Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF IV 1.9 Tdi ALH 2000r - Słabe podcisnienie pompy Vacum

01 Mar 2016 22:26 3564 2
  • Poziom 11  
    Witam. Czy zmierzone podciśnienia wakuometrem są ok:
    1. Pompa vacum z podłączonym serwem 0,55
    2. Pompa vacum z odłączonym przewodem serwa 0,7 (poszłoby pewnie dalej ale koniec skali wakuometra)
    3. Zawór n75 wejscie vacum 0,55
    4. Gruszka turbiny 0,40 (jak zamieniłem na próbę zawór n75 z n18 to było 0,45)

    Do rzeczy. Czyściłem tacie turbinę i gruszka na wolnych obrotach minimalnie nie dociąga do końca sztangi (regulacja ok-przed czyszczeniem było podobnie). Wg mnie podciśnienie na vacum z podłączonym serwem jest za małe co rzutuje na dalsze spadki podciśnienia. Wężyki wszystkie nowe. Pompa vacum ok (luźny króciec zaklepany i zaklejony). Wężyk serwo-vacum szczelny. Hamulce ok.(pedał nie jest twardy). Gruszka sprawna(nowa 0,5 roku temu) Przypuszczam że serwo może już mieć delikatną nieszczelność i zabiera większość podciśnienia. Proszę o poradę co jeszcze mogę sprawdzić?
  • Poziom 39  
    Popełnileś błąd przy czyszczeniu turbo.
  • Poziom 11  
    Turbo wyczyszczone zgodnie ze sztuką i złożone poprawnie. Problemem okazał się zawór n75. Wczoraj jak go podmieniłem z n18 sprawdziłem tylko wartość podciśnienia, a nie sprawdziłem czy podciąga sztangę do końca. I dziś zamieniłem go jeszcze raz i wyszło że te 0,45 wystarcza do poprawne pracy. Porównałem też wartości z golfa do Octavii z tym samym silnikiem i wartości były identyczne. Wiec temat zamykam.