Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F X14NZ przy gwałtownym dodaniu gazu na PB jest "dziura"

02 Mar 2016 12:24 2397 29
  • Poziom 6  
    Witam, mam problem identyczny jak na tym filmiku:

    watch?v=SFD7fgJRq8U (wklejcie tą część linka do nazwy strony youtube)

    Dzieje się tak tylko na benzynie, jechać jedzie ale robi to dosyć słabo, dzieje się tak tylko na ciepłym silniku. Na gazie jest to inny samochod, brak tej dziury i jest zrywny. Jakies pomysły co to może być? Świece kable i rozdzielacz mam nowe, zastanawia mnie wtrysk, MAP sensor i kąt wyprzedzenia zapłonu, jakies inne konkretniejsze pomysły?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 40  
    Czy sonda czasem nie jest odcięta przez LPG?
  • Poziom 6  
    Tego nie wiem, choć jest to jakiś trop. Pali się check (jeden z błędów to sonda, wymigało tez krokowca chociaż dobrze trzyma obroty, wyjąłem jednak żarówkę od checka przy zmianie licznika, gasnął silnik przez czujnik prędkości), wymieniłem na drugą sondę którą dostałem do samochodu, zresetowałem kompa poprzez odczepienie klem i jezdżąc na samej benzynie było dalej to samo (znowu błąd sondy). Gaz II gen, na Autroniku AL700
  • Poziom 10  
    Sprawdziłbym też pompę paliwa,czy podaje paliwo pod właściwym ciśnieniem i czy ma właściwą wydajność.
  • Poziom 25  
    ytozon napisał:
    jakies inne konkretniejsze pomysły?


    Chcesz pomysły ? odepnij sondę i przejdź.
  • Poziom 6  
    @jagu300 ale czy wtedy nie chodziłby źle również na zimno? Chyba że działa dobrze przez ssanie.
  • Poziom 25  
    Napisałeś że problem masz na gorącym silniku, twoja sonda nie działa na zimnym silniku.
  • Poziom 6  
    @kubas10 co więc da odpięcie skoro nie działa? (Trochę laik ze mnie, uczę sie mechaniki na tym samochodzie a przeglądając inne wątki z podobnym problemem rozwiązań jest mnóstwo)
  • Poziom 10  
    Fakt że na gazie jeździ poprawnie oznacza że usterka leży raczej po stronie układu zasilania benzyną.Usterka elektryczna broiła by na benzynie i gazie.
  • Poziom 6  
    Też tak myślałem, gaz szwankował na starych kablach i rozdzielaczu. Instalacja ma juz 13 lat (wymieniłem parownik, auto mam od roku) więc układ paliwowy zapewne zaniedbany, auto od pierwszego własciciela (troche zaniedbał asterkę pod koniec jej używania ale u mnie odżyła :D). Jednak jak na tyle lat jazdy na gazie silnik jest w naprawdę dobrym stanie, chętnie ciągnie do przodu.
    Niby na benzynie tylko się odpala (a odpala dobrze bez względu na rozgrzanie silnika) jednak tak wada mocno denerwuje.
  • Poziom 6  
    Odłączyłem lambdę na ciepłym silniku i dalej występuje to zjawisko, więc czy to odpada czy po prostu może nie docierać prąd do niej?
  • Poziom 6  
    Sam nie mam jak, ale sprawdziłem błędy, 13 i 44 czyli obwód sondy i uboga mieszanka, zresetowałem i podmieniłem sondę, jutro pojeżdżę na benzynie i zobaczę co wyniknie.
  • Poziom 25  
    ytozon napisał:
    obwód sondy i uboga mieszanka.


    Do silnika wpada zbyt mała dawka paliwa, silnik pracuje na ubogiej mieszance i sterownik rejestruje błąd sondy bo pracuje w niskim zakresie napięcia tzn. ubogo. Jakbyś miał tester to zaobserwowałbyś pracę sondy. Możesz sprawdzić w sposób pośredni ciśnienie paliwa.
  • Poziom 6  
    Może się zaopatrzę w taki tester. Mogę jeszcze powiedzieć tyle ze spalanie gazu jest prawidłowe, 8,5 litra w trasie do 10,5 w miescie, czyli skoro nie jest jakoś specjalnie wysokie wskazuje to na to że sonda pracuje prawidłowo? Na benzynie niestety nie wiem, musiałbym zatankować do pełna. Za niskie ciśnienie wskazywałoby zatem na pompę (a może filtr paliwa mało drożny)?
  • Poziom 6  
    Dzis po zmianie sondy i jechaniu na benzynie wyskoczył tylko błąd 13 czyli obwód, auto zbierało się dużo lepiej, a "dziura" po gwałtownym dodaniu gazu jest nieznaczna. Jak te piny są zmostkowane to po odpaleniu check miga w różne sposoby, 3x/sek, 1x/sek, ciagle lub wcale, migał na pierwszy sposób tylko nie pamiętam co to oznacza, ktoś pamięta?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    ytozon napisał:
    Dzis po zmianie sondy i jechaniu na benzynie wyskoczył tylko błąd 13 czyli obwód


