 miesiące temu, więc też jest dobry. Jeśli chodzi Ci o powroty to co mam sprawdzić, bo nie rozumiem. Nie jestem zaawansowanym mechanikiem więc prosiłbym o podanie np. nazwy części która może być przyczyną tego, że obroty w ogóle nie idą w górę, a ja jak nie bd wiedział gdzie to jest to poszukam w internecie i postaram się rozwiązać mój problem.
  • Poziom 17  
    Witam przelewy tzw. to są wężyki od wtryskiwaczy / z każdego wychodzi / i łączą się po przez
    trójniki które pękają ,zwróć uwagę na to czy w zasilaniu jest szczelność tzn nie musi kapać paliwo tylko zasysać będzie powietrze do układu , zwróć uwagę też na uszczelkę filtra paliwowego
  • Poziom 5  
    Wtryskiwacze także sprawdzałem, nie ma tam żadnych przecieków, trójniki w porządku, a jeśli chodzi o tą uszczelkę to musze na nią jutro zobaczyć ale nie sadzę że ona będzie powodem dla którego auto nie łapie obrotów. W jaki sposób najlepiej sprawdzić tą szczelność przewodów ? Z grubsza patrzyłem i wydaje się wszystko dobrze, ale jak to zrobić profesjonalnie, czy nie ma jakiegoś pęknięcia przez co układ może się zapowietrzać !
  • Poziom 17  
    Spróbuj zasilić na krótko tzn z bańki /czystość/ pomiń filtr paliwa a w tedy bedziesz 100% pewny że układ paliwowy ok ,pózniej czeka Cię diagnoza komputerowa powinno coś pokazać
  • Poziom 5  
    Wydaje mi się, że paliwo nic do tego nie ma, ponieważ normalnie chodzi na wolnych obrotach i dostaje cały czas paliwo, ponieważ nic nie przerywa, ale sprawdzę to jutro. Kontaktowałem to z jednym mechanikiem i powiedział mi że przyczyną może być zepsuty jakiś czujnik, czy jest to możliwe ? Zastanawiałem się nad tym i być może czujnik obrotów wału korbowego jeśli ma to coś z tym wspólnego, albo inny czujnik tylko nie wiem za bardzo który i nie mam jak tego sprawdzić. Podjechałbym na stację diagnostyczną i sczytał kody błędów, ale nie mam jak, ponieważ nie mam obrotów. Mógłbym kupić na alledrogo interfejs przeznaczony m.in. do opla za 60 zł , ale nie wiem czy mi sczyta te numery błędów, bo jeden już mam taki za 25, pod licznikiem pokazuje mi 2-3 błędy a on ich nie wykrywa, są to poduszka powietrzna i ABS a 3 wyskakujący od czasu do czasu najczęściej na luzie to był tzw. CHECK (taki silnik) Dodatkowo zauważyłem, że autko po odpaleniu i przygazowaniu dymi na niebiesko. Nie wydaje mi się ,aby to że olej dostaje się do komory spalania było przyczyną tego że nie mogę złapać obrotów, ale jeśli ktoś wie coś na temat niebieskiego dymu i zaniku obrotów to proszę o pomoc. Dodam, że dymi na niebiesko tylko przy zimnym silniku. Jak samochód się już nagrzeje to jest wszystko w porządku, czyli praktycznie bezbarwny kolor spalin.
  • Poziom 2  
    Uwalony potencjometr w pedale gazu,albo przewody pedał gazu-sterownik.
  • Poziom 21  
    Chyba tylko porządna diagnostyka pomoże. Podgląd w parametrach np. potencjometru gazu i czujnika obrotów pompy jak i błędów mogą zawęzić Twoje poszukiwania usterki. Najpierw musi normalnie jeździć aby zająć się dymieniem. "Od ręki" możesz sprawdzić wtyczkę potencjometru i okablowanie do ecu. Albo https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2235347.html
  • Poziom 5  
    Diagnostyka by się przydała tylko jak dojechać na stację diagnostyczną jak auto nie wchodzi na obroty ? To będzie pompa i w tym tygodniu chcę oddać ją do sprawdzenia i ewentualnie regeneracji, ale mam jeszcze problem z jej wyjęciem, a konkretniej z moim rozrządem na łańcuchu ! Mam 2 koła na wysokości pompy i są na nich znaki. Na łańcuchu są ogniwa lub łączenia ogniw (nie wiem jak się to dokładnie nazywa) w kolorze pomarańczowym. Czy ktoś wie jak to ustawić, aby przy wyciąganiu pompy i włożeniu nowej nic się nie przestawiło ? Podaję linki do screenów z tym rozrządem myślę że wszystko będzie jasne. http://scr.hu/84ht/2ngpj , http://scr.hu/84ht/uj6hd
  • Poziom 21  
    Jak nie robiłeś tego nigdy - odradzam samodzielne wyciąganie i składanie. Bo potem jak będzie coś nie tak, to dojdzie następna zagadka, czy dobrze włożyłem pompę. Jak czujesz się na siłach to zrobić - porad ze zdjęciami jest pełno w internecie - wystarczy wpisać: "wymiana pompy wtryskowej 2.0 dtl".
  • Poziom 5  
    Szukałem wczoraj cały dzień jak ustawić ten rozrząd, ale nic o tym nie pisze. Jeśli ktoś wie lum ma jakiegoś linka jak mają być te pomarańczowe ogniwa to prosiłbym o wstawienie. Jeśli byłbyś tak miły to prosiłbym o podanie tej stronki jak wyciągnąć tą pompę bo nie wiem dlaczego ale ja nie mogę kompletnie nic znaleźć ! Nie wyciągałem nigdy pompy, ale myslę że sobie jakoś poradzę, tylko potrzebuję jak ustawić ten rozrząd do wyciągnięcia pompy.
  • Poziom 5  
    Pompkę udało się wyciągnąć, rozrząd także dobrze ustawić. Dziękuję tobie lemmak za ta instrukcję. Pompa była sprawna, Przyczyna tkwi w czym innym. Temat zamknięty !
  • Poziom 8  
    W czym bym problem? Mam identyczny
  • Poziom 5  
    Przykro mi ale nie mam bladego pojęcia. Wyciągnąłem calutki silnik, bo miałem wkładać od astry 2, ale tam ten wąż od turbiny szedł całkiem inaczej i nie spasował mi do mojej Vectry B, więc włożyłem ten z powrotem i wszystko wróciło do normy. Wg mnie mogło to być spowodowane jakimś błędem elektronicznym, bo podczas wyciągania silnika musiałem odłączyć wszystkie możliwe wtyczki, a jak go już wsadziłem to odłączyć, to może coś się zresetowało i pomogło, ale nie gwarantuję że taki zabieg pomoże.