Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lutowanie nierdzewki - jak to zrobić?

01 Mar 2016 21:49 5274 14
  • Poziom 5  
    Chciałbym, żeby zaznaczony czerwoną kreską element na zdjęciu był zlutowany tak, żeby wyglądał, jak zagięty na giętarce. Ten element z boku okapu jest zagięty na 1cm do środka facjaty okapu. Jeśli się nie da, a ktoś wie jak to zrobić, będę wdzięczny za jakieś wskazówki gdzie szukać dalej.
    Załączniki: Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
  • Poziom 21  
    Brzydsze (po czasie cyna ciemnieje) ale łatwiejsze w wykonaniu lutowanie miękkie przy pomocy chlorku cynku
    Ładniejsze ale trudniejsze w wykonaniu lutowanie twarde srebrem lutowniczym przy udziale boraksu lub boroszycu - topniki
    Z wyglądu jest to stal A2 lub A1 więc powinno zlutować. Jeśli jednak jest to A3 lub więcej, może być trudno ...
  • Poziom 41  
    Może nakładki dopasowane ze stali nierdzewnej kątownik i klejone na klej.
  • Poziom 26  
    Co to właściwie jest - to co chcesz lutować, to już tam było, czy dorabiasz? Jak było, do daj zdjęcie z powiększeniem.
  • Poziom 5  
    Jutro dodam rodzaj blachy i dokładniejsze zdjęcia. Dziś po robocie w domu nie mam tego po prostu.
  • Poziom 5  
    Tigiem to spawam, ale raczej robię tylko 2 spawiki bez tego drutu, żeby jakoś to było. A interesuje mnie, żeby to było tak naprawdę dobrze, żeby nie można się było przyczepić do tego. Myślę z lutowanie by załatwiło sprawę.Docelowo chce, żeby to wyglądało jak by było zagięte i nic przy tym niegrzebane.1 odpowiedz jest fajna i tym tropem pójdę.Rodzaj stali aisi430 nierdzewka.
    Załączniki: Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
  • Poziom 14  
    Do lutowania nierdzewki lutami srebrnymi, potrzeba dużego doświadczenia. Dodatkowo element jest dość duży a trzeba go równomiernie rozgrzać aby lut "popłyną", za mocno podgrzejesz będą się robiły gluty(na powierzchni powstają tlenki) za słabo to samo.