    A nie przełączałeś się na gaz ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    zeus_service napisał:
    Do wymiany masz na 200% MAP sensor.


    Czy aby na pewno ?
  • Poziom 6  
    @zeus_service właśnie MAP sensor był jednym z moich głównych podejrzanych

    @kubas10 nie, błąd wywaliło jakoś na 12 kilometrze jak dałem w palnik i się utrzymywał, potem jeżdżąc na gazie z początku się świecił ale potem kontrolka gasła
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Odepnij sondę od instalacji gazowej i podłącz jak w oryginale. Zmierz miernikiem zmiany napięcia na sondzie (trochę ciężko wyłapać ale jest możliwe). Zaobserwuj, jak szybko się zmieniają (napięcia od 0 do 1v). Sprawdź ustawienie zapłonu lub ustaw je dla benzyny - te silniki mają zwyczajowo przesunięty punkt zapłonu aby lepiej pracowały na gazie. Przejedź się i napisz, czy po odpięciu sondy od sterownika gazowego pojawia się jej błąd. Zakładam, że sprawdziłeś już wszystkie wężyki dochodzące do przepustnicy - na szczelność.
  • Poziom 25  
    zeus_service napisał:
    Chłopak za chwilę rozkręci pół auta a ja dalej twierdzę, że to map sensor. A jak się o tym przekonać? Na nagrzanym silniku otwórz komorę silnika i zrób gwałtowny ale minimalny przygaz linką idącą do przepustnicy. Zauważysz, że na ułamek sekundy spadną obroty lub silnik zareaguje z małym opóźnieniem. A teraz jedną ręką zaciśnij (załam) wężyk idący do map sensora i zrób to samo.


    Nigdy w tym silniku nie miałem uszkodzonego MAP-a, ale jeżeli jesteś już tak przekonany to trzeba sprawdzić sygnał napięcia:

    PIN A (D15) - masa;

    PIN B (A7) -sygnał:

    Włączony zapłon 4,8V
    Bieg jałowy 1,3V


    PIN C (D8) - zasilanie:

    cały czas +5V;

    Dodano po 4 [minuty]:

    Rozbieżności w wyniku nie muszą świadczyć o uszkodzeniu czujnika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    @zeus_service moje objawy przy ruszaniu (na benzynie) są identyczne, dziś sprawdzę to jak podpowiedziałeś i dam znać. Z zacisniętym wężykiem ma być prawidłowa reakcja?
  • Poziom 25  
    Najlepiej jakbyś przełożył z innego sprawnego samochodu, albo swój włożył do jeżdżącego. 2min roboty.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    ytozon napisał:
    .. wyjąłem jednak żarówkę od checka przy zmianie licznika, gasnął silnik przez czujnik prędkości..


    Brawa dla autora! Jak będą Ci bić koła, to najlepiej je odkręć żeby pozbyć się problemu... Nie wiem czy śmiać się czy płakać :)

    Check bezwzględnie powinien być czynny i zaczynamy od eliminacji błędów OBD.

  • Poziom 36  
    Dołączę do tematu.
    Opel Asta F silnik 1,6 kombi.
    I na gazie i na Benzynie czasem mam wrażenie takiej dziury w pedale gazu jest krótka ale dużo korzystam z samochodów kilku (firmowe) i coś mi nie gra.
    Przebieg (kupiłem używane) 297kkm gaz w dokumentach montowany przy 155kkm w chwili zakupu miał 165kkm.
    Lambda nowa.
    W instalacji gazowej poza regulacją przez 7 lat nic nie robiłem .
    Pierwsze autko z gazem nie bardzo wiem co i kiedy robić przedłużyłem tylko certyfikat na butlę.
    wszelkie rozsądne porady mile widziane.