    Odradzam lutowanie
  • Poziom 5  
    Jeszcze dodam (wybaczcie, że na raty), że to nie musi się trzymać na lutach. Pospawam tak, żeby trzymało. Najbardziej interesuje mnie, żeby na końcu to wyglądało jak super fachowa robota. Jakieś kleje luty, żeby to ukryć . Interesuje mnie wszystko każdy sposób.
  • Poziom 26  
    Wg mnie, - jak też napisali koledzy, żadne półśrodki nie wchodzą w rachubę, czy lutowanie, czy kitowanie czymkolwiek, przy takim układzie elementów łączonych będzie się wyróżniało. Po najlepszym lutowaniu faktura materiału na narożniku będzie inna. Nie piszesz, jaka będzie ostateczna faktura blachy, czy szczotkowana jak na obrazku, czy polerowana. To też jest istotne. Jeśli miałbym coś doradzić poza stwierdzenie, że jedynie spawanie, to zmianę konstrukcji narożnika. Taka jak obecnie, tzn. obydwa boki, w pewnie w celu usztywnienie są w narożniku zagięte do wewnątrz jest rozwiązaniem nienajlepszym z punktu widzenie estetyki spawu. Ten narożnik ze względu na jego solidność trzeba podczas spawania dosyć mocno grzać. Dla pospawania dwóch blach trzeba dać tyle energii ile do pospawania czterech, na dodatek nie jesteś w stanie zmniejszyć szczeliny, która jest zbyt duża dla spawu, który będzie wymagał takiej obróbki by był niewidoczny. Proponuję zrobić próbę z innym rozwiązaniem. jeden bok jest zagięty, a drugi - bez gięcia, płaski. Co to daje? Tą płaską blachę możesz do zagiętego boku tak docisnąć, że spoina będzie praktycznie niewidoczna, będzie po obróbce miała wysokość równą grubości blachy. Taki spaw można prosto obrobić i uczynić niewidocznym. Dołączam szkic.
    Lutowanie nierdzewki - jak to zrobić?
  • Poziom 5  
    To mniej więcej wygląda jak na rysunku nr 3, tylko blaszki są dociśnięte do siebie. Tak jak pisałem robię 2 spawy po 1,5 cm, cala linia ma 10 cm i szlifuje ze szlifem blachy nie wygląda złe. A wygięcie obu części nawet nie wchodzi w grę nie mam takiego sprzętu. Spawanie po całości tez nie wchodzi w grę, nie znam czlowieka który to zrobi tak, żeby to wyglądało naprawdę dobrze. Da się, ale to ludzie biorą do barów każde odgięcie, dołek,każda nierówność jest od razu zauważona.
  • Poziom 26  
    samibyk napisał:
    ...Spawanie po całości tez nie wchodzi w grę, nie znam czlowieka który to zrobi tak, żeby to wyglądało naprawdę dobrze...
    Nie mam podstaw by twierdzić, że robisz coś źle podczas spawania, natomiast twierdzę, że absolutnie nie masz racji. Spawanie cienkościennych narożników to ABC spawania jakościowego. Pracowałem z wieloma spawaczami, którzy wykonaliby to połączenie tak, by obróbka spoiny była praktycznie kosmetyczna, chociaż bez szlifowania się przecież nie obejdzie. Myślę, że temat stanie się mniej dyskusyjny po obejrzeniu serii filmików na YT. Na hasło "stainless steel corners welding" jest trochę materiału, może się przyda :wink:
    Dwa linki wrzucam dla rozgrzewki: Link_1, Link_2
  • Poziom 41  
    Ręczne spawanie nigdy dobrze nie wyjdzie będzie wymagało sporej obróbki tylko na automacie. Akurat koło mnie jest zakład LOZAMET urządzeń gastronomicznych i mebli nierdzewnych tam spawają i tną ze stali nierdzewnej perfekcja oczywiście wymaga to obróbki wykańczającej, cięcia laserem, zaginania i spawania blach ręcznie tylko wewnątrz niewidoczne połączenia. Oczywiście wygląd odcień połączenia perfekcyjny.
    Małe odcinki długości spawania to sztuka rzemieślnicza dobrego spawacza aby nie było widać połączenia.
  • Poziom 17  
    Jeżeli to nie ma być element konstrukcyjny, to po co się męczyć ze spawaniem?
    Ostatnio kupiłem specjalny płyn/topnik do lutowania miękkiego nierdzewki.
    Sprawuje się idealnie, cyna rozlewa się momentalnie. Sam się zdziwiłem, jakie to skuteczne.
    Jeżeli tylko odpowiednio przygotujesz krawędzie, tak żeby się stykały bez widocznej szpary, to zlutujesz od wewnątrz i szlus.
  • Poziom 5  
    Chciałbym, żeby krawędzie na zewnątrz znikły.Ale tez myślę właśnie nad takim rozwiązaniem, żeby pospawać konstrukcję, żeby się nie rozleciało a późnej kombinować, nakładać delikatnie na krawędzie jakieś srebro? Bo cyna nie bardzo może iść do żywności nie dostanie atestu, chociaż trzeba by się zapytać. Mogę to zrobić i robię tak, że blacha idealnie do siebie przylega wszędzie.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Co do filmików i spawania 1 filmik robie 2 takie spawiki po 1,5 cm, ale po całości absolutnie odpada. Co do 2 te spawy są dobre tylko u mnie są blaszki 0,8 tam widze ze 2 mm wiec inna bajka ze spawaniem są lepsi odemnie, ale wiem ze spawanie tego po całości to zły pomysl.

    Dodano po 2 [minuty]:

    I nie chce zdzierać żadnej stali z tego na koniec polerka i koniec roboty.